fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מוטוGP יפן: מארק מארקז עשה זאת שוב

מוטוGP יפן: מארק מארקז עשה זאת שוב

תמי גורלי

צילום: MotoGP

זה לא היה אמור להיות פשוט, הזינוק מהמיקום השישי על הגריד, הלחץ, כשהרוכב שאתה חייב לנצח מזנק מהפול פוזישן וגם ניצח את המירוץ הזה בעונה הקודמת; אך מארקז היה מוכן, התאפק ונתן כמעט הכל, למה כמעט? לא היה צורך ביותר, אנדראה דוביציוזו התרסק בהקפה לפני האחרונה.

מארק מארקז ידע שכל מה שהוא צריך זה לשמור על פער של 75 נקודות כשיחצה את קו הסיום במסלול טווין רינג מוטגי המרוחק מטוקיו כ-3 שעות נסיעה. הוא ידע שמותר לו לוותר על שתי נקודות ולסיים שני, אבל הוא רצה ללכת על ניצחון.

 

View this post on Instagram

 

??????? #Level7 #WorldChampion #WC18 #MM93 #JapaneseGP @motogp

A post shared by Marc Márquez (@marcmarquez93) on

אחרי שבאימון הרביעי הרס את האופנוע שהותאם למסלול, היה לו רק את ה-RC213V השני למקצה הדירוג ומיקם אותו בקצה השורה השנייה, אחרי דובי, זרקו, מילר, קאל ויאנונה. המטרה הייתה לפתוח חזק ולא להיתקע אחרי הרוכבים שפותחים פחות חזק או שקשים לעקיפה, ובפנייה הראשונה הוא כבר היה שלישי. דובי הוביל את המירוץ מההתחלה גם בשבילו המטרה הייתה ניצחון, האופציה היחידה לשמור על האליפות חיה ותמיד כיף לנצח עם אופנוע איטלקי במסלול של הונדה. דובי קבע קצב איטי יחסית כשהוא מנהל, כמו בכל המירוצים האחרונים אסטרטגיית שימור צמיגים, שימור דלק ומנסה לבלבל את האויב, רק שמארקז וגם קאל למדו אותו והשלישיה שעשתה את הזמנים הטובים ביותר לאורך הסופ"ש הובילו את המירוץ אחרי שקאל עקף את מילר, בהקפה השלישית, כשלא הצליח לשמור על קצב וזרקו נבלע לאחור וסיים שישי בסופו של דבר.

ולנטינו פתח טוב, אך אחרי מספר הקפות רוכבי סוזוקי, שהגיעו מחוזקים מהמבחן האחרון במסלול של רוכב הניסויים שלהם סילבן גווינטולי, עקפו אותו; אך בהקפה ה-14 יאנונה התרסק וולנטינו נותר אחרי רינס עד סוף המרוץ. בגלל הקצב האיטי יחסית, הם הצליחו לסגור את הפער לשלישיה המובילה, בהקפה ה-16 דובי ומארקז העלו את הקצב והשאירו את שאר הרוכבים מאחור; כש-¾ מרוץ מאחוריהם מארקז דחף להובלה ואחרי משחק קל בין השניים הוביל אלוף העולם את המירוץ. הקצב, החום שיוצא מההונדה לעבר הדוקאטי והשלב המאוחר של המירוץ עשו את שלו ודובי התרסק כשניסה לשמור על פער קטן מהספרדי. הצמיג הקדמי כשל ורוכב דוקאטי סיים בחצץ בפנייה 10, פניית ההיירפין, ובזה נסגרה אליפות העולם.

זו פעם שנייה שמארקז לוקח אליפות צפויה ולא צפויה, כשהיריבים שלו מתרסקים במסלול במוטגי – ולנטינו ולורנסו התרסקו ב-2016 וזו הפעם השלישית כשקטף אותה במוטגי.

מארקז הוכתר כרוכב הצעיר בהיסטוריה שלוקח חמש אליפויות בקטגוריה הבכירה והצעיר שעושה זאת בשבע אליפויות עולם סה"כ. "קשה אפילו לדמיין, אני אומר תמיד, בכל עונה, שלפעמים חלומות מתגשמים ואני חי את החלום. כמובן שלהיות רוכב מוטוGP זה דבר אחד, אבל בכל עונה להילחם על התואר, להיות שם בין שלושת הראשונים ולקחת את התואר 5 פעמים, את זה אף אחד לא יכול לדמיין. גם אם אתה סופר מוכשר ומנצח הכל בקטגוריות הקטנות לא ניתן אפילו לדמיין את האליפות; במוטוGP מתחרים הרוכבים הטובים בעולם 19 מרוצים בעונה וקשה מאד למצוא את הרמה הגבוהה לכל אורכה" אבל מארקז מצא אותה והיה על הפודיום כל הפעמים למעט ארגנטינה הידוע לשמצה ומוג'לו שם עשה טעות.

עכשיו מחכים עוד שני סבבים מרוחקים באוסטרליה, שם התרסק בשתי הפעמים בהן הגיע כבר עם התואר, ומלזיה, שם הדוקאטי חזקים. מארקז רוצה להביא לבוסים תואר משולש, ולהביא את תואר הקבוצה, אחרי תואר האליפות ותואר היצרן; ובשביל זה יצטרך לעבוד קשה – כי פדרוסה שסיים רק שמיני, לא ממש עוזר. אז האם נראה את מארקז משחרר כל עול או את מארקז המשופר שמשתמש גם בראש? נחכה ונראה.

 

תוצאות אחרי מרוץ מוטגי, יפן:

מרוץ טווין רינג מוטגי

1 מארק מארקז רפסול  HRC 42,36.438
2 קאל קרצ'לו LCR הונדה 1.573+
3 אלקס רינס סוזוקי אקסטאר 1.720+
4 ולנטינו רוסי מוביסטאר ימאהה 6.413+
5 אלברו באוטיסטה אנחל ניאטו 6.919+
6 יוהאן זרקו TECH3 8.024+
7 מאוריק וינאלס מוביסטאר ימאהה 13.330+
8 דני פדרוסה רפסול  HRC 15.582+
9 דנילו פטרוצ'י עלמה פראמק 20.584+
10 חפיז שייארין TECH3 24.985+
11 פרנקו מוריבידלי MARC VDS 25.931+
12 בראדלי סמית' KTM רד בול 26.875+
13 פול אספרגארו KTM רד בול 27.069+
14 קאטסויוקי נקאסוגה ימאהה 32.550+
15 טקאגי נקאגאמי LCR הונדה 37.718+
16 קסביאר סימאון ריאל אווינטיה 39.583+
17 ג’ורדי טורס ריאל אווינטיה 39.839+
18 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 42.698+
19 סקוט רדינג אפריליה רייסינג גרסיני 49.943+
20 תומאס לוטי EG 0,0 MARC VDS 52.707+
21 סילבן גווינטולי סוזוקי 1,01.848+
22 אנדראה יאנונה סוזוקי אקסטאר הקפה 14
23 קארל אברהם אנחל ניאטו הקפה 12
24 ג'ק מילר עלמה פראמק הקפה 10
25 אלקס אספרגארו אפריליה רייסינג גרסיני פרש
X חורחה לורנסו דוקאטי לא השתתף

 

אליפות רוכבים

מארק מארקז 296
אנדראה דוביציוזו 194
ולנטינו רוסי 185
מאוריק וינאלס 155
קאל קראצ'לו 148
יוהאן זרקו 133
דנילו פטרוצ'י 133
חורחה לורנסו 130
אלקס רינס 118
אנדראה יאנונה 113

אליפות קבוצות

רפסול הונדה 391
מוביסטאר ימאהה 340
דוקאטי 324

 

אליפות יצרנים

הונדה 331
דוקאטי 248
ימאהה 231
סוזוקי 173
KTM 49
אפריליה 42

גלריה

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Ducati Racing Team

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: Repsol Honda MotoGP Team

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Repsol Honda MotoGP Team

  • Copyright: Repsol Honda MotoGP Team

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל