fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

סינגפור F1 מרוץ: שובו של בייבי שומי

סינגפור F1 מרוץ: שובו של בייבי שומי

ריקארדו נפסל ממקצה הדירוג בגלל כח עודף במערכת אגירת האנרגיה החשמלית ולכן יזנק אחרון. הרמזור האדום כבה ולהקלר הוא זה שבורח קדימה ומשאיר את המילטון להילחם עם וטל שמצידו לוחץ על המרצדס עם הפרארי בעלת הכח העדיף. מאחור, הזינוק עובר עם כמה אירועים – ריקארדו פותח חזק מסוף הטור ובפניה הראשונה, גורם לסנדוויץ' של רנו ושתי מכוניות ווליאמס. ראסל הוא הממרח והכנף הקדמית שלו מתגרדת על המסלול. בפניה חמש, הולקנברג מנסה מעט יותר מדי ופוגע בסיינז. הולק עם תקר ונכנס להחליף צמיגים מיד, סיינז לעומתו סובל מנזק אווירודינמי. 

ששת הראשונים שומרים על מיקומם מהזינוק כאשר הפער ביניהם קטן מאוד. נראה שכולם נוסעים אחרי להקלר ב"מוד" המתנה. מאחור, את ריקארדו לא מעניין מי משלם על הצמיגים, הקפה אחר הקפה הוא לוחץ את הרנו ובהקפה ה-12, הוא ממוקם כבר במקום ה-12.


עד ההקפה ה-20, להקלר מכתיב קצב איטי אשר שולח את כל יועצי האסטרטגיה לעשות שיעורי בית. אף אחד לא רוצה להכניס נהג להחלפת צמיגים ולהוציא אותו בדיוק באמצע הטור במסלול כמו סינגפור בו עקיפה קשה מאוד והחלפת צמיגים לוקחת כמעט חצי דקה. בסופו של דבר, וטל ו-ורשטפן הם שני הראשונים שנכנסים להחליף צמיגים – וטל יוצא עשירי, ורשטפן, יוצא במקום ה-12 אחרי הולקנברג. עוד הקפה עוברת וגם להקלר נכנס גם הוא ויוצא ממש על הזנב של וטל. בוטס הוא הבא בתור להחליף צמיגים ויוצא על האף של הולקנברג. 

בוטס מקבל הוראה להאט על מנת לאפשר להמילטון לצאת לפניו אחרי החלפת הצמיגים שלו המתבצעת בהקפה ה-27 ואכן, המילטון יוצא בדיוק לפני בוטס.

אחרי סבב החלפות הצמיגים של החבורה המובילה, ג'ובנצי מוביל את מרוץ סינגפור. מאז 2015, לא היה נהג שהוביל מרוץ, ושאינו נוהג באחת משלושת הקבוצות הגדולות. זה החזיק בדיוק עד ההקפה ה-31 – בה וטל עקף את ג'ובנצי ולוקח את ההובלה. 

בהקפה 36 גרוז'אן וראסל מתגוששים ביניהם וראסל ומכונית ה-וויליאמס מוצאים את הקיר, ומכונית הבטיחות מוכרזת למשך 5 הקפות. וטל הוא זה שמנהל את הזינוק המחודש ומאחוריו להקלר, ורשטפן, המילטון, בוטס, אלבון ונוריס שמנהל מרוץ משלו במקום השביעי. סטרול פוגע בקיר וגורם לתקר בגלגל הקדמי השמאלי ושתי הקפות מאוחר יותר, פרז מאט את הרייסינג פוינט שלו ומחנה אותה בצד המסלול בגלל תקלה טכניתל, מה שנותן את האות למכונית הבטיחות לצאת לסיבוב נוסף – הפעם למשך ארבע הקפות. הבלאגן ממשיך – רייקונן וקוויאט מתנגשים בפניה מספר 1, קוויאט יוצא עם מכונית טורו-רוסו שלמה אולם רייקונן שובר מתלה באלפא-רומאו שלו ומכונית הבטיחות יוצאת בפעם השלישית, הפעם להקפה אחת בלבד, כאשר נותרו אחד עשר הקפות לסיום המרוץ.והמרוץ מתחדש, ואחרי הניצחון האחרון שלו, וטל חוצה ראשון את דגל השחמט.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. 1. סבסטיאן וטל
  2. 2. שארל להקלר
  3. 3. מקס ורשטפן
  4. 4. לואיס המילטון
  5. 5. ואלטרי בוטס
  6. 6. אלכסנדר אלבון
  7. 7. לאנדו נוריס
  8. 8. פייר גאסלי
  9. 9. ניקו הולקנברג
  10. 10. אנטוניו ג'ובנצי

 

אחרי שהבינו בפרארי כי העמדה הבכירה היא שלהם, האסטרטגיה היתה פשוטה, להחזיק מעמד כמה שיותר זמן עם הצמיגים הרכים, לצופף את הטור ולפתוח פער כמה הקפות לפני ההחלפה. וזה עבד מצויין. להקלר היה 13 שניות פחות מהקצב הרגיל ובמסלול כמו מרינה ביי, בו העקיפה היא משימה קשה, העדיפו במרצדס לנסות לעקוף דרך רחבת הטיפולים בעת החלפת גלגלים. להקלר קיבל את האות להתחיל וללחוץ כדי לרווח את טור המכוניות על מנת שהיציאה מרחבת הטיפולים תהיה למקום נוח עם כמה שפחות מכוניות שפתחו בעשיריה השניה על הצמיגים הקשים יותר. וזה עבד, לוטל. בפרארי החליטו להכניס את וטל ראשון, (לפי ההסבר הצולע של בינוטו, מנהל קבוצת פרארי, הוחלט לתת מענה לרדבול שקראו לורשטפן להיכנס להחליף גלגלים, אולם לא הספיקו לקרוא ל-להקלר בזמן). כשיצא וטל, לפניו היו רק אלו שעדיין לא עצרו להחלפת גלגלים.

להקלר מרגיש שגנבו לו מרוץ. מותר לו. לאחר המרוץ אמר כי טובת הקבוצה היא לפני הכל, מישהו שם, בהנהלת פרארי, דאג להזכיר לכוכב העולה ממונקו, מה באמת חשוב. שני הנהגים אינם מתמודדים על אליפות הנהגים והפער מרדבול לא כזה גדול. ופעם הראשונה על מסלול מרינה ביי בסינגפור, קבוצה מסיימת במקומות 1 ו-2.

בעוד שבפרארי מופתעים מהניצחון, ברדבול די מאוכזבים. לורשטפן הייתה תחושה שהקרב יהיה בינו לבין המילטון. זה לא קרה, פרארי היו על העליונה הפעם.


אלבון עומד בציפיות, כריסטיאן הורנר טען לפני המרוץ כי מצפים מאלבון להגיע למקום השישי, כשכל תוצאה נמוכה יותר תהיה אכזבה. אלבון נראה עושה עוד צעד לקראת חוזה לעונה שלמה בקבוצת האם.

אחרי שני מרוצים במסלולים שפחות מתאימים למרצדס, הגיעה הקבוצה מעודדת לסינגפור. מסלול התפור למכוניות המרצדס המצליחות לספק כח הצמדה טוב יותר בפניות תוך שמירה על הצמיגים לאורך זמן. המילטון כמעט התחנן להיכנס להחלפה אחרי וטל אולם בקבוצה חשבו שאם ישאירו את המילטון בחוץ כמה שיותר, בסוף המרוץ הוא יהיה עם צמיגים טריים יותר והדרך לפודיום תהייה סלולה בפני מכוניות המרצדס. אבל שלוש מכוניות בטיחות זרקו את התוכניות של מרצדס לפח ודאגו לשמור על צמיגי הפרארי והרדבול. טעות אסטרטגית נדירה של מרצדס.

אחרי שריקארדו נשלח לסוף הטור בזינוק, מקלראן היו מעודדים וקיוו לשתי מכוניות בניקוד והגדלת הפער מרנו. המגע בין סייז להולקנברג בזינוק, שלח את סיינז לרחבת הטיפולים ליותר מדקה ועבורו, חלום הנקודות נגוז. לנוריס לעומתו, היה מרוץ סולידי במקום השביעי ללא יכולת לתקוף את אלבון אבל גם ללא סיכון ממשי מאחור.

טורו רוסו יצאו מפוצלים מסינגפור, בעוד של-גאסלי הכל התחבר עם מקום שמיני מצויין מבחינתו. אצל קוויאט המצב היה הפוך, ולמרות כמה הברקות, טען הנהג כי דבר לא הלך לו במהלך המרוץ והמקום ה-15 בהחלט משקף את ההרגשה. 


ברנו עוד קיוו כי ימשיכו את המומנטום של המרוצים האחרונים במיוחד אחרי מקצה הדירוג בו היו ממוקמים בין שתי מכוניות המקלארן. אבל אז, ריקארדו נשלח לאחור ולמרות זאת הצליח להתקדם לעקוף כמעט כל אחד על המסלול עד להחלפת הצמיגים שלו. שם זה נגמר. 

אצל הולקנברג המצב היה הפוך, בעוד שזינוק מהמקום השמיני נראה היה מבטיח, מפגש עם סיינז כמעט וסיים את המרוץ עבור ההולק, אבל בסופו של מרוץ ארוך ומלא אירועים, מקום תשיעי היא תוצאה מצויינת.

בניגוד לכל הציפיות וההערכות, ג'ובנצי מוביל מרוץ. מקום עשירי ונקודה לאיטלקי הגיעה בסוף שבוע מצויין מבחינתו. האייסמן איבד את ה"קול" שלו אחרי מפגש עם קוויאט ושבר במתלה שאילץ את רייקונן לפרוש מסוף שבוע שכנראה הוא לא ירצה לזכור.

ב-Haas שוב ניסו לראות מה לא עובד במכוניות כאשר כל נהג מתחרה עם מכונית שונה. אצל גרוז'אן, למרות מרוץ מבולגן והתקלות עם ראסל בוויליאמס, זה עוד נגמר סביר ממש מחוץ לניקוד במקום ה-11. אצל מגנסון זה לא עבד ומקום 17 ואחרון, אפילו אחרי קוביצה, היא תוצאה עגומה עבור Haas.

גם רייסינג פוינט ירצו לשכוח את סוף השבוע. אחרי שפרז נענש ונאלץ לזנק בחלקו האחורי של הטור, הגיעה התקלה הטכנית שאילצה אותו לפרוש. סטול נראה היה לרגע כי הוא מביא מעט נחת לקבוצה אבל מגע עם קיר הבטיחות בזמן מכונית הבטיחות, חיסלה את התקווה.

לראשונה העונה, וויליאמס לא מסיימת עם שתי המכוניות שלה לא בגלל תקלה טכנית, אלא תיקול של גרוז'אן בראסל הוא זה ששבר את הרצף של וויליאמס.

כבר בסוף השבוע הקרוב, נקבל מנת פורמולה 1 נוספת. הפעם ברוסיה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל