fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

גרמניה F1 מרוץ: ואז הגיע גשם

גרמניה F1 מרוץ: ואז הגיע גשם

אחרי סוף שבוע חם מאוד עם טמפרטורות מסלול גבוהות, מגיע יום המרוץ וגשם מקבל את פני הנהגים. לאחר חמש הקפות ראווה, מתקבלת החלטה ממנהלי המירוץ להזניק את המרוץ כאשר כל הנהגים נועלים את צמיגי הגשם המלאים.

זינוק טוב להמילטון אבל זינוק גרוע לורשטפן שמתדרדר לאחור ומאבד שתי מקומות בעוד בן קבוצתו, גאסלי, מאבד ארבע מקומות. רייקונן מזנק מצויין ועולה למקום השלישי בעוד להקלר מצליח לטפס לא פחות מארבע מקומות והוא כבר שישי, וטל במקום ה-14 בסוף ההקפה הראשונה לאחר שזינק אחרון.

לא עוברות שתי הקפות ופרז מאבד את הרייסינג פוינט שלו, משבית אותה ומוציא את מכונית הבטיחות. וטל הראשון שמנצל את המצב ונכנס להחליף לצמיגי הביניים, אחריו כולם כמעט מבקרים ברחבת הטיפולים להחליף לצמיגי הביניים. שתי הקפות מספיקות על מנת לפנות את הרייסינג פוינט, מכונית הבטיחות יורדת מהמסלול והמרוץ מתחדש.

אחרי 15 הקפות, כאשר קו המרוץ מתייבש אולם התחזית מנבאת גשם בקרוב, מחליט מנוע הרנו של ריקארדו לצאת מן המשחק ולהעלות עשן. מכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת ובפרארי מנצלים את הסיטואציה ולהקלר מחליף צמיגים מבלי לאבד מקום.

אחרי 17 הקפות, הנהלת המרוץ מאפשרת פתיחת מערכת ה-DRS, ורשטפן מנסה לעקוף את בוטס מיד ומצליח לצמצם את הפער בעזרת ה-DRS, אולם ורשטפן מגיע לאזור רטוב במסלול בשיא המהירות וכמעט מאבד את הרדבול בפניית הפרסה.

מגנסון משמש כנקודת בדיקה אחרי שבהקפה ה-23 ב-Hass מחליטים לצייד את מגנסון בצמיגים הרכים והיבשים. בפרארי רואים כי טוב, ומכניסים את וטל לקבל את אותה תרכובת צמיגים. ברדבול גם כן מחליטים לעבור לסליקס ומוצאים את ורשטפן עם צמיגים בתרכובת הבינונית בתקווה שאלו יחזיקו עד לסוף המרוץ. עוד ועוד נהגים מחליפים לצמיגי סליקס אולם מי שלא מספיק ליהנות מהם הוא נוריס במקלארן, שמאבדת כח ונוריס מחנה אותה בצד המסלול. שוב מכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת וממש בסיומה כעבור הקפה אחת, גם המילטון עובר לצמיגים החלקים. אבל אף אחד לא מספיק ליהנות מחידוש המרוץ.

להקלר מאבד את הפרארי שלו בדיוק באותו מקום בו הוא יצא מהמסלול כמה וכמה פעמים, אולם הפעם, עם הצמיגים החלקים, המפגש עם הגדר בלתי נמנע. להקלר מסיים את המרוץ ומכונית הבטיחות מוזנקת. וטל נכנס שוב לרחבת הטיפולים ויוצא עם צמיגי הביניים. כנראה שהמסלול לא מספיק יבש כמו שהמילטון לומד על בשרו כאשר גם הוא מאבד את המרצדס שלו בדיוק באותו מקום כמו להקלר, עם נזק לכנף הקדמית מצליח המילטון להיכנס לרחבת הטיפולים, אחרי נקודת הכניסה (על כך קיבל המילטון 5 שניות תוספת זמן) אבל צוות המכונאים אינו מוכן, ומתחילה התרוצצות במוסך של מרצדס בחיפוש אחר כנף וצמיגים להמילטון. 50 שניות מאבד המילטון ברחבת הטיפולים.

כאשר מכונית הבטיחות יורדת מהמסלול והמרוץ מתחדש, הטור, בעקבות התאונות והחלפות הצמיגים, מסתדר בסדר מוזר כשורשטפן מוביל, הולקנברג ברנו שני, בוטס שליש, אלבון בטורו רוסו רביעי, המילטון חמישי, סיינז שישי, רייקונן שביעי, וטל שמיני, גאסלי תשיעי וג'בנצי סוגר את העשיריה.
הנפגע הבא מאותה פניה ידועה הוא הולקנברג שבהקפה ה-41 מאבד את הרנו ישירות לקיר הבטיחות. ושוב מכונית הבטיחות מוזנקת.

ארבע הקפות לוקח לפנות את הרנו והמרוץ מתחדש, לא לפני שסטול נכנס ומחליף לצמיגים החלקים לאחר שלא צפוי יותר גשם על המסלול. לאחר הקפה בה נראה כי סטרול מצליח לשלוט במכונית, אט אט מחליפים כולם את הצמיגים לחלקים. נראה כי המילטון לא ממש מתרגל לתנאי המסלול ומבצע פירואט מרשים, הפעם ללא פגיעה במרצדס אולם המילטון מתדרדר לאחור וביקור נוסף ברחבת הטיפולים, שולח את המילטון למקום האחרון. הבא בתור לחוות מגע עם הקיר הוא בוטס הפעם זה בפניה מספר אחת ומרצדס מחוץ לניקוד. בפעם המי יודע כמה, מכונית הבטיחות יוצאת ומסדרת את הטור המוזר כאשר ורשטפן מוביל לפני קוויאט, סטרול, סיינז, וטל אלבון, גאסלי ורייקונן שסוגר את השמיניה הראשונה.

עם חידוש המרוץ, וטל יוצא למתקפה ועובר את סיינז. לוקח לוטל עוד שתי הקפות וגם סטרול מאחורי וטל. לא עוברת עוד הקפה וגם קוויאט נשאר מאחור אולם מעל ארבע שניות מפרידות בין וטל לורשטפן במקום הראשון. בנתיים, גאסלי פוגש את אחורי הטורו רוסו של אלבון, שובר את הכנף הקדמית ופורש הקפה לפני סוף המרוץ.

עשרת המקומות הראשונים:
1. מקס ורשטפן
2. סבסטיאן וטל
3. דניאל קוויאט
4. לאנס סטרול
5. קרלוס סיינז
6. אלכסנדר אלבון
7. רומן גרוז'אן
8. קו וין מגנסון
9. לואיס המילטון
10. רוברט קוביצה

לאחר סיום המרוץ, נקראו אנשי אלפא רומיאו לעמדת השיפוט על מנת להסביר מדוע לקח למצמד של רייקונן 200 מילישניות ושל ג'ובנצי 300 מילישניות, להשוות את המומנט של המנוע העובר לגלגלים במקום 70 מילישניות הקבועות בתקנות. לטענת שופטי המסלול הדבר מדמה מערכת בקרת משיכה אשר אסורה על פי התקנות. אלפא רומיאו נקנסו ב-10 שניות עצירה ברחבת הטיפולים שמתורגמות ל-30 שניות תוספת זמן ולמעשה, סיימו אחרונים את המרוץ, אלפא רומיאו הודיעו כי יגישו ערעור על ההחלטה אולם עד אז, המילטון התקדם למקום התשיעי וקוביצה למקום העשירי ולנקודת האליפות הראשונה של וויליאמס וקוביצה העונה. אבל זו לא באמת חוכמה, כאשר רק 13 מכוניות חוצות את דגל השחמט.

המתכון הפעם היה פשוט, מי שטעה פחות, הגיע לקו הסיום. עד כדי כך היה המרוץ בגרמניה הפכפך. ורשטפן שטעה בזינוק ואיבד מקומות, הסתבסב 360 מעלות, נכנס 5 פעמים להחליף צמיגים ולבסוף ניצח. וטל, זינק אחרון, 4 פעמים בילה ברחבת הטיפולים וסיים שני. קוויאט שנזרק מרדבול לטורו רוסו ונזרק גם משם אפילו פעמיים, מעניק פודיום לטורו רוסו ועבורו זו שמחה כפולה כי רק יום לפני המרוץ, קוויאט הפך לראשונה לאבא.

פרז הוא זה שמביא את הנקודות לרייסין פוינט, לא הפעם. פרז היה ראשון הפורשים מה שהותיר את הקרקע לסטול לשאת בנטל. ועוד איזה נטל, סטרול היה קרוב לפודיום אבל לא צלח את המהירות של וטל בפרארי ו"נאלץ" להסתפק רק במקום הרביעי. מוזר לכתוב את זה על סטרול שלא סיפק מאומה העונה אבל אלו התוצאות של מזג אוויר הפכפך במהלך מרוץ.

גם מקלארן עם שמחה מהולה בעצב, בעוד נוריס סבל מתקלה ולא סיים את המרוץ, סיינז לעומתו, תהה עם הצוות הטכני שלו האם להכנס שוב להחליף לצמיגים חלקים או לא, לבסוף החליטו שלו. החלטה שהשיאה לסיינז את המקום החמישי.
בעוד שקוויאט חוגג פודיום, אלבון מאוכזב מהמקום השישי. לטענתו, יכול היה להגיע גבוה יותר. אולם סוף שבוע מצויין לטורו רוסו, הקבוצה ושני הנהגים שלה עובדים קשה מאוד ומצליחים לשפר את המכונית ממרוץ למרוץ. הפעם, אסטרטגיה נכונה ומעט מאוד טעויות של הנהגים, מקסמו את סוף השבוע.

על סיפור אלפא רומיאו במרוץ כבר קראתם אולם מעבר לכך, בעוד שכמעט כל הנהגים דיווחו כי נהנו מהתנאים המשתנים במרוץ ומשינויי האסטרטגיה שאלצו לבצע כל כמה הקפות, נראה כי רייקונן רק ממתין לסיום המרוץ וכי החוזה שלו באלפא רומיאו נחתם רק על מנת שלא יהיה לרייקונן משעמם. אם היו שואלים אותו, עדיף אותם תנאים מהרמזור האדום ועד לדגל השחמט.

Hass אמנם יצאו עם נקודות שסיפקו שני הנהגים אבל כמו במרוץ הקודם באנגליה, גם פה הריצו שתי מכוניות שונות על מנת לקבל תשובות מה לא עובד. אולם כמו באנגליה, שם מגנסון וגרוז'אן התנהגו כמו שני זכרי אלפא והשמידו את המכוניות בתחילת המרוץ, פה תנאי מזג האוויר, מכוניות הבטיחות והביקורים התכופים ברחבת הטיפולים, לא נתנו למהנדסי הקבוצה את הנתונים הדרושים. ובאשר למגנסון וגרוז'אן, לאחר שננזפו קשות על מעלליהם במרוץ האחרון, הפעם רק מגע קטן בין שניהם ללא נזק. מעניין מה יהיה לגונטר שטיינר, מנהל הקבוצה להגיד להם.

מרצדס חגגו בסוף השבוע 125 שנות ספורט מוטורי ולמרות שהמילטון זינק ראשון, יצאו במרצדס מסוף השבוע הזה עם שתי נקודות בלבד וגם אלו הגיעו בחסד. המילטון עוד טען שהיה חולה וחלש ובכל זאת הצליח לזנק מהעמדה הבכירה. שתי טעויות ביצע המילטון – הראשונה בכניסה לרחבת הטיפולים לאחר ההחלקה ושבירת הכנף הקדמית, המילטון נכנס אחרי נקודת הכניסה, חוק שנכתב במיוחד עבורו אחרי התרגיל שביצע בעונה הקודמת והשניה על כך שלא שמר מרחק סביר ממכונית הבטיחות. משם, שתי הנקודות שקיבל הם רק מזל.

וויליאמס שוב מסיימים עם שתי המכוניות. הקבוצה היחידה שמצליחה לעשות זאת לאורך כל העונה כולה. בוויליאמס השקיעו המון בפיתוח המכונית והביאו איתם לגרמניה שיפורים רבים, לצערם, זה לא היה מרוץ לבחון האם השיפורים עובדים או לא. הפעם היה זה קוביצה שהקדים את ראסל וזה לא קורה הרבה. למעשה, זו הפעם השניה בלבד שקוביצה הצליח לסיים לפני ראסל אבל הפעם שיחק לקוביצה המזל ובעקבות העונש של אלפא רומאו, וויליאמס מקבלת נקודה ראשונה העונה.

גאסלי, שנראה היה לרגע שמסתגל לרדבול, שוב לא הצליח לספק תוצאות. לעיתים היה נראה מהיר אולם רוב המרוץ היה בקרב עם אלבון עד שלבסוף כנראה איבד את הסבלנות והמגע עם אלבון היה בלתי נמנע. לצערו של גאסלי, כנף שבורה וצמיג קרוע, הביאו את המרוץ שלו אל סופו. יש כבר לחשושים ברחבת הטיפולים על חזרתו של קוויאט לשורות השור האדום.

רנו לא ירצו לזכור את המרוץ הזה. בעוד שמערכת הפליטה ברנו של ריקארדו עלה בעשן השמימה, הולקנברג ניהל מרוץ טוב מאוד עם סיכוי לא רע לפודיום. עד הרגע בו הוא איבד, כמו רבים וטובים אחרים, את המכונית בפניה 16 משם, האספלט, השייך למסלול הדרג, הפך להיות כמו קרח, שלח את הרנושל הולקנברג ישירות לגדר הבטיחות ואת הקבוצה להתחיל לארוז מוקדם.

אולי האנקדוטה של המרוץ היתה כאשר להקלר עף לגדר הבטיחות ושלט המרצדס נפל על מכונית הפרארי. האם זה סימן לבאות? כבר ביום ראשון הקרוב נקבל תשובה בהונגריה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל