fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC

איטליה F1 מרוץ: הנסיך ממונקו

איטליה F1 מרוץ: הנסיך ממונקו

הרמזור האדום כבה, המרוץ המהיר ביותר בסבב יוצא לדרך ומוצא את להקלר מוביל את החבורה בפניה הראשונה, הולקנברג מצליח לעקוף את וטל שמצידו חוזר למקומות בזינוק בסוף הישורת בתחילת ההקפה השניה. ורשטפן בודק את חוזקה של מכונית הרייסינג פוינט של פרז. לרייסינג פוינט שלום, לכנף הקדמית של מכונית הרדבול, פחות.

וטל מאבד את הפרארי שלו בפניית האסקרי וחוזר למסלול בצורה מסוכנת שפוגעת במכונית הרייסינג פוינט של סטרול שמצידו, יוצא מהמסלול וחוזר גם הוא בצורה מסוכנת שמורידה את גאסלי מחוץ למסלול. שופטי המסלול פתחו בחקירה.

וטל מקבל 10 שניות עצירה ברחבת הטיפולים ונכנס מיד לרצות את עונשו. סטרול מקבל עונש – "רק" מעבר ברחבת הטיפולים. ואם כבר עונשים, אלבון עובר את מגנסון לאחר שחתך את המסלול ולא החזיר את המקום ועל כך מקבל הראשון עונש של 5 שניות עיכוב. גם רייקונן לא חף מעונשים – באלפא חשבו כי מכיוון שרייקונן מזנק מרחבת הטיפולים ניתן להתקין על המכונית שלו אילו צמיגים שרוצים, אולם רייקונן שהגיע לחלקו השלישי של מקצה הדירוג ולכן היה עליו לזנק עם אותם הצמיגים. על כך, הוא "זוכה" ל-10 שניות עונש.

בהקפה ה-19 נכנס המילטון להחליף צמיגים ויוצא עם תרכובת בינונית, הקפה אחת אחרי, גם להקלר נכנס להחליף צמיגים ובוחר בתרכובת הקשה שאמנם איטיים יותר, אולם מתנהגים טוב יותר על הפרארי.

סיינז נכנס להחליף צמיגים אולם אקדח האוויר באחד הצמיגים מסרב לשתף פעולה וסיינז יוצא עם גלגל לא מחוזק ומיד פורש. מכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת במשך הקפה אחת. ולאחר הקפה נוספת היא מוכרזת שוב לאחר שמנוע ההונדה בטורו רוסו של קוויאט עולה בעשן השמימה.

כמעט 20 הקפות המילטון לוחץ על להקלר שמוביל את המרוץ וכולם בטוחים שלהקלר ישבר ויבצע טעות אולם מי שטועה בסופו של דבר הוא המילטון שבולם מאוחר לקראת הפניה הראשונה ונאלץ לקחת את נתיב המילוט ולאבד את המקום השני לטובת בוטס – שמקבל הוראה לצוד את להקלר.
שלוש הקפות לסיום המירוץ, נכנס המילטון להחליף לצמיגים הרכים על מנת לבצע את ההקפה המיהירה של המירוץ ולזכות בנקודת הבונוס.

עשרת המקומות הראשונים:
1. שארל להקלר
2. ואלטרי בוטס
3. לואיס המילטון
4. דניאל ריקארדו
5. ניקו הולקנברג
6. אלכסנדר אלבון
7. סרחיו פרז
8. מקב ורשטפן
9. אנטוניו ג'ובנצי
10. לאנדו נוריס

מאז 2010, לא ניצח נהג של פרארי במונזה. מאות אלפי האוהדים השרופים, המכונים "הטיפוזי", באו למרוץ בסוף השבוע בתקווה שסוף סוף הניצחון יגיע הביתה. הציפיות היו כי וטל יהיה זה שיקח את האחריות ואת ההובלה, אולם דווקא הבחור הצעיר ממונקו, זה שנמצא בסך הכל בעונתו השניה בפורמולה 1, סחב על כתפיו את הקבוצה האדומה לאורך כמעט כל סוף השבוע.

מלבד Q2 במקצה הדירוג והחלפת הגלגלים המתוכננת במהלך המירוץ, היה שארל הצעיר ראשון כל הזמן. ולא היה לו קל כלל וכלל – המילטון לחץ את להקלר במהלך יותר מ-15 הקפות. לא רק שהמרצדס של המילטון עדיפה על הפרארי בפניות, אלא גם המילטון נעל צמיגים עדיפים על אלו של להקלר. אולם חוזקה של הפרארי מתבטא בישורת והקפה אחרי הקפה, היה זה להקלר שלקח קו רחב יותר מהמילטון בפניית הפרבוליקה הארוכה והמהירה, על מנת לצאת לישורת הארוכה עם מהירות עדיפה כך שגם עם מערכת ה-DRS, לא יצליח המילטון לעקוף וזה עבד, כל עוד להקלר לא טעה.

כשהגיעה הטעות, היא כמעט ועלתה לו בהובלה כאשר הוא נאלץ ללהטט על המסלול עד כדי דחיקת המילטון אל השול, מה שעלה ללהקלר בדגל שחור לבן ובאזהרה במידה למען ישוב על אותו תרגיל. מי שבסופו של יום טעה, היה דווקא אלוף העולם המילטון, שבאותה הזדמנות איבד גם את המקום השני.

שוב ושוב צפיתי במהלך של להקלר לפני שיקיין הדה-לרוזיה ולחלוטין מסכים עם שופטי המרוץ כי לא היה צורך להתערב בתקרית כמו בתקרית בין סיינז לאלבון בפניית לזמו 2. ביקורת רבה נשמעה ש-שופטי המרוץ סובלים מ"התערבות יתר" במיוחד לאחר המרוץ בקנדה, ונראה כי מישהו מקשיב ונותן לגלדיאטורים המודרנים, פשוט להתחרות. כל עוד אין סיכון, החלטה נבונה, ראו מקרה וטל וסטרול.

העונש שקיבל וטל היה מוצדק, אולם צריך לזכור כי בעידן ה-Halo, הראות בלתי אפשרית והנהג אינו מסוגל להזיז את ראשו לצדדים. סטרול, שהיה הנפגע העיקרי מהמהלך של וטל, ביצע את אותה טעות בעצמו.
ובכלל, נראה היה כי בסוף השבוע וטל מוסר את מפתחות נהג מספר אחת של הקבוצה לממשיך דרכו. אולם גם כנהג מספר שתיים לא ביצע וטל את עבודתו וביצע שגיאה אחרי שגיאה במרוץ. אין ספק כי בפרארי כבר סימנו את המחליף.

בוטס עוד ניסה, ובזמן ששני הראשונים התקוטטו, סגר הפיני את הפער מהם ולאחר הטעות של המילטון, היה בוטס בעמדת התקפה על המקום הראשון. אולם כמו שנאמר רבות בעבר, להגיע למכונית שלפניך זה אולי קל, אבל לעקוף זה כבר עולם אחר ובמיוחד בעידן הנוכחי בו המכונית המובילה יוצרת מערבולות אוויר המפריעות למכונית העוקבת, דבר הבא לביטוי במיוחד במסלול כמו מונזה. בוטס הגיע כמעט עד להקלר ובלם לקראת הפניה הראשונה בדיוק כפי שבלם עד כו אולם הפעם זה היה מאוחר מדי בדיוק בגלל ההפרעה האוירודינמית. וכך נסללה הדרך לניצחון אדום.

מאז שנת 2008 לא הצליחו ברנו לסיים גבוה. מקומות ארבע-חמש מהווים תוצאה מצוינת העוזרת לרנו מול מקלארן במאבק על המקום הרביעי באליפות היצרנים. הפעם, כל הקוביות הסתדרו לרנו במיוחד בתזמון מכונית הבטיחות הוירטואלית שבמסלול מהיר כמו מונזה, הנהג מרוויח כשש שניות במידה ומבצע החלפת גלגלים.

אלבון נראה כנהג חצוי. גם בשבוע שעבר ההתחלה הייתה צולעת והסיום מרשים, וניתן היה לייחס זאת לכך כי הוא לראשונה נוהג במכונית של רדבול. במונזה, הסיפר חזר על עצמו. חצי ראשון של מרוץ עם איבוד מקומות והסתבכות מיותרת עם סיינז בפניית לזמו 2, וחצי שני עם נהיגה מצוינת אשר מספיקה עד למקום השישי.
לורשטפן כבר לא היה מה להפסיד. פגיעה מיותרת באחורי מכונית הרייסינג פוינט של פרז בגלל שיקול דעת מוטעה בנקודת הבלימה, שלח אותו הרחק לאחור. מכאן, התחיל ורשטפן במסע טיפוס במעלה הטור וגם לאחר שהפסיד כמה מקומות בזמן מכונית הבטיחות הוירטואלית, לא נחה רוחו והיה זה רק פרז וסוף המרוץ אשר מנעו מורשטפן, מקום גבוה יותר.

גם פרז ברייסינג פוינט נהנה ממכונית הבטיחות הוירטואלית אשר יצא בדיוק בזמן מבחינתו לפרז, החבילה של רייסינג פוינט הסתדרה בדיוק בזמן המרוץ ובמשך כ-15 הקפות הצליח להחזיק את ורשטפן ברדבול העדיפה, מאחוריו.

אצל סטרול זה קצת פחות עבד. היתקלות עם וטל ועונש על חזרה לא בטוחה למסלול, די הרסו לסטרול סיכוי להגיע לניקוד.

אצל רייקונן הכל הלך הפוך, לא רק שלאחר שריסק את האלפא במקצה הדירוג ונאלצו שם להחליף מנוע ואי לכך זינק רייקונן מרחבת הטיפולים, מישהו שם באלפא-רומאו, כנראה לא בדיוק שם לב לתקנות ושלח את רייקונן עם צמיגים אחרים מאלו בהם נהג במקצה הדירוג, דבר האסור על פי התקנות. עונש של 10 שניות ברחבת הטיפולים, חיסלו כל סיכוי להיכנס לניקוד.

ג'ובנצי לעומת זאת, ניצל כל קרדיט שקיבל. זינוק מהמקום העשירי, נהיגה שקולה, ואסטרטגיה טובה, הביאו לג'ובנצי ואלפא שתי נקודות חשובות במרוץ הביתי שלהם.
איך צמיג אחד הורס מרוץ שלם? משהו השתבש אצל צוות המכונאים של סיינז. אקדח אוויר אחד שלא מצליח לסגור בורג בודד וכל סוף השבוע הולך לאיבוד. לסיינז עוד הייתה תקווה עם מקצה דירוג טוב אבל לאקדח אוויר אחד, היו תוכניות אחרות.

נוריס שנאלץ לזנק מסוף הטור, נלחם והצליח בסופו של מרוץ להביא למקלארן את הנקודה האחרונה, אך לאור התוצאות של רנו, יצאו במקלארן מאוכזבים מסוף השבוע.

גם טורו רוסו יצאו מאוכזבים ממונזה. בעוד ששני הנהגים חשבו שיצליחו להיכנס לניקוד, אצל קוויאט היה זה מנוע ההונדה שחשב אחרת ואצל גאסלי, היה זה סטרול ששלח את גאסלי לבקר מחוץ למסלול ולאבד מקומות.

ב-Haas חזרו לסורם, אימונים טובים, מקצה דירוג לא רע ומרוץ נוראי. בעוד שמגנסון פרש, בילה גרוז'אן ברחבת הטיפולים יותר זמן מאשר על המסלול.

וויליאמס ממשיכה להיות הקבוצה היחידה בה שני הנהגים מסיימים את המרוץ. כל עשו עד עתה בכל מרוץ מתחילת העונה. אם כך היו נמדדות קבוצות, וויליאמס היתה מובילה את הטבלה. אולי זו לא כל כך חוכמה להצליח להגיע לקו הסיום כאשר המכונית איטית כל כך. היי, הפעם וויליאמס הגיעה לפני פרארי לדגל השחמט.

הסבב האירופי הגיע לסיומו, הקרקס נודד עכשיו ליבשות אחרות. בעוד שבועיים, נוחתים בסינגפור.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל