מגזין מוטו מדריך, עכשיו בחנויות. וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
לארט
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית עליון
תמוז
HRP קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל

מתקרב עידן אופנועי הדממה במוטו GP

מתקרב עידן אופנועי הדממה במוטו GP

גיא בן ברק

צלם: יצרן

אליפות העולם מוטוGP תכלול אופנועים חשמליים החל מעונת המירוצים 2019, ובתוך זמן לא רב, מספר שנים, יעלמו מנועי הבנזין מהמסלולים שיהפכו להיות על טהרת המנועים החשמליים. האופנועים החשמליים כפי שניתן לראות בתצלומים כבר נמצאים בניסויים, בדרך לרכיבות הדגמה שיתבצעו בעונה הקרובה במספר מסלולים, בניסיון – אולי לשווא – לקנות את המעריצים ביציעים עם הטכנולוגיה החדשה, שיותר מכול שקטה מצרחני הבנזין. איך יקבל זאת העולם, האם בדומה למנועי השתי פעימות ששלטו בגרנד פרי בין 1975 ל-2001 ונעלמו לטובת חזרה למנועי ארבע פעימות מבלי שמישהו יתגעגע אליהם באמת? חורחה לורנזו מטובי הרוכבים חושב שכן, הציבור חייב לקבל את הקדמה הבלתי נמנעת הזאת גם אם מרכיב מהותי כמו הסאונד וכן גם ריח הבנזין – יעלמו ממסלולי המירוצים.

אופנועי מירוץ חשמליים נמצאים בניסויים במוטו גיפי מאז תחילת עונת 2017, המטרה הראשונית מעבר להערכת יכולותיהם ומגבלותיהם היא לבחור יצרן יחיד שיספק את האופנועים לעונת 2019 מאחר והפערים בין האופנועים החשמליים הקיימים גדולים מדי מכדי להריץ מספר יצרנים זה מול זה לדעת דורנה. מי שבוחן את האופנועים החשמליים עבור המוטו גיפי הוא לא אחר מאשר לוריס קפירוסי, נציב הבטיחות בסדרה עם רקורד מרשים בעברו כרוכב, וזאת הוכחה נוספת לרצינות בה מתיחסים לעניין, קפירוסי בחן כבר 5 אופנועים חשמליים אך לא נמסר מה הם. אבל אפשר להעריך באיזה אופנועי מירוץ חשמליים מדובר מאחר ומאז 2010 מתחרים אופנועי סופרבייק חשמליים באי מאן, מוטוזיק האמריקנית, שינדן מוג'ן היפנית עם קשר להונדה, שרולה הבלגית, ואוניברסיטת נוטינגהאם.

קפירוסי התרשם לחיוב מהאופנועים החשמליים למרות שהם כבדים, למעלה מ-200 קילו וזאת באשמת המצברים, "המומנט מעולה והמהירות המרבית גם, יש בעיה עם בלימת המנוע האדירה שנועלת מיידית את הצמיג האחורי כשסוגרים מצערת" הוא צוטט. "האליפות תהיה מרתקת מאחר והיצרנים משקיעים משאבים רבים בפיתוח האופנועים, כרגע יש אתגר משמעותי והוא התחממות יתר של המצברים ולא היעדר כוח". אכן כוח לא חסר, האופנוע של שרולה הבלגית מייצר 240 כוח סוס, מה שחסר הוא הסאונד, קפירוסי: "אתה שומע את הרעש של הגרירה של הברך שלך על האספלט… מאוד חסר לי רעש המנוע". ואולי בכלל יכניסו רעש מלאכותי מה שכבר נעשה למשל עם כמה קטנועים חשמליים לשליחויות באמסטרדם שמפיקים סאונד של מכונית פורמולה אחת כדי שיזהרו מהם.

 

גלריה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל