fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

מוטוGP יפן: הונדה בנצחון ביתי

מוטוGP יפן: הונדה בנצחון ביתי

תמי גורלי

צילום: Michelin

בדיוק כמו לפני המרוץ בתאילנד שם הבוס הגדול של הונדה שלח הודעה אישית למארק מארקז בה ביקש מהרוכב שיגיע למסלול מוטגי כבר כאלוף המוכתר, גם בבוקר המרוץ בטווין רינג קיבל הספרדי הודעה דומה. הפעם, הם ביקשו שיסגור את תואר היצרן בפעם ה-25 מתוך 60 שנות מרוצים עבורם.

זו לא הייתה בקשה פשוטה. בכל העונות האחרונות, אם מארקז סוגר אליפות הוא מתרסק בסבב שאחרי. משהו מהריכוז הולך לאיבוד, אם זה הלחץ הפנימי שמשתחרר, הלחץ מצד הקבוצה או אם זה שבשנים עברו יכול להסתמך על בן קבוצה או רוכבי הונדה אחרים שיעזרו לו לקחת את הכתר המשולש: רוכב, קבוצה ויצרן.

Photo: Michelin

אבל הספרדי אוהב את הלחץ. הוא זינק לראשונה במזג אוויר חם יחסית לסוף השבוע ההפכפך כשלצידו הרוקי המסעיר פאביו קווארטררו ובן קבוצתו פרנקו מורבידלי. מאחורי וינאלס, קראצ'לו ומילר כשדוביציוזו שהיה חזק בעונות האחרונות במסלול ה"סטופ אנד גו" במוטגי, רק במיקום השביעי על הגריד אך על פי הזמנים באימונים, עם קצב מרוץ טוב. 

שתי אופציות היו לאלוף העולם: לפתוח חזק ולבנות פעם ב-12 ההקפות הראשונות ואז לשייט בבטחה לקו הסיום ב-12 שיוותרו או לשבת על רוכב אחר, ליהנות מהסליפ סטרים, לחסוך בדלק ולתקוף בסוף. האופציה הראשונה היא זו שמארקז הוציא לפועל. הוא פתח נפלא ומשאיר מאחוריו את כולם ל-42 הדקות הבאות. ג'ק מילר מקצה השורה השנייה נהנה מה"הול שוט" ופתח חזק קדימה אך הצמיגים לא יכלו לו והוא התדרדר לאחור. בהקפה השמינית עוד היה שלישי ובסוף המרוץ חצה את הקו רק עשירי. אך הוא לא היה היחיד שהצמיגים נגמרו לו וגמרו לו את המרוץ. 

Photo: MotoGP

פרנקו מורבידלי שהחל מצויין התדרדר מהר לאחור ובקו הסיום אפילו איבד את המיקום החמישי לקאל קראצ'לו וההונדה. מאווריק וינאלס נאלץ לוותר ולסיים רביעי אחרי קרב עם אנדראה דוביציוזו שהתחזק בחלקו השני של המרוץ. היה נראה כי עם עוד הקפה אחת, דובי אפילו היה סוגר על קווארטררו ומסיים שני. ולנטינו רוסי היה רוכב נוסף שהצמיגים תחתיו ותחת ה-M1 לא עמדו בלחץ, הרוכב שבחר בשתי תרכובות בינוניות של צמיגי המישלין, איבד את הקדמי בכניסה לפנייה הראשונה של ההקפה ה-21 של המרוץ. הוא לא היה המתרסק היחיד, כשגם אנדראה יאנונה והאפריליה התרסקו בפניה 11 של ההקפה השמינית כשהוא אפילו לא בקרב על נקודה. זה היה סוף שבוע קטסטרופאלי בשביל אפריליה כשאליקס אספרגארו מצליח לסיים רק עם נקודה אחת במיקום ה-15. שני הרוכבים סובלים מכשלים טכניים כתוצאה מהמנועים החדשים שקיבלו לסופ"ש והתחושות היו כל כך קשות אצל היצרן האיטלקי שראש מחלקת המרוצים, מאסימו ריבולה יצא להתראיין במקומם ולקח אחריות על התוצאות המאכזבות. 

בגזרת המאוכזבים אפשר למצוא גם את רוכבי KTM שהתקשו עם המסלול כל סוף השבוע, את חורחה לורנסו שסוגר עוד מרוץ מחוץ לנקודות למרות שלדבריו הוא מתחיל להרגיש שהם קרובים לפתרונות והכוכב הביתי רוכב LCR אידמיטצ'ו, טקאקי נקגאמי שיעבור ניתוח בכתף השבוע וסיים את העונה במיקום ה-16 של הסבב הביתי שלו.

כאמור את כל הבעיות מאחור שני הרוכבים מקדימה לא ראו. מארקז מצליח לנצח מרוץ עשירי לעונה, 54 בקטגוריה הבכירה (משווה למיק דוהאן) ו-80 סה"כ. הוא גם מצליח לעמוד בדרישות של היפנים ומוכיח פעם נוספת שהוא רמה אחת מעל כולם ושווה כל יורו שהוא מקבל.

Photo: Michelin

בלי קרב צמוד הפעם, אך עדיין עם עקביות מרשימה, פאביו קווארטררו מצליח, בזכות 20 הנקודות שצבר ביפן, לסגור את תואר רוקי העונה, לבסס מעמדו כרוכב הלווין המוביל ואפילו לטפס בדירוג העולמי מעל ולנטינו למיקום השישי והמכובד. הרבה מעל למטרות שהציבו לעצמם הרוכב וצוות קבוצת פטרונס בתחילת העונה. 

כשחלק מהרוכבים, הקבוצות והיצרנים עושים חשבון נפש, הפאדוק מתנייד בזריזות לפיליפ איילנד, אוסטרליה. מסלול מהיר וזורם ללא בלימות חזקות אבל כזה שמספק בדר"כ הרבה מאוד דרמה.

 

42:41.492

רפסול  HRC

מארק מארקז 1
  פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 2
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 3
  מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 4
  LCR הונדה קאל קרצ'לו 5
  פטרונס ימאהה פרנקו מוריבידלי 6
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 7
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 8
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י 9
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 10
  KTM רד בול  פול אספרגארו 11
  רד בול KTM TECH3 מיגל אוליביירה 12
  פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה 13
  KTM רד בול  מיקה קאליו 14
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 15
  LCR הונדה טקאגי נקאגאמי 16
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 17
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 18
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 19
  סוזוקי אקסטאר סילבן גווינטולי 20
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי X
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה X
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט XX

 

לוקה מריני רוכב קבוצת סקיי VR46 מצליח לראשונה בקריירה לנצח שני מרוצים ברציפות. האיטלקי על שלדת האלקס זינק למרוץ מהפול פוזישן וניהל בחוכמה את מצב הצמיגים. תומאס לוטי סיים שני אחרי התקדמות מרשימה ואפילו נטל את ההובלה בחלק מהמרוץ, אך כל המאמצים גמרו לשוויצרי את הגומי. אלכס מארקז התקשה באופן מפתיע עם האחיזה ואחרי מספר הצלות נאלץ להסתפק רק במיקום השישי. פרננדו אגוסטו גם הוא סבל מאותה הבעיה וסיים רק שמיני. המיקום הנמוך יחסית של השניים אפשר ללוטי לטפס למיקום השני באליפות ולסגור את הפער ממארקז ל-36 נקודות. על הפודיום סיים לראשונה העונה חורחה מרטין עם שלדת ה-KTM, בן קבוצתו בראד בינדר סיים רק במיקום ה-12 ואיבד אחיזה בקרב על האליפות.

Photo: MotoGP

עוד לפני האור הירוק של מרוץ המוטו2, הרוכב היפני נגשימה מתרסק בהקפת החימום לגריד. למרות שהצליח לזנק מקצה הגריד התרסק כבר בפנייה הראשונה של המרוץ. דרמה גם לאיקר לקואונה שסיים את היום עם זעזוע מוח אחרי התרסקות כתוצאה מטעות של ויארחה. הרוכב של קבוצת אמריקן רייסינג כבר בדרכו לפיליפ איילנד.

במוטו3 לורנזו דה לה פורטה מקבוצת לאופרד לוקח צעד ענק לקראת תואר האליפות לעונה. הרוכב ניצח את המרוץ השני שלו העונה כשאצל המתחרים הגדולים שלו על תואר האליפות, הצרות מגיעות בצרורות. ארון קנאט וטוני ארבולינו מסיימים את המרוץ בחצץ וזה מאפשר לאיטלקי לפתוח פער של 47 נקודות בדירוג העולמי. לצידו על הפודיום אלברטו ארנס מסיים שני וצ'לסטינו וויאטי הרוקי במהלך מטורף בהקפה האחרונה משאיר את טסאזוקי סוזוקי מחוץ לפודיום. 

גלריה

  • Photo: MotoGP

  • Photo: Michelin

  • Photo: Michelin

  • Photo: MotoGP

  • Photo: Michelin

  • Photo: MotoGP

  • Photo: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל