מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
מונדיאל MENU
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
1 על 1
סטפן
לרט
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטומפ
KTM שמאל
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
מונדיאל קוביה

מוטוג'יפי 2019 – רגע לפני שמתחיל הקרנבל

מוטוג'יפי 2019 – רגע לפני שמתחיל הקרנבל

תמי גורלי

בסך הכל 10 ימים קיבלו הקבוצות העונה, ע"פ החוקים החדשים, לשם מבחנים ובדיקות, והיו הרבה מאד החלטות לקבל – תחילה בולנסיה וחרז עוד בנובמבר, והחודש בספאנג וקטאר.

התכנון למסלול המדברי, לרוב הקבוצות, היה בדיקה חוזרת ואישור ההחלטות שנלקחו על בסיס המבחנים הקודמים והעבודה של קבוצות הניסוי.

ימאהה בחרו את המנוע כבר בנובמבר, סוזוקי ודוקאטי עשו זאת בספאנג, בקטאר הונדה ו-KTM עדיין בחנו שתי אופציות, אפריליה בחרו את המנוע הראשון לעונה, שכן הם (כמו KTM) זכאים להחליף מנועים במהלכה. למסלולים יצאו הקבוצות עם שלדות חדשות, אגזוזים כפולים, מזלגות וכל חידוש שהגו המהנדסים והמכונאים. אחד הטרנדים העונה בין הקבוצות היה ניסיון ליעל את דחיסת החמצן במנוע ופינוי הגזים ולכן נראו אגזוזים חדשים ותיבות אוויר גדולות יותר שיסייעו ביניקת אוויר יעילה יותר. החוקים החדשים לעונה אילצו את המפעלים לתכנן היטב את החבילות האוירודינאמיות עם עדכון אחד בלבד המותר במהלך העונה ואיסור שימוש כנפונים מתפרקים. חוק נוסף, שפחות השפיע על הקבוצות, הוא מגבלה על IMU – יחידת מדידת האינרציה – שלב נוסף בהגבלת האלקטרוניקה.

Copyright: Ducati Motor Holding SpA

דוקאטי בלטו מעל כולם בזמני הקפה מהירים ברוב ימי המבחן במלזיה, אך איבדו את ההובלה בקטאר כי התרכזו בשיפור זמני מרוץ ולא דירוג. ימאהה לקחו צעד קדימה, וכעת הם סובלים פחות מספינינג בהאצה, זמני ההקפות של וינאלס נראים טובים יותר משל בן קבוצתו ולנטינו רוסי. סוזוקי ואלכס רינס קבעו זמנים מהירים ועקבים כמעט לאורך כל המבחנים והרוכב הצעיר נראה כמנצח בטוח לעונה הקרובה. בהונדה, אלוף העולם עדיין מתמודד עם החלמת הכתף וחורחה לורנסו, הרוכב החדש, בקבוצה שבר את שורש כף היד בינואר, הפסיד מבחן אחד ובכל השאר סבל מפציעות – וזה פגם בעבודת הקבוצה ובהחלטות לגבי העונה. אפריליה ו-KTM לקחו צעדים גדולים בפיתוח ודוקאטי בראשות ג'יג'י דלאנייה המשיכו לעבוד מתודית, כשהם בונים על הפיתוח שעשו בעונה הקודמת ומנסים לשפר את המהירות בתוך הפניה תוך שימור המהירות בישורת. דנילו פטרוצ'י, הרוכב החדש בקבוצת המפעל, ואנדראה דוביציוזו, סגן אלוף העולם בשתי העונות האחרונות, עובדים יחד ומנסים לנצל את החולשה הזמנית של קבוצת החלומות של הונדה.

קבוצת הלווין Tech3 התקשתה קצת עם ה-KTM, לעומת קבוצת פטרונס החדשה שהתברגו בשישייה הראשונה עם ה-M1 של רוכביה – מורבידלי, והרוקי פאביו קוורטאררו.

עם כל כך הרבה רוכבים חזקים כשהאופנועים המיושנים ביותר על המסלול הם תוצרת 2018 (פקו בגנאיה בפרמאק, רוכבי ריאלה אווינטיה עם הדסמוסדיצ'י GP18 וטאקה נקגאמי עם ההונדה בקבוצת LCR) הזמנים קרובים וצמודים עם יותר רוכבים מתמיד שיכולים להתמודד על ניצחון ומקום על הפודיום.

גלריה

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: Suzuki Ecstar

  • Copyright: KTM Racing Team

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: Ducati Motor Holding SpA

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Aprilia Racing Team

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל