fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

אוסטריה F1 מרוץ: סוף סוף ורשטפן

אוסטריה F1 מרוץ: סוף סוף ורשטפן

מיקי כהן

צילום: יח"צ

שיטת העונשים בפורמולה 1 מוזרה, לכן יוצא שלמרות שהמילטון נענש בשלושה מקומות, הוא יזנק רביעי ולא חמישי כפי שצפוי שיהיה. השיטה אומרת כי הראשון שקיבל עונש, זז במיקום, הרשימה אינה מצטמצמת, הנענש הבא, זז למקומו החדש ורק אז הרשימה מצטמצמת. כך יצא שהמילטון נענש בשלושה מקומות ו"נפל" בדיוק למקום שאותו השאיר מגנסון ורק אחר כך הצטמצמה הרשימה. ועוד בנושא הגריד, ראסל יזנק מרחבת הטיפולים, לאחר שהתגלה נזק במכונית הוויליאמס שלו בסוף מקצה הדירוג.

שבועיים מפרידים בגיל בין להקלר לורשטפן, בשורה הראשונה הכי צעירה המזנקת היום למרוץ פורמולה 1 ברדבול רינג. זינוק איום לורשטפן שמתדרדר עד למקום התשיעי, מאפשר ל-להקלר לברוח קדימה, נוריס בזינוק מצויין מצליח אפילו לעבור את המילטון למשך פניה או שתיים, אבל אחר כך מאבד גובה. בתום שלוש הקפות, מתחיל הטור להסתדר, להקלר מוביל לפני בוטס, המילטון, רייקונן, נוריס, וטל, ורשטפן וגאסלי. אט אט מתחיל וטל לטפס מעלה ובהקפה השביעית, וטל כבר עובר את נוריס ורייקונן ומתמקם רביעי. ורשטפן עושה גם הוא את דרכו מעלה ומצליח לתקן את הנזק מהזינוק ובהקפה התשיעית ורשטפן כבר חמישי, אחרי וטל.

נוריס היה רק בן שנה כאשר התחיל רייקונן להתחרות בפורמולה 1והיום, בהקפה ה-14, עוקף נוריס את רייקונן ועולה למקום השישי. ורשטפן מתחיל לקבוע את ההקפה המהירה ,בעוד הוא ו-וטל סוגרים את הפער ממכוניות המרצדס הסובלות מהחום הרב השורר במסלול.

לאחר 22 הקפות, בוטס נכנס להחליף צמיגים, פרארי מגיבים מייד ומכניסים את וטל אולם משום מה, הצוות לא היה מוכן עם הצמיגים – מה שמעכב את וטל מעל שש שניות ברחבת הטיפולים. הקפה מאוחר יותר גם להקלר מחליף צמיגים, הפעם הצוות היה מוכן.

שבע הקפות עוברות, המילטון מתלונן על חוסר אחיזה בחלק הקדמי של המרצדס. המילטון נכנס לא רק להחלפת גלגלים אלא הצוות מחליף לו גם את חרטום המרצדס – מה שגורם להמילטון לצאת אחרי וטל. הקפה נוספת חולפת וגם ורשטפן מחליף צמיגים והחמישיה הראשונה מורכבת מלהקלר שמוביל את המרוץ, בוטס שני, וטל שלישי, ורשטפן רביעי והמילטון חמישי.

במשך שלוש הקפות מנסה ורשטפן כל תרגיל על מנת לעבור את וטל עד שלבסוף מצליח ורשטפן לעקוף, מה ששולח את וטל לרחבת הטיפולים – להחלפת צמיגים נוספת, הפעם לתרכובת הרכה ביותר. התקווה של פרארי היא שכולם יגמרו את הצמיגים לקראת סוף המרוץ, או אז, יוכל וטל לנצל את המצב. ורשטפן בינתיים, רודף אחרי בוטס כדי לחמוד את המקום השני בו הוא פתח את המרוץ ובהקפה ה-56, ורשטפן עוקף את בוטס ועולה למקום השני.

אחרי שפינה את הדרך עד למקום השני, ורשטפן רוצה לעצמו את המדרגה הגבוהה ביותר בפודיום וקובע, הקפה אחר הקפה, את הזמנים המהירים ביותר. שלוש הקפות הצליח להקלר להדוף את ורשטפן עד לפניה שלוש בהקפה ה-69, אז נכנעה הפרארי של להקלר לרדבול של ורשטפן, לא לפני ששני הנהגים נוגעים אחד בשני ותלונות הדדיות נשלחות לשופטי המסלול – שיבחנו את טענת שני הנהגים. לראשונה מאז 2006, מכונית מונעת מנוע של הונדה מנצחת מרוץ פורמולה 1. וטל עובר את המילטון בהקפה האחרונה אבל כל זה לא ממש משנה.

עשרת המקומות הראשונים:
1. מקס ורשטפן
2. שארל להקלר
3. ואלטרי בוטס
4. סבסטיאן וטל
5. לואיס המילטון
6. לאנדו נוריס
7. פייר גאסלי
8. קארלוס סיינז
9. קימי רייקונן
10. אנטוניו ג'ובנצי

מעל 200,000 צופים, ביניהם מעל 50,000 איש ואישה אשר עשו דרכם מהולנד, על מנת לצפות בבן ארצם מנסה לנפץ את ההגמוניה של מרצדס. איזו הופעה הם קיבלו. אפילו שופטי המסלול נמנעו מלקבל החלטה שתערער את השמחה ההולנדית. אולם ההתחלה נראתה כמעט אבודה. הרמזור האדום כבה, כולם זינקו ורק אחד בשורה הראשונה, במכונית בצבע כחול, מדשדש לו לאיטו. ורשטפן לא מצליח לזנק כראוי והמערכת למניעת כיבוי המנוע נכנסת לפעולה. לוקח לורשטפן כמה שניות להתאפס ולהתחיל את מסע ההתאוששות. אנו זכינו לתצוגת נהיגה השמורה לגדולי הנהגים עד שורשטפן מגיע ל-להקלר. פניה מספר שלוש ידעה הרבה קרבות בעבר וגם הפעם ורשטפן בחר בה על מנת לבצע מהלך שיגרום לו לזכות במרוץ. שעות אחרי הנפת דגל השחמט, רבבות אוהדים ברחבי העולם דנו בסוגיה האם ראוי ורשטפן להיענש או לא. בסופו של יום הגיעה ההודעה משופטי המסלול כי בתקרית בין להקלר לורשטפן, אין התערבות נוספת; משמע, תוצאות המרוץ נשארות בעינן וההולנדי מעניק להונדה את הניצחון הראשון שלה מאז חזרתה לזירת הפורמולה 1.

גאסלי ביצע התקדמות מסוימת ברדבול ונראה כאילו ההתקדמות נעצרה. האם זה כל מה שגאסלי יכול לתת? אם התשובה חיובית, כנראה שימיו של גאסלי ברדבול קצרים. מסתובבות שמועות על הצרחה עם קוויאט.

בפרארי לא לקחו בחשבון את רדבול. המטרה היתה לעצור את מרצדס וכאשר בוטס נכנס להחליף צמיגים, פרארי הגיבו מייד והכניסו את וטל (ולא היו מוכנים לבואו) והקפה מאוחר יותר את להקלר. ורשטפן, עם צמיגים טריים יותר בכ-10 הקפות, הצליח לא רק לסגור ולעקוף את בוטס אלא גם את להקלר שנותר עם צמיגים גמורים, ללא יכולת מענה לרדבול. שוב טעות של פרארי שעולה לקבוצה בניצחון ושוללת מלהקלר את הניצחון הראשון שלו.

אבל בפרארי לא מחמיצים שום הזדמנות לפשל, וטל נקרא להחלפת צמיגים כאשר הצוות כלל לא מוכן לקראת בואו וגורם לוטל לשהות ברחבת הטיפולים מעל שש שניות – נצח כמעט – ולאבד כל יתרון שיכול היה להיות לו על בוטס. בפעם השניה שנקרא וטל להחליף צמיגים, זה כמעט עבד. אילו היתה עוד הקפה נוספת כי אז, יש סיכוי שוטל היה עולה לפודיום, על חשבונו של בוטס. אבל לא נותרה הקפה נוספת.
מרצדס שמחו שהצליחו לשרוד את המרוץ עד סופו. שתי המכוניות סבלו מבעיות התחממות שפגעו בביצועים ולרגעים, אף סיכנו את המשך המרוץ שלהן. מזג האוויר החם ששרר באוסטריה לא היטיב עם החצים הכסופים אשר היו חייבים אוויר נקי ברוב שלבי המרוץ, על מנת לשמור על שלמות מערכת ההנעה.

מקלארן הטוב מהיתר? לא להאמין שרק לפני שתי עונות זו היתה הקבוצה החלשה ביותר. עזיבתו של אלונזו עשתה לקבוצה רק טוב. מרוץ אחרי מרוץ, מציגים שני הנהגים תוצאות מצויינות שמאפילות אפילו על קבוצת רנו – שמספקת למקלארן מנועים. משהו טוב עובר על הקבוצה ומספיק לראות את ההקפה הראשונה שבה נלחם נוריס מול המילטון על מיקום ולעיתים אף בצורה שווה. סיינז עם מקום שמיני לאחר שזינק בסוף הטור. סוף שבוע מצויין לקבוצה.

אלפא רומיאו בניקוד, עם שתי המכוניות. בעוד רייקונן לא מרוצה ולא חשוב באיזה מקום הוא מגיע, נקודה ראשונה לג'ובנצי הוציאה את כל שמחת החיים של האיטלקי.

רייסינג פוינט עם עוד סוף שבוע שמעמיד את הקבוצה במקומה. פרז הוא שוב זה שמוציא מהמכונית כמה שאפשר ובסוף השבוע הזה, מקום 11 על סף הנקודות, לא ניתן היה להשיג יותר. סטרול במקום ה-14.

אחרי האופוריה המסוימת במסלול הביתי, חוזרים ברנו לקרקע המציאות. הולקנברג טען כי המכונית פשוט לא מתאימה למסלול האוסטרי. אולי בסילברסטון נראה אם ההולק צדק.

טורו רוסו בסוף שבוע נוראי, בו הם מוצאים את עצמם נאבקים ב-Haas ובוויליאמס. בקבוצה יהיה צורך לבצע בדק בית עמוק עד למרוץ הבא.

במשך כל העונה ידענו של-Haas יש מכונית מהירה להקפה אחת, אבל המכוניות פשוט לא מצליחות לייצר קצב לאורך מרוץ שלם. באוסטריה נראה היה כי הנושא הוקצן עוד יותר.

בוויליאמס מעודדים מהיכולת להתחרות בטורו רוסו ו-Haas בסוף השבוע ואפילו מכך שראסל סיים לפני מגנסון. עוד סוף שבוע בו מסיימות שתי המכוניות את המרוץ ומעניקות לקבוצה נתונים טכניים שיאפשרו לשפר עוד ועוד את המכוניות.
הסתיים לו עוד מרוץ בו, לראשונה מזה זמן רב, סיימו כל 20 המכוניות את המרוץ. בעוד שבועיים בסילברסטון שבאנגליה, כנראה שלא כל 20 המכוניות יגיעו לדגל השחמט.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל