fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

נותנים בדראג בדימונה

נותנים בדראג בדימונה

כתב: עופר פלג | צילום: אורן גרימברג

חום יולי אוגוסט, מנחת המטוסים בדימונה, סוף השבוע האחרון של יולי ו… מרוץ מכוניות דראג. האירוע הופק בצורה מקצועית ומושקעת עם קהל של אלפי צופים בטריבונות מוצלות וכ-70 מתחרים שהכינו את רכבם ואת עצמם היטב. ברחבת הפיטס מוקמו מגוון רכבים צבעוניים וממותגים ע"י ספונסרים ומיטב הסדנאות והמוסכים בתחום הספורט מוטורי, כך שתוכלו למצוא רכבי על כגון פורשה ופרארי עד להונדה סיוויק משנות ה-90 ששופצה ונבנתה בחצר של מישהו.

צילום: אורן גרימברג

 

היום הראשון התנהל בצורה זורמת ללא תקלות מיוחדת, אולם היום השני שמשך קהל רב לא עבד היטב. זה התחיל עם עיכוב רב בפתיחת השערים והמתנה לאישור המשטרה והמשיך בתקלות רכבים על המסלול שדרשו עצירה מוחלטת של הארוע עד לפינוי הרכב וניקוי המסלול משמנים וחלקי מתכת שהתפזרו לכל עבר. למרות העיכובים בזמנים השואו המטורף בשילוב הנחיה מוצלחת מאוד של הכרוז המוכשר ניר דיגמי בשיתוף כוכבי הרשת בני ודורון עשו את כל הארוע מעניין, מלהיב ומצחיק.

מה זה דראג?

המכוניות מחולקות לשלוש קטגוריות: הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה. המרוץ מתקיים על שני נתיבי אספלט בהם מכוניות מזנקות בפקודת הרמזור למיאוץ של 402 מטר (רבע מייל) נגד השעון. תחום מרוצי הדראג צעיר מאוד בארץ, בשלוש שנים האחרונות התחום תפס תאוצה והתקדם משמעותית יחסית לעידן הלא חוקי עם מרוצים ללא קהל ומספר רכבים מצומצם. את התקדמות התחום הזה אפשר לראות בצורה הטובה ביותר בתוצאות הזמנים. פעם רכב שהיה יורד מ-13 שניות לרבע מייל היה נחשב תחרותי, היום כדי להיכנס חייבים להיות מהירים מ-12 שניות ובהנעה כפולה פחות מ-11 שניות! תוצאה טובה מ-10 שניות פוסלת את הרכב והמשתתף בטענה שזהו זמן של רכב מרוץ מקצועי בלבד (מספר אפור), תקנה זאת יוצרת אבסורד של נהגים שמפחדים לתת את כל מה שיש להם מחשש שיפסלו, השמועה אומרת שהנתון המגביל הזה ישתנה עד למרוץ הבא, נקווה שכך יהיה.

מרוצי הדראג הבאים מתוכננים לחומ"ס 27-28/09 ולחנוכה 06-07/12 וההתאחדות פועלת יחד עם התאחדות הכידונאים, להפעיל קטגוריה קיימת אך 'רדומה' של הענף: אופנועים!

 

צילום: דניאל אדמון

 

שרשה ל'ה פאם – ניקול כספי

בתוך כל פסטיבל הטסטוסטרון הזה, שמחתי לראות דמות נשית אחת, מתחרה מספר 34 ניקול כספי. ניקול בת 20 וחובבת מכוניות כבר מגיל 14 נוהגת על סיאט לאון VT20 צהובה ומשודרגת של סדנת High End, זאת הפעם הראשונה שניקול מתחרה באירוע מוטורי והאמת שזאת הפעם הראשונה שאישה מתחרה במרוץ דראג בישראל כך שהיא ממש פורצת דרך בתחום. ניקול מספרת לי שהיא מאוהבת בדגם המנוע שמותקן ברכבה וקשה לה להאמין שתנהג ברכב עם מנוע שונה, היא גם רוצה להתאמן בנהיגת מסלול ואף להשתתף במרוצים נוספים בעתיד אבל כרגע הריגוש של מרוץ ה-400 מטר זה מה שעושה לה את זה.

צילום: שחף איזנשטיין

 

תוצאות לפי קטגוריות:

הנעה אחורית

מקום ראשון: מתחרה מספר 25 – אלי אלבג – פורשה GT2RS בזמן של 10.631

מקום שני: מתחרה מספר 20 – משה זלצברג – דודג׳ דארט בזמן של 11.498

מקום שלישי: מתחרה מספר 41 – עלא עתמנה – BMW E30 בזמן של 11.332

צילום: אורן גרימברג

 

הנעה כפולה

מקום ראשון: מתחרה מספר 1 – דורון שימשי – גולף R בזמן של 10.281

מקום שני: מתחרה מספר 50 – ערן גומר – ניסן GTR בזמן של 10.632

מקום שלישי: מתחרה מספר 30 – רומן שובל – ניסן GTR בזמן של 10.524

 

הנעה קדמית

מקום ראשון: מתחרה מספר 52 – יגל בולק – סיאט לאון בזמן של 11.786

מקום שני: מתחרה מספר 32 – דור ברדה – גולף VR6 בזמן של 11.839

מקום שלישי: מתחרה מספר 37 – דני פיסטינר – גולף GTI בזמן של 11.662

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל