fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP: סיכום עונה

מוטוGP: סיכום עונה

תמי גורלי

צילום: Honda Racing Corporation

עונת 2019 תזכר כאחת העונות החזקות של מארק מארקז, עד המרוץ הסוגר של העונה הוא עמד על הפודיום 17 פעמים מתוך 18 אפשריות כשהוא מנצח 11 מרוצים ובכל השאר מסיים שני. את המרוץ בוולנסיה רצה מארקז לסגור בניצחון ביתי נוסף ולקחת אליפות קבוצה ושיא נקודות חדש, כשכל מה שהספרדי צריך זו מטרה כדי לקבל עוד דחיפה. 

Photo: Honda Racing Corporation

תחת עננים במזג אוויר קריר מארקז זינק רק מהמיקום השני על הגריד לצידו של פאביו קווארטררו הרוקי, לו זה היה הפול פוזישן השישי לעונה. בעוד שהצרפתי פתח טוב, מארקז נדחק לאחור ונכנס לפניה הראשונה במיקום החמישי בלבד אחרי מילר, רינס ודוביציוזו, אך מצליח לטפס בזריזות בסדר הרוכבים ובהקפה השנייה כבר עקף למיקום השני כשהוא 'יושב' על קווארטררו , לא מאפשר לרוכב פטרונס ימאהה לברוח. אחרי שבע הקפות מארקז סגר פער, עקף וסיים את המרוץ כמנצח. מאחוריו בפערים בין הרוכבים סיימו קווארטררו, מילר על הפודיום כשדוביציוזו רביעי ורינס חמישי. מאווריק וינאלס שנראה מבטיח במהלך האימונים ומקצה הדירוג סיים שישי לאחר שהתמודד עם אותן הבעיות מהן סובל בן קבוצתו ולנטינו רוסי לכל אורך העונה.

איקר לקואונה שזינק למרוץ הבכורה שלו התרסק בפנייה השישית בעקבות הרוח שהתחזקה באזור ואופנוע ה-KTM שלו פגע ביוהאן זרקו שניסה בעצמו להתחמק מאיבוד אחיזה של פטרוצ'י באותה פנייה בדיוק. במזל לא נגרם לצרפתי נזק רב, אך התאונה מרובת המשתתפים מזכירה פעם נוספת את החשיבות להתפנות מאזור התרסקות במהירות. חורחה לורנסו שהודיע על פרישה סיים במיקום ה-12, כ-51 שניות אחרי בן קבוצתו, מה שלא הפריע לו להתקבל בשאגות מעשרות אלפי האוהדים וחברי הפאדוק אשר הודו לו על שנים של תחרות, דרמה והרבה מאוד אקשן.

Photo: Honda Racing Corporation

תוצאות הסבב האחרון הכתירו את קבוצת רפסול הונדה כקבוצת האליפות בנוסף לתואר הרוכב והיצרן. הקבוצה הספרדית צברה 458 נקודות, 420 מתוכן של מארק מארקז ולורנסו עם 28 בלבד. מארקז גם צובר לראשונה באליפות העולם מעל ל-400 נקודות.

בתואר רוכב הלווין זוכה פאביו קווארטררו כשהוא משאיר את מילר אחריו בדירוג בפער של תשע נקודות בלבד. פאביו הוא הרוכב הצעיר בהיסטוריה שסיים בחמישייה הראשונה בדירוג העולמי. המיקום השישי של וינאלס במרוץ העניק לו את מדליית הארד באליפות העולם, במידה והיה נכשל זו הייתה הפעם הראשונה מאז 1999 שאליפות העולם הייתה נחתמת ללא רוכב ימאהה בשלישייה הראשונה. התוצאה של טופ גאן והמיקום של ולנטינו לעומת ההתרסקות של פטרוצ'י העלתה את ימאהה כיצרן למיקום השני באליפות על חשבון דוקאטי.

עונת 2019 לא נגמרה אמנם במרוץ מותח ומסעיר כמו שאר מרוצי העונה אלא מרוץ שהרגיש כמו בוער על אש קטנה ומותחת, אך עונת 2019 תיזכר כעונה סוערת עם הרבה קרבות בפניות האחרונות, התרסקויות ועליונות של רוכב אחד על אופנוע בעייתי. זו תהיה עונה שבה הדור הצעיר מתחזק עם קווארטררו, מילר, ו-וינאלס שחוזר להראות את כוחו ורוכבים צעירים נוספים כמו אוליביירה ומיר שמראים פוטנציאל. 

Photo: MotoGP

נקודה למחשבה: מארק מארקז אמנם רק בן 26, אך בפעם האחרונה שהיה צעיר הרוכבים על הפודיום זה קרה בסבב השישי של העונה במוג'לו. דור חדש מגיע. בעונת 2019 ניצחו חמישה רוכבים בלבד, מארקז עם 12 נצחונות, דוביציוזו עם שניים, וינאלס עם שניים, רינס עם שניים ופטרוצ'י עם ניצחון אחד. חמשת הרוכבים התחרו על אופנועים מארבעה יצרנים שונים כשרק דוקאטי עם פטרוצ'י ודוביציוזו מצליחים להביא שני רוכבים לראש הפודיום.

Photo: Honda Racing Corporation

רק שלושה רוכבים זינקו מהפול פוזישן, המספר הנמוך ביותר של רוכבים מאז תחילת הרישום של אליפות העולם כשמארקז מזנק מהראש 10 פעמים, קווארטררו שש ו-וינאלס שלוש. ההקפה המהירה למרוץ מתפרשת על מספר רב יותר של רוכבים ביניהם הרוכב הצעיר על המסלול פעמיים (קווארטררו) וגם הקפה מהירה לרוכב המבוגר בסבב.  

41:21.0 רפסול  HRC מארק מארקז 1
  פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 2
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 3
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 4
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 5
  מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 6
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 7
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 8
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 9
  KTM רד בול  פול אספרגארו 10
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט 11
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 12
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 13
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 14
      15
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה X
  LCR הונדה קאל קרצ'לו X
  LCR הונדה יוהאן זרקו X
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י X
  רד בול KTM TECH3 איקר לקואונה X
  דוקאטי מיקלה פירו X
 

דירוג רוכבים

פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה XX
420 רפסול  HRC מארק מארקז 1
269 דוקאטי אנדראה דוביציוזו 2
211 מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 3
205 סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 4
192 פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 5
176 דוקאטי דנילו פטרוצ'י 6
174 מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 7
165 פראמק דוקאטי ג'ק מילר 8
133 LCR הונדה קאל קרצ'לו 9
11 פטרונס ימאהה פרנקו מורבידלי 10
100 KTM רד בול  פול אספרגארו 11
92 סוזוקי אקסטאר חואן מיר 12
74 LCR הונדה טקאקי נקגאמי 13
63 אפריליה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 14
54 פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה 15
43 אפריליה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה 16
33 רד בול KTM TECH3 מיגל אוליביירה 17
30 LCR הונדה יוהאן זרקו 18
28 רפסול  HRC חורחה לורנסו 19
23 ריאל אוינטיה טיטו רבאט 20
16 רפסול  HRC סטפן בראדל 21
9 ריאל אוינטיה קארל אברהם 22
9   רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 23
7 KTM רד בול  מיקה קאליו 24
7 סוזוקי אקסטאר סילבן גווינטולי 25
0 רד בול KTM TECH3 איקר לקואונה 26
0 דוקאטי מיקלה פירו 27
       
דירוג יצרנים
  426 הונדה 1
  321 ימאהה 2
  318 דוקאטי 3
  234 סוזוקי 4
  111 KTM 5
  88 אפריליה 6
       
       

 

במוטו2 בראד בינדר נתן את מרוץ חייו וסיים שני באליפות במרוץ האחרון שלו ושל יצרנית השלדה, KTM. במרוץ שהתקצר בגלל תקריות במהלך מרוץ המוטו3 שנערך לפניו, בינדר רצה לסיים שני באליפות והצליח להשאיר אחריו את טום לוטי וחורחה נבארו. 

אלכס מארקז שהודה בסוף השבוע כי היה מוטרד מנושאים מחוץ למסלול סיים אחרון ומחוץ לנקודות אחרי התרסקות. זה היה המרוץ האחרון של מארקז ובסופו של דבר סיים רק שלוש נקודות יותר מבינדר בדירוג האליפות. 

Photo: MotoGP

במוטו3 הייתה הרבה דרמה. אחרי שארון קנאט פיזר שמן בפניות חמש ושש באאוטלאפ, נדחה זינוק המרוץ והוא יצא לדרך רק אחרי ניקוי אינטנסיבי של המסלול באיחור של יותר מעשר דקות. התרסקות ענקית בהקפה השלישית שכללה חמישה רוכבים ביניהם אנטונלי ופוג'יה רוכב קבוצת SKY VR46 שנפגע מאופנועים שחזרו למסלול, גוררת הנפת דגל אדום.

אחרי מספר דקות מותחות כל הרוכבים והאופנועים פונו כשלכולם שלום והמרוץ הוזנק חזרה והוכרע בפנייה האחרונה כשסרג'יו גארסיה הרוקי לוקח ניצחון בכורה מאלברטו מינגיו במרוץ ה-100 שלו. במיקום השלישי מסיים קסבייר ארטיגר הווילד קארד של קבוצת לאופרד ולראשונה במוטו3 ברמה העולמית שני רוכבים בני 16 מקבלים את הגביע. זה היה הניצחון השלישי בלבד של רוכב הונדה במרוץ במסלול ריקרדו טורמו.

בדירוג העולמי ארון קנאט מסיים שני ומרקוס רמירז מטפס למיקום השלישי באליפות.

Photo: Honda Racing Corporation

במוטוE מטאו פרארי מקבוצת גרסיני לוקח את הגביע החשמלי הראשון. האיטלקי המתחרה באליפות מקומית מלבד בגביע הראה עקביות לאורך כל העונה הקצרה. כסגנו מסיים בראדלי סמית' שגם סיים על הפודיום בשני המרוצים בולנסיה כשאת הדאבל לוקח אריק גרנאדו הברזילאי. גרזו שתוצאתו נפסלה מהמרוץ הראשון בגלל לחץ אוויר שגוי (תקלה של סוללת Enel) שגם גרר איבוד אחיזה באליפות בגלל זה, מסיים שלישי במרוץ הסוגר של העונה.

גלריה

  • Photo: Honda Racing Corporation

  • Photo: Honda Racing Corporation

  • Photo: MotoGP

  • Photo: MotoGP

  • Photo: MotoGP

  • Photo: MotoGP

  • Photo: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל