fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

דקאר 2021: שינויים משמעותיים להעלאת הבטיחות

דקאר 2021: שינויים משמעותיים להעלאת הבטיחות

כתב: דניאל וקנין | צילום: יח"צ

המרוץ, שהחל את דרכו עם "כמה צרפתים" שהחליטו להתחרות עד לאגם הוורוד שבעיר דקאר בסנגל, עבר מספר טלטלות בשנים האחרונות, ביניהן כמובן המעבר לדרום אמריקה והגבלת הנפחים. הראלי הקרוב יערך בערב הסעודית במסלול סגור חדש לגמרי שלא יכלול אף קטע ספיישל משנה שעברה ויערך מה-3 ועד ה-15 בינואר.

לאחר שהמרוץ נערך כל שנה ברצף משנת 1978 באותו האזור הגאוגרפי, הוא נעצר ב-2009 בעקבות איומים מצד גורמי טרור ובאותה השנה נדד המרוץ לראשונה – לדרום אמריקה. ב-10 השנים שלאחר מכן הוא נערך במגוון ארצות ומסלולים שונים ומאתגרים באמריקה הלטינית. בשנה שעברה, החל השלב השלישי של המרוץ, כשזה נדד למזרח התיכון, לחולות של ערב הסעודית. מספר שינויים נערכים כל שנה וכעת פורסמו אלו של מהדורת 2021 שנועדו להפוך את הרכיבה לטכנית יותר ומהירה פחות וכתוצאה מכך למעניינת יותר ובוודאות – לבטוחה יותר.

המסלול החדש, אפשר אפילו לראות את אילת וסיני בפינה השמאלית העליונה

מספר רב של מקרי מוות מלווה את הראלי המטורף הזה, כולל של תיירי סבין יוזם האירוע בתאונת מסוק. היעדרויות של משתתפים הכניסו מעקב GPS, אזורים שחויבו ברכיבה איטית וכפתורי מצוקה כחובה.

מספר התאונות הגבוה ביותר – והאירועים הטראגיים שבהם – שייך לקטגוריית האופנועים, כששנה שעברה אבדו חייהם של שני רוכבים – פאולו גונסלבס, רוכב ותיק ומנוסה בן 40, ואדווין סטרבר בן ה-48. מקרים אלה עוררו טענות מצד רוכבים רבים שהמסלול היה המהיר ביותר עד עתה – מהיר מדי ומסוכן מדי.

בהנהלת הדקאר יצאו עם מספר הצהרות יצירתיות ומשמעותיות על מנת להוריד את המהירות במסלול, הפיכתו לטכני יותר ומאתגר מבחינת ניווט:

רוכבים יוכלו להחליף רק 6 צמיגים אחוריים במהלך 12 הסטייג'ים של המרוץ. עד כה, הרוכבים יכלו להחליף כמות בלתי מוגבלת של צמיגים בכל ערב מלבד האחד בקטע המרתון. הגבלה זו נועדה לגרום למשתתפים לחשוב פעמיים לפני רכיבה במהירות גבוהה שגורמת לשחיקת הצמיגים ולעודד אסטרטגיה על פני גז.

בשנה שעברה ספרי הניווט חולקו כ-10 דקות לפני תחילת חלק מהסטייג'ים והשנה כלל זה ייושם בכל הסטייג'ים; מה שיאלץ משתתפים להסתמך על יכולות הניווט שלהם בזמן אמת, יוריד את המהירות ויצמצם את הפערים בין רוכבים מהירים שמקבלים את ספר הניווט מוקדם בערב שלפני היציאה לסטייג' הבא. "אני מסכים עם זה מאוד" אמר אלוף דקאר האחרון, ריקי בראבק. "זה הוגן לכולם". בחלק מהסטייג'ים השנה יקבלו הרוכבים ספר דרך דיגיטלי.

מנהל המרוץ, דייוויד קסטרה, מסר כי הדגש השנה יהיה פחות על קטעים מהירים (קטעים חוליים, "אוף פיסט" לדוגמה, שנותנים למשתתפים אפשרות לפתוח מצערות) ויותר על קטעים טכניים.

בין 100 ל-200 מטר לפני סכנה, יושמע צפצוף אזהרה ממערכת ה-GPS לכלל המשתתפים.

כלל מהפכני נוסף הוא החלת חובה על כלל רוכבי האופנועים והטרקטורונים להשתמש באפודי כרית אוויר. אפודים כאלה משמשים את רוכבי ה-MotoGP כבר זמן רב וחדרו גם לשוק הפרטי בשנים האחרונות, אך זו הפעם הראשונה שאנו רואים רוכבי שטח מחוייבים להשתמש בהם.

בשנים האחרונות, הרוכבים מקבלים צפצוף אזהרה לפני כניסה לאזורים מיושבים שבהם המירות מוגבלת. השנה נראה יותר אזורים מוגבלים, גם בכאלה שפשוט מסוכנים ובהם המהירות תוגבל ל-90 קמ"ש.

תותר החלפת בוכנה פעם אחת במנוע, החלפה נוספת תגרור ענישה בזמנים, שוב – כדי לגרום למשתתפים לחשוב פעמיים לפני פתיחת המצערת לרווחה ועל ידי כך להוריד את המהירות.

רוכבים לא יורשו לעבוד על המנוע שלהם בעצירות התדלוק.

רבות דובר על הפחתת הכוח במנועי האופנועים בדקאר 2021, באמצעות תקנות המגבילות את כניסת האוויר למנוע. תקופת הבדיקה הייתה אמורה להתחיל ביוני, אולם כמה יצרנים הביעו את התנגדותם לצעד כזה. כפשרה, פיתוח המנועים המוגבלים יידחה עד סוף השנה הבאה והגבלת הכוח תוצג בדקאר 2022.

קטגוריה חדשה תוצג: "דקאר קלאסיק"-רק לרכבים שיוצרו לפני שנת 2000. הרכבים יסעו בקטעים מוגבלים ולא לאורך כל המסלול.

הטבות ינתנו לרכבים המציעים מנועים אלטרנטיביים, כגון חשמליים, כדי לעודד צמיחה של קטגוריה זו.

ההגבלות החדשות לא יצרו קונצנזוס בקרב המתחרים, וכמובן שישנן התנגדויות. אך האופן אישי, אנחנו כאן במערכת מצפים לראות ראלי אסטרטגי יותר שמצמצם את הפערים עם הרוכבים הפחות מוכרים. בכל מקרה, יהיה מעניין. יאללה דקאר!

תגובה אחת ל דקאר 2021: שינויים משמעותיים להעלאת הבטיחות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל