fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

האם ג'וני ריי יהיה אחרון הכוכבים מבין אלופי הסופרבייק העולמי?

האם ג'וני ריי יהיה אחרון הכוכבים מבין אלופי הסופרבייק העולמי?

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

שני נושאים הנוגעים ישירות לאליפות הסופרבייק העולמית כרוכים כאן יחד. האחד משמח, אלפי חותמים בבריטניה על עצומה שנשלחה לביביסי דורשים כי ג'וני ריי רוכב קאוואסאקי ואלוף הסופרבייק העולמי בשלוש השנים האחרונות, הוא שיוכתר להיות "ספורטאי השנה בבריטניה" לאחר שהיה לרוכב הראשון בתולדות הסופרבייק שזוכה בשלוש אליפויות עולם רצופות. סיכויו של ריי גבוהים – ג'יימס טוסלנד זכה בתואר זה ב-2007 לאחר שזכה בתואר הסופרבייק השני והלא רצוף שלו.

אך במקביל לציון לשבח לאלוף הסופרבייק העולמי – מתרחש תהליך עצוב בחוקי הסופרבייק העולמית לעונת 2018: מגבלות על מגבלות על מגבלות, המיועדות להפוך את אופנועי הסופרבייק לאופנועי כביש ציבורי לחלוטין, וזאת באמצעות חוק דרקוני אשר יגביל את הסל"ד המרבי של אופנועי הסופרבייק ל-500 סל"ד בלבד מעל הסל"ד המרבי של אופנוע הכביש עליו הוא מבוסס… פרוש הדבר כי ההספק של אופנועי הסופרבייק יהיה קרוב מאוד לזה של אופנוע כביש סדרתי. אולם זה רק ההתחלה – חוק מטורף נוסף יאפשר להנהלת האליפות להטיל מגבלות אישיות על רוכב ש… מצליח יותר מדי. במידה ורוכב מסוים ינצח פעמיים או חלילה שלוש רצוף יוטלו עליו מגבלות שונות המיועדות להקשות עליו את המשך הדרך, בעוד הרוכבים האחרים לא יוגבלו. והכול כדי לצופף את התחרות, למנוע בדיוק את אותה דומיננטיות המפגין ג'וני ריי והנינג'ה 10 שלו בשלוש השנים האחרונות. ומה רע בזה אתם שואלים – שום דבר למעט העובדה שאף רוכב טוב לא יבוא לרכב בסופרבייק… כי מי רוצה להיענש על ניצחונות?? ובכך הכוונות של הנהלת הסופרבייק כמובן טובות, הם חייבים לבדל אותה מהמוטו GP וזה נהיה קשה יותר ויותר כי גם המוטו גיפי מוגבלת שוב ושוב כדי לצופף את התחרות – אולם עונה אחת שתיים בלי כוכבים בסופרבייק כי שוב, אף אלוף לא מוכן לחטוף מגבלות לאחר שהוא מנצח, וביי ביי לאליפות הסופרבייק העולמית ששורדת יפה כבר 30 שנה.

תגובה אחת ל האם ג'וני ריי יהיה אחרון הכוכבים מבין אלופי הסופרבייק העולמי?

  1. עם נושא הסלד אין לי בעיה נשמע לי לגיטימי שהסדרה הזו שאמורה להיות קרובה מאד לאופנועי הכביש ולא תפתח פער מול מה שמוכרים בחנות. לעומת זאת ההגבלה על הרוכבים נשמעה הזויה ושומטת את הקרקע מתחת לעקרונות של כל ספורט תחרותי. אם יש אחד שמוביל אדרבה תהיה תחרות על המקומות הבאים בתור.
    אני בעד להכניס כללים רק בנוגע לבטיחות וכל השאר שתעשה האבולוציה הטכנית והכישרון של הרוכבים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל