מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
רפידו
תמוז
KTM שמאל
סטפן
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל

סיכום מירוץ WSBK השני במאגני קורס – ריי ממשיך לשלוט

סיכום מירוץ WSBK השני במאגני קורס – ריי ממשיך לשלוט

תמי גורלי

צילום: MotoGP

המירוץ השני של הסבב ה-11 נערך במזג אוויר חמים יותר ובלי כל המתח שהיה סביב המירוץ הראשון. האליפות הוכרעה וכל שנותר הוא לקוות שהקרב על המיקום השני באליפות בין דיוויס לואן דר מארק, הניסיונות של רוכבים לחפש מושב לעונה הבאה ושל ריי להמשיך ולשבור שיאים, יוסיפו את העניין והמתח שכולנו מייחלים לו.

אולי הבעיה הגדולה ביותר של המירוץ הזה, הוא שהוזנק אחרי מירוץ הסופרסטוק 1000 האחרון בהיסטוריה, מירוץ הסופרספורט 300 מותח ומטורף, שסגר את העונה בה אנה קראסקו הייתה לאישה האלופה הראשונה וקרב מותח בין קלוזר הצרפתי לקורטזה בסופרספורט 600.

בפול פוזישן ישב רוכב האפריליה, לורנזו סבאדורי, בזכות המיקום הרביעי במירוץ הראשון, לצידו רוכבי דוקאטי דיוויס וממלאנדרי. ג'ונתן ריי, שבחר באופן יוצא דופן לצאת עם הקאוואסאקי בפרינגים של האליפות, זינק מהשורה השלישית, מהמיקום ה-9. צאז דיוויס, שהיה חזק בחציו השני של המירוץ הראשון, ידע שזו ההזדמנות שלו לחזור לפודיום בו לא היה מאז המירוץ הראשון במיסאנו, עוד לפני חופשת הקיץ. הבריטי תקף כבר בהתחלה ולקח את ההובלה ויחד עימו גם ואן דר מארק עקף את סבאדורי והאפריליה, שהתדרדר כבר בהקפה השנייה למיקום השישי ושם גם סיים את המירוץ.

ג'ונתן ריי, שפתח מצויין, היה כבר במיקום השלישי בתום ההקפה הראשונה, כשהוא מנצל את פניית 180 המעלות לעשות מהלך נפלא בדרך כבר למקום פוטנציאלי על הפודיום. את הקרבות הנהדרים של המירוץ סיפק האירי כשנלחם בואן דר מארק ומלאנדרי בקרב על המיקום השני, קרב שבסופו של דבר ניצח ופתח מהם פער כבר בהקפה השלישית. את ההובלה לקח ריי בהקפה ה-11 אחרי מספר נסיונות בפנייה 5, כשדיוויד היה רחב מדי בפנייה. רוכב דוקאטי לא הצליח לשמור על מרחק ובשלב זה ריי היה בדרכו לניצחון 8 ברציפות ולדאבל רביעי ברציפות. המטרה הבאה של הרוכב לשבור את שיא הניצחונות לעונה, 17 במספר ועם 13 ניצחונות בכיס הוא ינסה לנצח את כל ארבעת המרוצים שנותרו לסבב. "זה היה סוף שבוע מדהים" אמר ריי אחרי הניצחון ה-5 במסלול מאגני קורס "עשיתי בריחה טובה בהתקפה הראשונה והיה קשה מאוד לעקוף את דיוויס כשהגעתי אליו אבל לשמחתי מצאתי את העיתוי הנכון והצלחתי." ריי יכול היה בשלב הזה להתפנות לחגיגות האליפות סוף סוף.

ידעתי שהתחלה חזקה עלולה להתנקם בי" סיכם דיוויס שסיים שני "ניסיתי לפתוח פער וניסיתי לעשות לריי חיים קשים ולבלום עמוק לתוך הפניות אך ברגע שהוא עקף ורכב בקווים נקיים נאלצתי להסתפק בסגנות, אך אני מרוצה מאוד לחזור לפודיום סוף סוף". דיוויס כרגע מצליח לצבור נקודות בכל המרוצים מאז המירוץ השלישי של העונה.

זה היה גם הפודיום העשירי של מייקל ואן דר מארק העונה עם הימאהה, דרך נפלאה לחגוג את המירוץ ה-100 שלו באליפות, אך לצערו פער הנקודות בינו לבין דיוויס באליפות רק גדל. ההולנדי וקבוצת פטה עשו שינויים רדיקליים באופנוע בכדי להביא את הפודיום המיוחל "זה היה הימור, כל השינויים שעשינו בתום המירוץ הראשון לימאהה, זה איפשר לנו להילחם יותר אך עדיין לא היינו חזקים כמו צאז וריי".

בן קבוצתו, אלקס לואס, סיים הפעם שביעי. פחות מאכזב מיום האתמול – אך עדיין נחות באופן יחסי ורק עם שלושה פודיומים העונה.

טום סייקס, שזינק מהמיקום השמיני, היה חמישי כבר בתום ההקפה הראשונה ולמרות שנראה שהיה שהוא יכול להתחרות על הניצחון גם הפעם, בזכות הקצב רכיבה הנהדר מהמירוץ הראשון, הוא הצליח לשחזר את התוצאה על הפודיום ונשאר במיקום החמישי עד ההקפה ה-20 מתוך 21, כשהצליח לעקוב את מרקו מלאנדרי בפנייה מספר 5 וסיים רביעי את המירוץ ה-22 של העונה. את התוצאה והחולשה היחסית ניתן אולי להסביר בכך שסייקס בחר הפעם בצמיג הקלאסי האחורי של פירלי ולא בצמיג עם הפרופיל הרחב יותר שבחר למירוץ הראשון ועימו גם זינק בן קבוצתו ואלוף העולם, ג'ונתן ריי.

מאחור היה ניתן למצוא את יוג'ין לבארטי, שמחכה לאישור רשמי מהקבוצה כי הוא נשאר עימה גם בעונה הבאה, רק במיקום ה-11; כשפער הנקודות בינו לבין בן קבוצתו רק 9 נקודות באליפות העולם. לוריס באז, הכוכב הביתי, סיים מיקום אחד לפניו אחרי סופ"ש קשה עם ה-BMW. מרקו רינאלדי, הרוכב של קבוצת הג'וניור של דוקאטי, סיים במיקום ה-13. זהו המירוץ האחרון שלו העונה מאחר והאליפות ממשיכה לארגנטינה וקטאר והאיטלקי משתתף רק בסבבים האירופאים.

קסאבי פורז היה לרוכב הלווין הראשון כשסיים שמיני ואחריו סיים לאון קמיאר כהונדה הראשון במירוץ.

בעוד שבועיים ייערך לראשונה מרוץ סופרבייק בארגנטינה, במסלול סאן חואן (זה אינו אותו המסלול כמו באליפות המוטוGP)

 

תוצאות המירוץ השני

רוכב קבוצה אופנוע זמן
ג'ונתן ריי Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 34:16.36
צאז דייויס Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale R 1.804
מייקל ואן דר מארק Pata Yamaha Official WorldSBK Team Yamaha YZF-R1 3.552
טום סייקס Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 4.879
מרקו מלאנדרי Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale R 6.505
לורנזו סבאדורי Milwaukee Aprilia Aprilia RSV4 RF 11.477
אלכס לואס Pata Yamaha Official WorldSBK Team Yamaha YZF-R1 15.077
קסאבי פורז Barni Racing Team Ducati Panigale R 17.339
לאון קמיאר TripleM Honda World Superbike Team Honda CBR1000RR 17.655
לוריס באז GULF ALTHEA BMW Racing Team BMW S1000RR 22.725
יוג'ין לבארטי Milwaukee Aprilia Aprilia RSV4 RF 23.257
טופראק רזגטליאוגלו Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR 23.637
מייקל רינאלדי Aruba.it Racing – Junior Team Ducati Panigale R 26.756
ג'ורדי טורס MV Agusta Reparto Corse MV Agusta F4 1000 28.178
לנארדו מרקדו Orelac Racing VerdNatura Kawasaki ZX-10RR 29.292
ג'ייק גנגה Red Bull Honda World Superbike Team Honda CBR1000RR 38.534
פיג'יי ג'קובסון TripleM Honda World Superbike Team Honda CBR1000RR 42.776
רומן ראמוס Team GoEleven Kawasaki Kawasaki ZX-10RR 46.765
ג'רמי גוארנוני Team Pedercini Racing Kawasaki ZX-10RR 51.689
*ג'קוב סמרץ Guandalini Racing Yamaha YZF-R1 X
*מתאו לוזיאנה Dreamteamcompany Aprilia RSV4 RF X

 

אליפות הרוכבים

ג'ונתן ריי קאוואסאקי 470
צאז דיוויס דוקאטי 335
מייקל ואן דר מארק ימאהה 309
טום סייקס קאוואסאקי 273
מרקו מלאנדרי דוקאטי 250
אלכס לואס ימאהה 213
קסאבי פורז דוקאטי 194
יוג'ין לבארטי אפריליה 134

 

אליפות היצרנים

קאוואסאקי 495
דוקאטי 408
ימאהה 343
אפריליה 186
הונדה 132
ב.מ.וו 115
אמ.וי אגוסטה 98
סוזוקי 3

גלריה

התגובות סגורות לפוסט זה.

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל