מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
מוטוליין עפולה
לרט
סטפן
HJC
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל

מחושך לאור: מרוץ סיום העונה בליגת הראלי-רייד

מחושך לאור: מרוץ סיום העונה בליגת הראלי-רייד

כתב: שמוליק פאוסט | צילום: טלי אראל, אלי רביבו

בשנתיים האחרונות עבר ענף הראלי רייד בארץ תהפוכות רבות. בעבר הרחוק היה זה אחד הענפים הגדולים והמצליחים בתחום הספורט המוטורי בישראל עם מרוצים מרובי משתתפים וליגות מסודרות. עם השנים הלך ודעך הענף, בעיות רגולציה וקשיים לוגיסטיים הובילו למחסור במרוצים שהוביל למחסור במשתתפים שהוביל למחסור בתקציבים שהוביל למחסור במרוצים וחוזר וחלילה… עד כדי כך שב-2017 התקיים רק מרוץ אחד בכל העונה בו השתתפו פחות מ-15 מתחרים…

לקראת סוף 2018 חל שינוי משמעותי, ולראשונה מזה שנים במרוץ של דצמבר אותה שנה נפתחה קטגוריה של ספר-דרך (צורת הניווט המקובלת בכל אירועי הראלי-רייד בעולם) במקביל לקטגוריית ה-GPS ששלטה בתחום בארץ, והמסלול נפרס למרחק במקום לכלול הקפות כמקובל עד אז במקומותינו.

ב-2019 התקיימו אמנם רק שני אירועים, אבל כל אירוע היה אבן דרך בפני עצמו. במרץ 2019 התקיים ה'באחה ישראל' – אירוע גדול מאוד בקנה מידה ישראלי, 4 ימים רצופים (יום בדיקות טכניות ומקצה דירוג ו-3 ימי מרוץ) בו השתתפו גם מספר צוותים מחו"ל, ולא מזמן התקיים האירוע האחרון לעונה – ראלי-רייד אשלים, אירוע בן יומיים שהורכב משני מרוצים נפרדים (סבב מספר 4 ו-5 של העונה) אך רצופים, ושלראשונה מזה עידנים – היה על טהרת ספר הדרך. במקביל לשינוי בשיטת הניווט – ושוב לראשונה מזה עידנים – פרץ המרוץ גם את גבולות הגזרה הגאוגרפיים המוכרים בתחום, והמסלול עבר בשטחים חדשים לגמרי עבור המתחרים הוותיקים – בלי ספק שינויים מרעננים בסצנה המאובקת (תרתי-משמע) והוותיקה.

על ההפקה המשובחת היה אחראי הפעם דן קטנוב (בנו של גידי קטנוב – מוותיקי הסצנה בארץ), שכבר בניסיון הראשון שלו הרים אירוע ברמה גבוהה.

על קו הזינוק התייצבו מלבד שאר כלי הרכב כ-20 אופנועים, רבים מתוכם חברים בקבוצת הגמל המעופף – קבוצה עצמאית של רוכבים חובבנים שהתאחדו לצורך עזרה הדדית ושיתוף ידע, ושמו להם למטרה להנגיש את הענף לכל רוכב שמעוניין להכנס לתחום – והיום כבר מרכיבים את חלק הארי מרוכבי הענף.
בין המשתתפים ראוי לציין גם את נציגת המין החזק – יעל מוזס התותחית ואת יוחנן רזניק האלוף – 'ילדון' בן 72 – שאפו!

היום הראשון – מירוץ מספר 4 לעונה הורכב מ-150 ק"מ סה"כ, מתוכם כ-120 ק"מ תחרותיים שמורכבים משני סטייג'ים, כאשר גם בקטעי הקישור מנווטים המתחרים בעזרת סיפור הדרך. המסלול התחיל באשלים ויצא לכיוון הפודרה והסלעים של אזור כתף שבטה ומשם עבר אל החולות הקשוחים של חלוצה וצאלים וחזרה לאשלים.

תוצאות:

אופנועים עד 250 סמ"ק
מקום ראשון: גדי נחמני, KTM 250
מקום שני: איתמר מלכה – Airflaps israel, הוסקוורנה 150
מקום שלישי: ליאור שוורץ – הגמל המעופף, KTM 250

אופנועים 250-350 סמ"ק
מקום ראשון: עמית שדות – הגמל המעופף, KTM 350
מקום שני: גלעד בצלאל – הגמל המעופף, הוסקוורנה 350
מקום שלישי: יעקב דדיה, הוסקוורנה 350

אופנועים 350-690 סמ"ק
מקום ראשון: רותם קוסטא – הגמל המעופף, KTM ראלי 450
מקום שני: שמוליק פאוסט – הגמל המעופף, KTM 690
מקום שלישי: זהר בן בורהום – KTM 400, מרוץ ראשון

אופנועים סניורים
מקום ראשון: נדב לוגסי – מוסך אופרוד, KTM 350
מקום שני: ברק דודאי – דלב מוטוספורט, KTM ראלי 450
מקום שלישי: נפתלי דהן – ימאהה WR450

את המקום הראשון הכללי באופנועים לקח נדב לוגסי – האיש והאגדה – עם זמן מטורף של 2:07:19

את הלילה העבירו המתחרים בישוב אשלים בטיפול באופנועים, תיקון תקלות מזדמנות, הכנת ספרי הדרך ליום המחרת ובעיקר בזלילת בשר וצחוקים מסביב למנגל.

היום השני – מירוץ מספר 5 לעונה – הורכב מ-170 ק"מ סה"כ שמתוכם רק כ-80 תחרותיים – אבל על המרחק הקצר 'פיצה' דן קטנוב במסלול קשוח במיוחד שהורכב מדש-דש קשה משובץ סלעים גדולים, מבחר עליות וירידות מדורדרות ואינספור תעלות וחריצים עמוקים. משיחה עם כמה מנהגי הרכבים בסוף היום הם הודו שזה המירוץ הראשון בו היו צריכים להעביר ל-LOW בתיבת ההעברה…

תוצאות

אופנועים עד 250 סמ"ק
מקום ראשון: גדי נחמני, KTM 250
מקום שני: ליאור שוורץ – הגמל המעופף, KTM 250
מקום שלישי: איתמר מלכה – Airflaps israel, הוסקוורנה 150

אופנועים 250-350 סמ"ק
מקום ראשון: עמית שדות – הגמל המעופף, KTM 250
מקום שני: יעקב דדיה, הוסקוורנה 350
מקום שלישי: נדב השמשוני – הגמל המעופף, הוסקוורנה 350

אופנועים 350-690 סמ"ק
מקום ראשון: רותם קוסטא – הגמל המעופף, KTM ראלי 450
מקום שני: זהר בן בורהום – KTM 400, מרוץ ראשון
מקום שלישי: שמוליק פאוסט – הגמל המעופף, KTM 690

אופנועים סניורים
מקום ראשון: נדב לוגסי – מוסך אופרוד, KTM 350
מקום שני: ברק דודאי – דלב מוטוספורט, KTM ראלי 450
מקום שלישי: נתן נאור – אבא מרצ'ל 106, הגמל המעופף, הוסקוורנה 500

את המקום הראשון הכללי בקטגוריית האופנועים לקח הפעם עמית שדות התותח עם זמן לא פחות ממדהים של 1:32:11 – כל הכבוד! האירוע נקרא 'מן החושך אל האור', ואנחנו כולנו תקווה שהשם יעיד על מהלך הדברים וסצנת הראלי בארץ תזכה לתחייה מחודשת!

*גילוי נאות: כותב הכתבה התחרה בראלי וחבר בקבוצת הגמל המעופף.

תגובה אחת ל מחושך לאור: מרוץ סיום העונה בליגת הראלי-רייד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל