fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דקאר 2019: מחממים מנועים

דקאר 2019: מחממים מנועים

כתב: אביעד רייס   צילום: KTM BLOG,  DAKAR RALLY , RED BULL

100% פרו
מאז שעזב את אדמת אפריקה, ידע הדקאר שינויים רבים. השנה, במהדורה ה-41 ולראשונה בתולדותיו, ייערך המרוץ במדינה אחת בלבד. צ'ילה, אקוודור (לראשונה במסלול המרוץ), וגם בולביה היו ברשימת היעדים, אך אלה החליטו לפרוש ברגע האחרון. הצ'יליאנים הודיעו כי אין באפשרותם להצטרף עקב מצב כלכלי מורכב, וכי הם מקווים לחזור ב-2020.

מספרים:
167 אופנועים וטרקטורונים, 126 רכבים, 30 רכבי SXS ו-41 משאיות. 10 סטייג'ים תחרותיים, יום מנוחה 1, 5,000 ק"מ, 70% חול. זה מה שמצפה למתחרים בדקאר ה-41 שיצא ויסתיים בלימה בירת פרו. לא משהו שכל ישראלי אחרי צבא לא עשה בעבר. 16 הוא גילו של מיטשל ואן-דר ברינק, מכונאי משאיות והמתחרה הצעיר ביותר שיוצא למרוץ (ובהסטוריה של המרוץ בכלל),

פייבוריטס:

אופנועים –מתיאס וולקנר (מנצח 2018), סאם סנדרלנד וטובי פרייס – רוכבי ק.ט.מ, הם כמובן הפייבוריטים הטבעיים לדקאר 2019.


טרקטורונים –פריולי וקאביגליאסו הארגנטינים יובילו את קטגוריית הטרקטורונים.

מכוניות –קרלוס סיינז והמיני רוצים שוב פודיום אחרי הניצחון בשנה שעברה, אבל זה לא יהיה קל, כשרודפים אחריך ברנשים כמו סטפן פטרהנסל, סיריל דפרה, נאסר אל-עטייה וסבסטיאן לואב.


SXS
–ווארלה וה-X3 רעבים לעוד נצחון, אחרי שקטפו את התואר בשנה שעברה. ג'רארד פארס וקייסי קורי ממש לא מתכוונים לעשות להם חיים קלים.

משאיות –מישהו יכול לקרוא תיגר על אדוארד ניקולייב? הקאמאז האיימתנית היא ה-ק.ט.מ של המשאיות. לפעמים זה נראה כאילו השאר הן רק תפאורה.

שווה לעקוב:
ניקולה דוטו. רוכב אופנוע משותק, יוצא לדקאר. כנראה שאין דוגמה טובה מכך לכוחו של הרצון. רוכב הראלי המקצועי מאיטליה, הפך למשותק בפלג הגוף התחתון לאחר תאונה קשה במרוץ ראלי איטלקי ב-2010. 9 חודשים בלבד אחרי שהשתחרר מבית החולים, כבר התחרה במרוץ נוסף כשהוא נוהג בפולריס RZR. בסוף המרוץ הכריז – "אני חוזר להתחרות על אופנועים!". ב-6 לינואר, הוא יתייצב על קו הזינוק של הראלי הקשה בעולם, על אופנוע ששודרג לצרכיו המיוחדים.


כריסטינה גוטיירז.
הספרדייה הצעירה, נהגת מרוצים מבטיחה, מגיעה להופעה השלישית שלה בדקאר. גוטייריז תנהג במיצובישי אקליפס קרוס.

רובי גורדון. הנהג האמריקני המוצלח ביותר בדקאר חוזר אחרי היעדרות של שלוש שנים. הרייסר האמריקני מתייצב לדקאר עם קבוצה גדולה הכוללת שלושה רכבים, בהם מכונת ה-Score הפרטית שלו, ה-Textron OffRoad XX ועם קיילון וולש – בוגר דקאר שהתחרה במרוץ על אופנוע.

הזדמנות שניה:
השנה, לראשונה במירוץ, רכבים שפרשו (למעט אופנועים) אחרי כמה מאות הק"מ הראשונים, יוכלו לחזור אחרי יום המנוחה, ולהתחרות במרוץ אלטרנטיבי לצד המרוץ הראשי.

האם סוף סוף תישבר ההגמוניה האוסטרית?
כרגיל בשנים האחרונות, ינסו רוכבי היצרניות האחרות להביס את רוכבי היצרן האוסטרי, שלא הובס בדקאר מאז שנת 2001. רוכבי הונדה חואן בררה ופאולו גונקלבס (שזכור בפרט בזכות הפציעה הכואבת שממנה סבל בדקאר האחרון) ורוכבי ימאהה אדריאן ואן בוורן (שסיים רביעי בשנה שעברה) וחביאר דה-סולטרייט, כולם ירדפו אחרי הכתומים עד המטר האחרון במטרה לעשות הסטוריה.

ויוה לה-פראנס:
משתתפים מ-67 לאומים שונים יגיעו לאירוע, מהם הכי הרבה צרפתים, הולנדים וספרדים.

הידעת
?
שלושה על הספסל. במשאיות המתחרות במרוץ, יושבים שלושה: נהג, נווט ומכונאי – שתפקידו לעקוב אחרי חום המנוע ומצב הנוזלים, וגם להרים איזה גיר או גלגל ספייר כשצריך.

• דקאר "רגיל" זה לחלשים
מרגישים שהמרוץ הזה קטן עליכם? אולי תהיו מעוניינים להרשם לקטגוריית “Original by Motul”– 35 רוכבי אופנועים וטרקטורונים "פרילנסרים" (או שמא יש לומר פסיכופטים)יזנקו לדקאר ה-41 ללא צוות סיוע – משמע אחרי יום רכיבה ארוך ותובעני, אתה יושב לתקן את המכונה שלך לבד. "כך אני יכול לחוות את הרוח האמיתית של הדקאר…" אומר יאן וולסלי, המתחרה בקטגוריה. (יש פסיכולוג בקהל?)

• כבוד למגזר
מתיאס וולקנר, רוכב ק.ט.מ שניצח את קטגוריית האופנועים ב-2018, הוא האוסטרי הראשון שזוכה במרוץ.

• בשר טרי
135 מתחרים חדשים יעמדו על קו הזינוק לדקאר השנה, שמסתמן כאחד הקשוחים בהסטוריה.

• Girl Power
17 נשים יעמדו על קו הזינוק השנה, הופכות את הדקאר של 2019 ל"נשי" ביותר בהסטוריה של המרוץ, מאז שהגיע ליבשת אמריקה.

• לא רק אשתו של
אנדריאה, אשתו של סטפן פטרהנסל, תתחרה בדקאר בקטגוריית ה-SXS.

• פיש אנד צ'יפס
בין הרכבים שזינקו לדקאר של 2009, היה גם "צ'יפ וואן" – טויוטה לנד קרוזר 79 עם מנוע המפיק 200 כוחות סוס שהוסב ל"פוד טראק", ולא סתם בשביל הקטע – כאשר הגיעו הנהג הבלגי הראבה דיירס וצוותו לסוף הסטייג' הראשון, הם טיגנו 7 קילו צ'יפס, לרווחת יושבי המחנה. נשבעים שלא המצאנו את זה.

• כסף קטן
ההערכות מדברות על כך, שסכום המינימום הנדרש ליציאה למירוץ, עומד איפשהוא באזור ה-50,000 פאונד (כמעט 250,000 שקלים) זה כולל הכנת אופנוע, מיסים ועמלות שונות הקשורים למרוץ, ביטוח, טיסות והוצאות מחייה.

• גבר הולך לאיבוד
הכל התחיל מטעות בניווט. טיירי סאבין הצרפתי, הוגה הדקאר, איבד את דרכו בדיונות כשהשתתף בראלי אבידיג'אן-ניס ב-1977. סאבין חשב שמדובר בחתיכת אתגר רציני, ארגן עוד כמה חבר'ה שחשבו שזה מגניב להאבד בדיונות של אפריקה בסוף שנות ה-70 ומכאן, הכל הסטוריה.

• מתי עוצרים לפיפי?
אז זהו, שלא… לסיים סטייג'ים בדקאר (שלא לדבר על לנצח) אומר כמעט ולא לעצור – גם בסטייג'ים בהם יושבים מאחורי ההגה 12 שעות רצופות. חלק מהנהגים, מחברים שקיות לחליפות הנהיגה, אליהן הם מטילים את מימיהם.

גלריה

תגובה אחת ל דקאר 2019: מחממים מנועים

  1. יש גם מתחרה תחת דגל ישראל, ג'י (גיורא) מוצקין שמתגורר בארה"ב מתחרה עם הוסקוורנה 450 ראלי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל