fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מוטוGP לה מאן: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP לה מאן: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

כולם ידעו שהולך להיות בעייתי בלה מאן ביום מקצה הדירוג. מזג האוויר היה צפוי להיות מאתגר ולכן במקצה האימון השני, ביום שישי, כל הרוכבים ניסו לקבוע זמנים מהירים כדי להשתלב ישירות במקצה הדירוג השני, Q2.

אך כמו שנראית העונה הנוכחית במוטוGP, הזמנים היו צפופים, ושמות גדולים נדחקו מחוץ לעשירייה כמו אלכס רינס השני באליפות, ולנטינו רוסי, קאל קראצ'לו ומורבידלי.

במרבית מקצה האימון הרביעי, כמעט כל הרוכבים נשארו במוסך, מחכים שמישהו אחר יעשה בשבילם את העבודה. ולנטינו, שהיה עד אז הימאהה המאסף, בדק את השטח, אך עד עשר הדקות האחרונות של המקצה כמעט ולא הייתה פעילות.

Copyright: Honda Racing Corporation

 

עם תחילת מקצה הדירוג הראשון, יצא הדוקטור, בניגוד לרוכבים האחרים, עם צמיגי סליקס, כשהוא מחמם אותם בסובלנות וקובע את ההקפה המהירה הראשונה רק לאחר שלוש הקפות מלאות. הבחירה בצמיגים האלו היתה, לדבריו, מאחר ולא יכול היה להרשות לעצמו לפספס בפעם השנייה עלייה ל-Q2 ומיקום גבוה על הגריד והיא לבסוף זו שנתנה לו את היתרון על שאר הרוכבים "עבדנו על רכיבה בתנאים מעורבים של מזג אוויר כבר באוסטין, כי אלו תנאים בהם התקשנו בעבר", סיפר רוכב ימאהה אחרי המקצה "זה היה שילוב של ניסיון – קריאה של רדאר הגשם וניסיון – ההימור השתלם". הוא ומורבידלי היו השניים שהצליחו לטפס למקצה השני. מאחור נותרו שני רוכבי סוזוקי, כשלראשונה רינס, שבחר לצאת תחילה עם צמיגי גשם והחליט להחליף לצמיגי סליקס – דווקא רגע לפני שמזג האוויר השתנה והטפטוף התחזק. רוכב סוזוקי קבע זמן איטי מבן קבוצתו הצעיר חואן מיר, וינסה לשמור על מיקומו באליפות מהשורה השביעית.

כשנפתח המקצה השני שלושה רוכבי ימאהה – ולנטינו, ויניאלס והכוכב הביתי, פאביו קווארטררו, בחרו עוד פעם בצמיגי סליקס, אך ההימור לא השתלם ושלושתם מיהרו חזרה למוסכים להחליף לצמיגי גשם ואיבדו זמן יקר. מארק מארקז, שניצח במסלול הצרפתי בעונה הקודמת, פתח חזק, למרות שהתרסק באימון הרביעי. הוא חשש שמזג האוויר ימשיך להשתנות לרעה וקבע בתחילת המקצה הקפה מהירה. ההקפה הבאה, שבה התכוון באמת לדחוף, כבר הסתיימה בחצץ בפנייה מספר שש ומארקז מחליט להישאר לעשות הקפות בשביל ללמוד את תנאי המסלול מאחר ואלו צפויים להיות התנאים גם במהלך המרוץ החמישי של העונה. "זה לא היה רק עניין של מהירות, אלא של אסטרטגיה ולהיות חכם", אמר הרוכב בסוף היום והוסיף שהזינוק מקדמת הגריד יסייע לו למדר את הסיכון ויעזור לו להתמודד עם הצמיגים בתחילת המרוץ.

Copyright: Ducati Motor Holding spa

מילר ופטרוצ'י, רוכבי דוקאטי של קבוצת הלווין וקבוצת המפעל – בהתאמה – חזקים בתנאים הפכפכים, שניהם עשו הקפות שהעמידו אותם בשורה הראשונה. אחריהם בזמנים, אנדראה דוביציוזו שאינו מתבלט כל הסוף שבוע אך עדיין קובע זמנים מהירים ועקביים לכל אורכו.

ולנטינו רוסי ופרנקו מורבידלי מצליחים לסגור את השורה השנייה ואחריהם רוכב ההונדה השני, הרוכב היפני טקאקי נקגאמי, שממשיך להרשים ולהתעלות על בן קבוצתו, קראצ'לו. לצידו נמצא חורחה לורנסו במיקום הגבוה שלו על הגריד מאז שעבר להונדה, ואת זה הוא עושה דווקא במזג האוויר ההפכפך שהוא כל כך שונא, שכל הרוכבים תיארו כ-'מזוויע', ובפעם הראשונה שלו על ההונדה בתנאי גשם. לורנסו טוען שאם היה בוחר בתרכובת המדיום של צמיגי הגשם, ולא הרכים כפי שיצא עימם תחילה, היה יכול אפילו לזנק מהשורה השניה או הראשונה.

גם בשביל הצרפתים של האליפות זו הייתה הפעם הראשונה, כשלראשונה קווארטררו הרוקי רכב על אופנוע מוטוGP בתנאי גשם, למרות המאמצים, ובגלל הימור שגוי, הוא יזנק מהמיקום העשירי, לאכזבתו. זרקו וה-KTM יוזנקו מאמצע השורה החמישית, עמוק מאוד מהגריד, לעומת הפול פוזישן מהעונה הקודמת, אך שיפור של ארבעה מקומות ממה שהצליח לקבוע העונה. בן קבוצתו של זרקו, פול אספרגארו, התרסק במקצה הדירוג ולא הצליח לקבוע הקפה מהירה ולכן יתייצב בעמדה ה-12. מאווריק וינאלס, שהיה רוכב הימאהה הדומיננטי ביום שישי, בסופו של דבר סיים כימאהה האחרון על הגריד, רק במיקום ה-11. הרוכב, שטיפס על הפודיום לראשונה במרוץ ביתי שלו בקטגוריה הבכירה בחרז, סיים מאוכזב אחרי שנראה כמתחרה למארק מארקז גם בסוף שבוע הצרפתי, הזינוק ממקום נמוך הופך את המשימה למלחמה. באפריליה, אליקס אספרגארו יוזנק תשיעי ובן קבוצתו, אנדראה יאנונה, עם עקב נפוח שהוא סוחב מחרז, יזנק אחרון על הגריד.

Copyright: Yamaha Racing

לא בטוח מה מזג האוויר יביא איתו מחר, צפוי גשם ועדיין אמור להיות קר, מארק מארקז יצא לפעולה בפעם ה-55 בקריירה בקטגוריה הבכירה מהפול פוזישן. הספרדי שמוביל את האליפות בנקודה אחת בלבד מצליח לעשות זאת 48.6% מהפעמים בהן ניסה, כשהמטרה להגדיל את הפער באליפות העולם ולהביא להונדה את הניצחון ה-300 במוטוGP.

 

1. מארק מארקז – 1,40.952

2. דנילו פטרוצ'י

3. ג'ק מילר

4. אנדראה דוביציוזו

5. ולנטינו רוסי

6. פרנקו מורבידלי

7. טקאקי נקגאמי

8. חורחה לורנסו

9. אליקס אספרגארו

10. פאביו קווארטררו

11. מאווריק וינאלס

12. פול אספרגארו

13. פרנצ'סקו בגנאיה

14. יוהאן זרקו

15. קאל קראצ'לו

16. מיגל אוליביירה

17. קארל אברהם

18. חואן מיר

19. אלכס רינס

20. טיטו רבאט

21. חפיז שייארין

22. אנדראה יאננונה

 

במוטו3 ובמוטו2 מזג האוויר ההפכפך נתן יתרון דווקא לרוכבים שלא הצליחו להתברג ישירות ל-Q2, כשג'ון מקפי החזק בגשם במוטו3 וחורחה נבארו ושלדת הספיד אפ במוטו2 לומדים את תנאי השטח במקצה הראשון ומצליחים לקבוע את הזמנים המהירים לפול פוזישן.

מרוץ המוטו3 יוזנק בשעה 12:00 זמן ישראל, מוטו2 בשעה 13:20 והמוטוGP בשעה 15:00

גלריה

  • Copyright: Pramac Racing

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: Pramac Racing

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל