fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מוטוGP מוג'לו: טוסקנה סיפקה גם הפעם קסם מוטורי

מוטוGP מוג'לו: טוסקנה סיפקה גם הפעם קסם מוטורי

תמי גורלי

סבב המוטוGP במסלול מוג'לו, הממוקם באמצע טוסקנה, תמיד מספק משהו; הנוף מרהיב, הקהל נלהב ולהרבה רוכבים ויצרנים יש משהו להוכיח. אין כמו לנצח במוג'לו, בין אם זה בבית או בביתו של האויב, ההישג הוא מורלי בסבב שסוגר את השליש הראשון של העונה (השנה זה כמעט שליש כי ישנם 19 סבבים באליפות) ומציג יכולות של היצרנים והרוכבים גם יחד.

את המרוץ בסוף השבוע החם פתח מארק מארקז מהפול פוזישן הרביעי העונה, במסלול שהוא וההונדה מעט מתקשים בו – באופן יחסי לספרדי. לצידו הכח העולה, פאביו קווארטררו עם הימאהה ודנילו פטרוצ'י על הדוקאטי. מאחור, לא כל כך קרוב, נמצא אנדראה דוביציוזו במיקום התשיעי בלבד כשג'ק מילר חמישי וקאל קראצ'לו שישי. מיקום הגריד על הישורת איפשר לרוכבי הדוקאטי לנצל את ה-'הול שוט' לפני הכניסה לפנייה הראשונה. דובי פרץ והתמקם שלישי, מילר נכנס להתקפה ורק דנילו פיספס מעט ונדחק למיקום החמישי. מאחור גם קראצ'לו, שפתח מצוין, התיישב אחרי מארקז ואלכס רינס, שעדיין לא מצא פתרון להקפה מהירה בודדת וזינק רק מהשורה החמישית, החל בטיפוס מעלה.

Copyright: MotoGP

צמד רוכבי דוקאטי לא יכלו להרשות לעצמם לתת למוביל באליפות לברוח. עקב אכילס של אלוף העולם הוא הצמיג הקדמי והתחממותו, מיקומו כמוביל מאפשר לו לברוח לעומת רכיבה בתוך דבוקה הגורמת לחימום הצמיג בעוד כ-10 מעלות ושחיקה שלו לקראת סוף המרוץ. דובי, ואחר כך גם דנילו, עוקפים את קראצ'לו ועימם גם מילר על אופנוע המפעל השלישי של דוקאטי, הרוכב בקבוצת פראמק. האוסטרלי, שהצליח להחזיק מעמד יפה בקרב מול מארקז בלה מאן רק לכמה הקפות, הפעם שורד הרבה יותר בקרב עם מארקז ורינס. הוא ודנילו עדיין מתמודדים על המקום בקבוצה הבכירה בעונת 2020 והמרוץ הזה הוא בהחלט גם מרוץ לחוזה היוקרתי. למספר הקפות זה היה נראה שאולי אפילו יהיה פודיום משולש למפעל האיטלקי אך מארקז ורינס לא הסכימו לוותר. רינס אפילו לקח את ההובלה בהקפה העשירית אך אז בלטה החולשה של הסוזוקי בטופ ספיד לעומת הדוקאטי וההונדה והספרדי נדחק לאחור ולא הצליח לטפס מעל המיקום הרביעי עד לקו הסיום. מילר לפתע איבד את הקדמי והתרסק ואת זה עשה בהקפה ה-16, רק ארבע הקפות אחרי שגם בן קבוצתו, פרצ'סקו בגנאיה, התרסק. כנראה שהתלבושת הצהובה המיוחדת למוג'לו לא עושה טוב לפראמק כי בדיוק כמו בעונה הקודמת שני רוכביה מסיימים את המרוץ האיטלקי בחצץ.

Copyright: Michelin

מילר ובגנאיה לא היו המתרסקים הראשונים. את המרוץ טיטו רבאט לא הצליח להתחיל עקב בעיה מכנית והבא בתור אחריו היה מורבידלי בהקפה השישית, והכוכב הביתי, מי שניצח תשעה מרוצים במוג'לו, ולנטינו רוסי. הדוקטור, שפתח מהמיקום הנמוך בקצה השורה השישית, הכין את כולם מראש "לא תמיד אפשר לעשות קסמים", הוא אמר ערב המרוץ אך הבטיח להתאמץ בשביל הקהל וכדי לצבור נקודות. הוא הצליח לטפס בזינוק רק מיקום אחד ונתקע מאחורי רוכבים רבים, בהמשך עקף את לורנסו שהתדרדר לאחור וכשניסה לעקוף את חואן מיר, הרוקי של סוזוקי בפנייה ארבע, השניים נגעו ויצאו לחצץ. העיכוב דחף את ולנטינו למאסף ובהקפה השמינית מסיים את המרוץ בפנייה מספר 9, ארבייאטה 2. "לא היינו מהירים כל סוף השבוע וכשאתה איטי, עליך לקחת עוד סיכונים", אמר ולנטינו המאוכזב בסוף המרוץ והוסיף "כולם מתקדמים קדימה בארבע העונות האחרונות ואנחנו לא כל כך מבינים מה עושים שם ביפן." הבעיות שסבל מהן ולנטינו השפיעו גם על רוכבי הימאהה האחרים, הטמפרטורה שטיפסה משמעותה חוסר אחיזה ואת זה ה-M1 לא אוהב. קווארטררו סיים עשירי בלבד ו-ויניאלס שאיבד הרבה מקומות בחציו הראשון של המרוץ, התעורר רק כשמיכל הדלק התרוקן וסיים לבסוף שישי.

Copyright: Michelin

למרות אכזבת האוהדים הצהובים, הקרב מקדימה נמשך כמו מה שנראה יותר כמרוץ מוטו3. ההונדה עם טופ ספיד טוב יותר העונה, הדוקאטי עם שינויי כיוון קצת טובים יותר סיפקו קרב צמוד כשלבסוף פטרוצ'י מצליח לחצות את קו הסיום 43 אלפיות בלבד לפני מארקז כשדובי שלישי עם עוד שלוש עשיריות לאחור. פטרוצ'י הדגים במוג'לו אבולוציית למידה מול אלוף העולם כשהוא מפצח את נקודות העקיפה של מארקז בפנייה הראשונה וכשהגיעו השלושה להקפה האחרונה כבר לא איפשר לו לעקוף. "אני מקדיש את הניצחון הזה למשפחה, לחברים, לקבוצה אך בעיקר לבן הקבוצה שלי שאימץ אותי כמו בן", אמר האיטלקי לאחר ניצחון הבכורה שלו והוסיף "כולם אמרו לי שזה לא בשבילי, חשבתי שאם לא אנצח העונה, אמצא מקצוע אחר, אנדראה אמר לי להאמין בעצמי, השגתי את המטרה שלי לעונה וכעת אעזור לו לקחת אליפות". את הצהרת הכוונות הללו שמע מארקז במסיבת העיתונאים, זהו סימון ברור לעברו והסכנה גדולה. הספרדי פתח פער של 12 נקודות מדובי באליפות העולם אך מול שניים כאלו זה יכול להיות קצת יותר מסובך. ההונדה הבאה בדירוג הייתה של טקאקי נקגאמי היפני של LCR, שסיים לראשונה בטופ 5, ומשם לא תבוא העזרה. גם לא מלורנסו שסיים במיקום ה-13 והצהיר שההונדה מסובכת לרכיבה או קראצ'לו שהצמיג האחורי שלו נמצא בבדיקה אחרי שהתדרדר עד למיקום השמיני.

Copyright: Ducati Motor Holding

האחים אספרגארו גם במוג'לו הוציאו מהאופנועים שלהם יותר מבני הקבוצה שלהם כשאליקס מסיים 11 עם האפריליה ופול תשיעי. שאר רוכבי KTM מחוץ לניקוד כשחפיז שייארין פורש אחרי מספר 'כמעט והתרסק' לא מוסברות.

עוד שבוע וחצי הפאדוק השוקק כבר יוקם במסלול קטלוניה הסמוך לברצלונה,  זה בית של רבים אחרים וגם הפעם ישנן המון סיבות לכולם לרצות לנצח.

 

1. דנילו פטרוצ'י 41,33.794

2. מארק מארקז

3. אנדראה דוביציוזו

4. אלכס רינס

5. טקאקי נקגאמי

6. מאווריק וינאלס

7. מיקלה פירו

8. קאל קראצ'לו

9. פול אספרגארו

10. פאביו קווארטררו

11. אליקס אספרגארו

12. חואן מיר

13. חורחה לורנסו

14. קארל אברהם

15. אנדראה יאנונה

16. מיגל אוליביירה

17. יוהאן זרקו

X ג'ק מילר

X פרנצ'סקו בגנאיה

X חפיז שייארין

X פרנקו מורבידלי

X ולנטינו רוסי

X טיטו רבאט

 

במוטו2 אלכס מארקז מצליח לקחת דאבל לראשונה מאז עונת האליפות שלו במוטו3 בעונת 2014. אחרי שישב קצת על תומס לוטי, הרגיש הספרדי שהממקום שני באליפות, מתחיל לאבד אחיזה, מארקז פתח פער וסיים את המרוץ בפער של יותר משתי שניות. לוטי סיים שלישי לבסוף אחרי התעוררות של לוקה מריני מקבוצת סקיי VR46. לורנזו בלדסארי שעדיין מוביל את אליפות העולם, סיים רביעי אחרי מירוץ קשה וסזיפי מהמיקום ה-15 ממנו זינק. רוכבי KTM גם הפעם לא הגיעו לפודיום, כשרק בראד בינדר מצליח לצבור נקודה אחת ליצרן האוסטרי.

Copyright: MotoGP

במוטו3 היה זה המנצח ה-11 באליפות הקטנה, טוני ארבולינו האיטלקי. ארבולינו שהיה קרוב לניצחון בולנסיה בעונה הקודמת היה למנצח השלישי בלבד בקטגוריה שמצליח לעשות זאת מהפול פוזישן, אך זה לא היה ללא קרבות. סוזוקי, אנטונלי, מקפי, פוג'יה, ויאטי ובינדר ניסו את כוחם בקרב צמוד אך לבסוף לורנזו דה לה פורטה וחמייה מסייאה היו אלו שהצטרפו לארבולינו על הפודיום. ארון קנאט, מוביל האליפות, סיים רק במיקום השביעי.

גלריה

  • Copyright: Ducati Motor Holding

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: Yamaha Racing cooperation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: Yamaha Racing corporation

  • Copyright: Ducati Motor Holding

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל