fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP ספאנג מרוץ: ימאהה חוזרים לנצח

מוטוGP ספאנג מרוץ: ימאהה חוזרים לנצח

תמי גורלי

צילום: MotoGP

היום נפתח במרוץ דרמטי של גביע האסיין טאלנט קאפ שבו הוכתר אלוף טרי יום אחרי מותו של מוננדאר אפרידזה והיה ברור לכל הרוכבים מכל הקטגוריות שהם באו לעשות עבודתם אך גם לתת כבוד לרוכב האינדונזי שחלם בגדול.

photo: michelin

אחרי שני מרוצים מרתקים ומותחים כל אחד בדרכו שלו במוטו3 ובמוטו2 וחגיגות אליפות של אלכס מארקז, רוכבי המוטוGP הסתדרו על הגריד. מארק מארקז שרק 20 דקות קודם לכן שכח מהפציעה בברכיים כתוצאה מהתרסקות יום האתמול, התייצב במרכז השורה הרביעית – מיקום נמוך כמעט כמו שהיה לו במוג'לו לפני ארבעה עונות רק ששם, שלא כמו בספאנג, מארקז הצליח לפתוח חזק, התקדם למובילי המרוץ רק שאז הוא גמר לעצמו את הצמיגים וגמר את המרוץ בחצץ. הפעם, הוא פשוט פתח נפלא והיה כבר בדבוקה הראשונה אחרי הקפה כשהוא נותן הכל כדי לסגור על ויניאלס והימאהה אך נותר במיקום השני עד לקו הסיום. 

Photo: Honda-racing-cooperation

מארקז לא היה היחיד שפתח נפלא. אנדראה דוביציוזו שזינק לצידו מהמיקום העשירי השתמש היטב ב"הול שוט" ובפנייה הראשונה היה כבר ברביעייה הראשונה של הרוכבים. הפניה הראשונה בספאנג ארוכה ומאפשרת לרוכבים על דוקאטי והונדה לסגור פערים. דובי שניצח פעמיים כבר בספאנג אך בתנאים גשומים יותר, בחר בצמיגים הרכים, תרכובת שרבים מהרוכבים לא הצליחו לתחזק במשך מרוץ מלא.

הצמיגים היוו את הבעיה העיקרית של ככל הרוכבים על המסלול למעט אולי מאווריק ויניאלס ששלט במרוץ מרגע הזינוק. הוא הצליח לשפר את הרכיבה שלו בהקפות הראשונות עם מיכל דלק מלא, פתח מצויין, שמר על קצב רכיבה אחיד כשאין אף אחד לפניו שמפריע לו בנקודות הבלימה או מאלץ אותו לקחת קווים אחרים, הפעם הוא לא היה צריך לנסות לעקוף רוכבי דוקאטי או הונדה אותם מתקשים בדרך כלל רוכבי ימאהה לעקוף בגלל טופ ספיד נמוך.

זו הייתה בדיוק הבעיה של ולנטינו רוסי שאחרי קרבות בהקפות הראשונות נתקע אחרי דובי במיקום הרביעי. ולנטינו חיפש פתח לעקיפה אך העוצמה של הדסמוסדיצ'י והחוכמה של דובי לא איפשרו זאת. ולנטינו נאלץ להסתפק במיקום הרביעי אך מעודד מההופעה שנתן וההקפה המהירה אי פעם במהלך מרוץ שקבע בן ה-40 בהקפה השלישית של המרוץ .1,59.661

photo: Michellin

מי שנעלמו מהקרב היו שני רוכבי פטרונס שזינקו מהשורה הראשונה והציגו יכולת גבוהה לאורך כל המקצים עד המרוץ עצמו. השניים בחרו בצמיגי מדיום קדמי ורך אחורי לא הצליחו לפתוח טוב והתקשו לבלום בכניסה לפניות ובמאמץ רב סיימו רק במיקומים השישי והשביעי ולוקחים עם הקבוצה את תואר קבוצת הלווין לעונת 2019. קווארטררו איבד בהקפה הראשונה שבעה מקומות ולא הצליח לעקוף חזרה במהלך כל המרוץ 

"הבעייה הייתה יותר עם הבלמים" סיפר הצרפתי "לא יכולתי לעצור את האופנוע, אז זו הייתה בעייה גדולה. כל הזמן הייתי רחב, חייב לבלום מוקדם. איבדתי הרבה זמן ולא יכולתי בגלל זה לעקוף".

רוכבי פטרונס לא היו המאוכזבים היחידים. קראצ'לו, יאנונה וזרקו (עם עזרה ממיר שעשה טעות של רוקי ונכנס איפה שאין מקום) התרסקו. מילר סבל ממגע חוזר מאלכס רינס והוא ופטרוצ'י סבלו גם הם מחוסר אחיזה עקב תנאי המסלול.

זה היה הניצחון השני העונה בלבד עבור ימאהה, השני של ויניאלס והראשון בספאנג מאז 2010. היה אפשר לראות את השיפור בהאצה של ה-M1 אבל הטופ ספיד עדיין עקב אכילס של היצרן היפני כשבחלק מההקפות הפער בין דובי לולנטינו בישורת עלה על 12 קמ"ש לשעה. זה היה גם הפודיום הראשון מאז סילברסטון בו היו שלושה רוכבי מפעל על הפודיום המצביע על המשך התחזקות קבוצות הלווין והתחרות הקשה באליפות העולם.

ומארקז? שובר שיא ניקוד לעונה עם 395 נקודות, צובר עוד ניקוד בקרב על תואר הקבוצה והפעם מקבל עזרה בדמות שתי נקודות מלורנסו שסיים במיקום ה-14.  

Photo: Honda-racing-cooperation

אחד לפני הסוף ומחוץ לנקודות, סיים חפיז שייארין רוכב קבוצת Tech3 שזינק למרוץ האחרון שלו כרגע בקטגורייה הבכירה – הרוכב המלזי היחיד שהצליח להשתלב בקטגורייה. שאגות הקהל שליוו אותו לאורך המרוץ ובהקפת הקירור היו גדולות ועצומות מאלו שקיבל כל רוכב אחר במסלול, למרות שלא הצליח להתגבר על מגבלות אופנוע ה-KTM ותחושות של חוסר אחיזה. ככה נראית אהבה לספורט.

מארק מארקז סיכם את היום והקדיש את המרוץ למוננדאר "זה היה יום אמוציונלי אחרי החדשות הנוראיות של יום האתמול עבור עולם המרוצים. איבדנו רוכב צעיר, הכרתי אותו וזה קשה מאוד. כולם כאן מבינים ויודעים את הסיכון שאנו לוקחים על המסלול אבל אנחנו לוקחים את הסיכון בשביל רגעים מתוקים שכאלו. היום רגע שכזה הגיע עבור אח שלי ועבורי וכמובן שגם מוננדאר חיפש רגעים שכאלו. הוא איבד את חייו, אנחנו איבדנו אותו אבל הוא רכב בשביל התשוקה ואין טוב מזה".

40:14.632 מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 1
  רפסול  HRC מארק מארקז 2
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 3
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 4
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 5
  פטרונס ימאהה פרנקו מוריבידלי 6
  פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 7
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 8
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י 9
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 10
  KTM רד בול  פול אספרגארו 11
  פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה 12
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 13
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 14
  KTM רד בול  מיקה קאליו 15
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 16
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 17
  LCR הונדה יוהאן זרקו X
  LCR הונדה קאל קרצ'לו X
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה X
       
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט XX
  רד בול KTM TECH3 מיגל אוליביירה XX

במוטו2 זהו אלכס מארקז שנכנס לדפי ההיסטוריה כרוכב הראשון שלוקח תואר אליפות במוטו3 ובמוטו2. מארקז שזינק מהפול פוזישן נאלץ להתמודד עם שני הרוכבים שניסו להחזיק את הקרב על האליפות בחיים כשבראד בינדר מוביל ומנצח את המרוץ ותום לוטי מסיים שלישי. זה היה מרוץ מורט עצבים שבו לוטי ניסה בכל כוחו לסגור על מארקז, בינדר ניסה קצת לערער את ריכוזו של רוכב מארק VDS ואילו מארקז התעלם מהכל כשהצליח לחצות את הקו כשהוא מגדיל את פער הנקודות ל-28 כשנותרו רק 25 בקופה.

במוטו3 אלוף העולם הטרי, לורנזו דה לה פורטה לוקח ניצחון שלישי ברציפות אחרי מרוץ עמוס התרסקויות ותקריות כולל של מובילי המרוץ גבריאל רודריגו וטסזוקי סוזוקי שהובילה להתדרדרות של רוכבים רבים לאחור כדי להימנע מפגיעה בהם. על הפודיום עמו עמדו חאומו מאסייה שזינק מהמיקום האחרון על הגריד אחרי בעייה טכנית באאוטלאפ וסרג'יו גרסייה בן 16 בלבד בפודיום בכורה אחרי שזינק מהמיקום ה-13 בלבד.

הסבב הסוגר של אליפות המוטוGP יערך כרגיל בולנסיה בעוד שבועיים שם יקבע גם אלוף גביע המוטוE עם שני מרוצים של האליפות החשמלית.

Photo: Honda-racing-cooperation

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל