fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מוטוGP ולנסיה: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP ולנסיה: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

צילום: MotoGP

ככל שעונת המוטוGP תתארך ויתקיימו יותר מרוצים, כך הסיכוי להיגרר לתקופה הקרה באירופה, ואת זה אפשר היה לראות במסלול ריקרדו טורמו שסוגר כל עונה את האליפות. בשעות הבוקר של יום מקצה הדירוג טמפרטורת המסלול עמדה על 8 מעלות בלבד. בזמן מקצה הדירוג של המוטוGP היא טיפסה רק ל-23 מעלות מלוות ברוח קרה, לא נעים. 

Photo: MotoGP

הקור הקשה על הרוכבים לשפר את שיאי המסלול ורק פאביו קווארטררו, רוקי העונה ורוכב קבוצת הלווין של ימאהה פטרונס, הצליח לרדת מתחת לדקה וחצי בזמן שקבע מסביב למסלול הקצר. הצרפתי היה המהיר ביותר בכל מיקצי האימונים והדגים את עקומת הלמידה שלו כשקטף פול פוזישן שישי לעונה. זו הפעם הראשונה מאז עונת 2002 שישנם רק שלושה רוכבים שזינקו מהמיקום הראשון על הגריד (מארקז, ויניאלס וקווארטררו).

לצידו יזנק מארק מארקז אחרי התרסקות באימון החופשי הרביעי שהותיר אותו עם אופנוע אחד ואסטרטגיה חדשה. מארקז שואף לקחת את תואר הקבוצה (שתי נקודות אחרי קבוצת דוקאטי) ולהיות הרוכב הראשון הצובר יותר מ-400 נקודות בעונה אחת. 

במיקום השלישי מייצג את דוקאטי רוכב הלווין של קבוצת פראמק, ג'ק מילר. רוכב הדוקאטי הבא הוא אנדראה דוביציוזו שיזנק בדיוק שורה אחריו. דובי שניצח במסלול ולנסיה בעונה הקודמת בתנאי גשם ירצה למנוע ממארקז לקטוף כמעט לבדו את תואר הקבוצה, דנילו פטרוצ'י ינסה לעזור כשהוא יתחיל את המרוץ רק מהמיקום העשירי על הגריד. השניים יוכלו להתנחם בכך שכח העזר של מארקז, חורחה לורנסו מזנק מראש השורה השישית ולא בטוח שהרוכב הספרדי ירצה לקחת סיכונים מיותרים במרוץ האחרון, רגע לפני הפרישה.

Photo: MotoGP

בגזרת ימאהה – וינאלס ומורבידלי יזנקו מהשורה השנייה, ולנטינו אחרי שבחר באסטרטגיה לא נכונה, יזנק רק מהמיקום ה-12, האחרון במקצה הדירוג השני. פול אספרגארו וה-KTM במיקום ה-11, מיקה קאליו במרוץ האחרון שלו בתור מחליף נמצא באמצע השורה השישית ואיקר לקואונה, שהשתלב כמחליף של מיגל אוליבירה בקבוצת טק3, מרשים עם זמנים מהירים בשביל רוכב חסר ניסיון בקטגוריה ועל KTM – כשהוא איטי מקווארטררו בפחות משנייה וחצי.

1,29.978 פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 1
  רפסול  HRC מארק מארקז 2
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 3
  מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 4
  פטרונס ימאהה פרנקו מוריבידלי 5
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 6
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 7
  LCR הונדה קאל קרצ'לו 8
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 9
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י 10
  KTM רד בול  פול אספרגארו 11
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 12
  LCR הונדה יוהאן זרקו 13
  דוקאטי מיקלה פירו 14
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 15
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 16
  KTM רד בול  מיקה קאליו 17
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט 18
  רד בול KTM TECH3 איקר לקואונה 19
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה 20
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 21
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 22
  פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה XX
       

 

במוטו2 חורחה נבארו מצליח לקבוע הקפה מהירה על שלדת הספיד-אפ בפעם הרביעית העונה. הרוכב המקומי יזנק לצידו של חורחה מרטין, הרוקי של KTM, וסטפאנו מאנזי שממשיך להרשים עם שלדת MV אגוסטה, זהו המיקום הגבוה ביותר על הגריד עבור האיטלקי ועבור השלדה של קבוצת פורווארד. בראד בינדר שנראה חזק כל סוף השבוע ומחזיק בקצב מרוץ משכנע יזנק רק שביעי; ואלוף העולם הטרי, אלכס מארקז, שסובל משפעת קלה והרבה לחץ בעקבות השמועות שהוא עומד להחליף את לורנסו בקבוצת רפסול במוטוGP, יזנק מהמיקום הנמוך שלו העונה, מיקום 15.

במוטו3 אנדראה מיניו וחאומה מאסייה מעניקים מתנת פרידה נאה לקבוצה שלהם שתעזוב את אליפות העולם. בין השניים יזנק מרקוס רמירז מקבוצת לאופרד שמנסה לסיים את העונה במיקום השני באליפות. ארון קנאט שינסה למנוע ממנו את זה, יזנק מהמיקום הרביעי. 

הגביע החשמלי, המוטוE, יסגור את יום המרוצים בגלל מזג האוויר הקר בבוקר ויהיה המרוץ האחרון בעבור זה באליפות העולם. על התואר החשמלי יתחרו מטאו פרארי והקטור גארזה כשגם בראדלי סמית' עדיין יכול מספרית לסיים כאלוף. את המרוץ הראשון ניצח גרנאדו הברזילאי אחרי יותר מ-14 שנים שבהן לא ניצח רוכב מארץ הסמבה. גארזה וסמית' סיימו אחריו.

מרוץ המוטו יוזנק בשעה 12:00

מרוץ המוטו2 בשעה 13:20

מרוץ המוטוGP בשעה 15:00

מרוץ המוטוE בשעה 16:35 זמן ישראל

Photo: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל