fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

מתקרב עידן אופנועי הדממה במוטו GP

מתקרב עידן אופנועי הדממה במוטו GP

גיא בן ברק

צילום: יצרן

אליפות העולם מוטוGP תכלול אופנועים חשמליים החל מעונת המירוצים 2019, ובתוך זמן לא רב, מספר שנים, יעלמו מנועי הבנזין מהמסלולים שיהפכו להיות על טהרת המנועים החשמליים. האופנועים החשמליים כפי שניתן לראות בתצלומים כבר נמצאים בניסויים, בדרך לרכיבות הדגמה שיתבצעו בעונה הקרובה במספר מסלולים, בניסיון – אולי לשווא – לקנות את המעריצים ביציעים עם הטכנולוגיה החדשה, שיותר מכול שקטה מצרחני הבנזין. איך יקבל זאת העולם, האם בדומה למנועי השתי פעימות ששלטו בגרנד פרי בין 1975 ל-2001 ונעלמו לטובת חזרה למנועי ארבע פעימות מבלי שמישהו יתגעגע אליהם באמת? חורחה לורנזו מטובי הרוכבים חושב שכן, הציבור חייב לקבל את הקדמה הבלתי נמנעת הזאת גם אם מרכיב מהותי כמו הסאונד וכן גם ריח הבנזין – יעלמו ממסלולי המירוצים.

אופנועי מירוץ חשמליים נמצאים בניסויים במוטו גיפי מאז תחילת עונת 2017, המטרה הראשונית מעבר להערכת יכולותיהם ומגבלותיהם היא לבחור יצרן יחיד שיספק את האופנועים לעונת 2019 מאחר והפערים בין האופנועים החשמליים הקיימים גדולים מדי מכדי להריץ מספר יצרנים זה מול זה לדעת דורנה. מי שבוחן את האופנועים החשמליים עבור המוטו גיפי הוא לא אחר מאשר לוריס קפירוסי, נציב הבטיחות בסדרה עם רקורד מרשים בעברו כרוכב, וזאת הוכחה נוספת לרצינות בה מתיחסים לעניין, קפירוסי בחן כבר 5 אופנועים חשמליים אך לא נמסר מה הם. אבל אפשר להעריך באיזה אופנועי מירוץ חשמליים מדובר מאחר ומאז 2010 מתחרים אופנועי סופרבייק חשמליים באי מאן, מוטוזיק האמריקנית, שינדן מוג'ן היפנית עם קשר להונדה, שרולה הבלגית, ואוניברסיטת נוטינגהאם.

קפירוסי התרשם לחיוב מהאופנועים החשמליים למרות שהם כבדים, למעלה מ-200 קילו וזאת באשמת המצברים, "המומנט מעולה והמהירות המרבית גם, יש בעיה עם בלימת המנוע האדירה שנועלת מיידית את הצמיג האחורי כשסוגרים מצערת" הוא צוטט. "האליפות תהיה מרתקת מאחר והיצרנים משקיעים משאבים רבים בפיתוח האופנועים, כרגע יש אתגר משמעותי והוא התחממות יתר של המצברים ולא היעדר כוח". אכן כוח לא חסר, האופנוע של שרולה הבלגית מייצר 240 כוח סוס, מה שחסר הוא הסאונד, קפירוסי: "אתה שומע את הרעש של הגרירה של הברך שלך על האספלט… מאוד חסר לי רעש המנוע". ואולי בכלל יכניסו רעש מלאכותי מה שכבר נעשה למשל עם כמה קטנועים חשמליים לשליחויות באמסטרדם שמפיקים סאונד של מכונית פורמולה אחת כדי שיזהרו מהם.

 

גלריה

2 תגובות ל מתקרב עידן אופנועי הדממה במוטו GP

  1. סיבוב אחד קטן על זירו או אנרג'יקה ממחיש יותר טוב מכל ההסברים המנומקים למה עתיד התעשיה עף לכיוון החשמלי. ואולי כאשר המדינה תתחיל לפזר עמדות טעינה ברחבי הארץ ונוכל גם אנחנו כמו באירופה להנות מכל היתרונות החשמליים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל