fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

מוטוGP גרמניה: תוצאות מקצה דירוג

מוטוGP גרמניה: תוצאות מקצה דירוג

תמי גורלי

צילום: MotoGP

כשמארק מארקז הגיע לסבב התשיעי של העונה הוא ניסה קצת להוריד את הלחץ ואת הציפיות. ההתרסקות בסבב באוסטין עדיין מטרידה אותו ואלוף העולם מודה אפילו שהמשך ההובלה על אליפות העולם והגדלת הפער בינו לבין המיקום השני, יותר חשובים לו מניצחון. טוב, בסדר.
מאז 2010 כשעוד התחרה ב-125 סמ"ק, קובע מארקז את הזמן המהיר במקצה הדירוג ומזנק מהפול פוזישן במסלול סקסונרינג שבגרמניה. בתשע הפעמים הקודמות, מתוכן שש בקטגוריה הבכירה, מארקז גם חצה את קו הסיום ראשון וכפי שנראה כרגע, לא ממש נופתע אם זה יקרה גם בפעם העשירית.

המסלול הזה כאילו בנוי בשביל הספרדי, נגד כיוון השעון, אחיזה נמוכה והכל כמעט שמאלה. זה עוד לפני שנזכיר שסגנון הרכיבה האידיאלי הנדרש לפיצוח סקסונרינג הוא סגנון אגרסיבי, תפור עליו. במזג אוויר אידיאלי, אבל עם קצת רוח גבית בישורת, מארקז לא רק לקח את הפול פוזישן, אלא גם שיפר את השיא שלו מהעונה הקודמת ב-75 אלפיות השנייה.
לצידו יזנק, בפעם החמישית העונה מהשורה הראשונה, הרוקי פאביו קווארטררו, רוכב קבוצת פטרונס וזה עם כתף שמאל פרוקה ויד ימין שעדיין מחלימה מ"ארם פאמם". הצרפתי קבע זמן איטי בכ-2 עשיריות מהזמן של מארקז אך בהתחשב בעובדה שרק מספר שעות קודם פרק את הכתף בגלל טאנק סלאפ בפניית ראלף וולדמן המהירה (פנייה 11), זהו זמן מרשים מאוד. עם זאת, גם אחרי לילה של מנוחה ועוד פיזיותרפיה, יהיה לפאביו קשה מאוד להתמודד עם 30 הקפות במסלול הדורשני.
לצידם יזנק גם הפעם מאווריק וינאלס, רוכב ימאהה שממשיך לבסס את ההתקדמות שלו ושל הצד הזה של המוסך בקבוצת המפעל של ימאהה. הספרדי שמראה שיפור מהסבב בשישי במוג'לו, מצליח לעשות הקפות עקביות ונראה כמועמד מבטיח לפודיום, כל עוד יצליח לזנק היטב. אחריהם נמצא אלכס רינס רוכב סוזוקי שיזנק רק בפעם השנייה העונה גבוה מהשורה השלישית. הקירבה הזו לראש הגריד תעזור לספרדי להישאר צמוד למובילים, להימנע משחיקת צמיגים מיותרת וגם הוא יכול לקחת חלק בקרב על הגביעים.

Copyright: MotoGP

רוכב הדוקאטי הראשון הוא ג'ק מילר שמצליח להתברג למרכז השורה השנייה במסלול קשה ליצרן האיטלקי. הפניות הרבות והצפופות לא מאפשרות לרוכבי היצרן להנות מההאצה ביציאה מהן, הקושי לשמור על מהירות בתוך הפניות ועל הטיית האופנוע גומרים לרוכבים את הצמיג האחורי ומעייפים פיזית את המתחרים. רוכבי הדוקאטי האחרים נמצאים נמוך על הגריד, עם פטרוצ'י בקצה השורה הרביעית, אחרי התרסקות במקצה הדירוג. דוביציוזו שעדיין שני בדירוג העולמי, אפילו לא הצליח להשתלב במקצה הדירוג Q2 בגלל שלוש אלפיות בלבד. האיטלקי שרוצה לנסות לצמצם את הפער ממארק מארקז (44 נקודות) באליפות העולם, מודה כי הוא מיואש ואין לו קלפים לשחק עמם במרוץ ומוסיף שכשמתקשים, הקשיים נערמים.
מתקשה נוסף הוא ולנטינו רוסי שאפילו התרסק בסוף מקצה Q1 אחרי שקבע את הזמן המהיר מנקגאמי ומדובי. הדוקטור שרשם שלושה DNF ברציפות, היה פואטי לגבי המיקום שלו והמצב שלו באליפות "אני חושש שמערכת היחסים עם האופנוע היא יותר כמו עם בת זוג מאשר עם אמא!" הוא אמר במסיבת העיתונאים, אחרי שקבע זמן טוב לזינוק רק מהמיקום ה-11. "בדרך כלל אמא אומרת תמיד כן ומוכנה לעזור, עם החברה זה לעיתים קצת יותר מסובך, לפעמים זה בסדר, לפעמים זה קשה להסתדר וגם עם האופנוע זה לפעמים ככה", בהמשך הוסיף ולנטינו כי הוא מרגיש שהם השתפרו ושהקצב די טוב אבל לא נהדר, הוא סיים בזה שהמשמעות היא שמערכת היחסים קצת רעועה…

למרוץ יזנקו לא מעט רוכבים פצועים כמו קראצ'לו, האחים אספרגארו, נקגאמי, בגנאיה, זרקו, פטרוצ'י וכמובן גם קווארטררו. הם יעשו זאת במזג אוויר קריר יותר ואולי אפילו גשום, צפוי סבב אחרון לפני החופשה – קשה, צפוף בחלקו ומאתגר מבחינת הצמיגים.

1. מארק מארקז 1,20.195
2. פאביו קווארטררו
3. מאווריק וינאלס
4. אלכס רינס
5. ג'ק מילר
6. קאל קראצ'לו
7. פרנקו מורבידלי
8. פול אספרגארו
9. חואן מיר
10. טקאקי נקגאמי
11. ולנטינו רוסי
12. דנילו פטרוצ'י
13. אנדראה דוביציוזו
14. סטפן בראדל
15. אליקס אספרגארו
16. אנדראה יאננונה
17. פרנצ'סקו בגנאיה
18. חפיז שייארין
19. יוהאן זרקו
20. מיגל אוליביירה
21. קארל אברהם
22. טיטו רבאט
– חורחה לורנסו

 


במוטו2 אלכס מארקז יזנק כמו אחיו מהפול פוזישן. הרוכב שאיבד את ההובלה באליפות העולם בסבב הקודם, ירצה לחזור לשליטה ולשמחתו המתחרה החזק שלו, תומאס לוטי, יזנק רק מהמיקום ה-12. לוקה מריני יזנק מאמצע השורה הראשונה ולצידו מרסל שרוטר, הרוכב הביתי של קבוצת דינאוולט אחרי מספר מרוצים לא מוצלחים. אחרי התרסקות של בראד בינדר במהלך Q2, רוכב ה-KTM המוביל הוא איקר לקאונה לקבוצת אמריקן רייסינג במיקום השישי, בעוד הדרום אפריקאי רק במרכז השורה השישית.

Copyright: MotoGP

במוטו3, לראשונה מאז 2001, שני יפנים יושבים במיקומים הראשון והשני על הגריד – עם איומה מסאקי שחוגג פול ראשון וקייטו טובה במקום השני, לצידם יזנק מרקוס רמירז מקבוצת לאופרד. בארבעת המרוצים האחרונים בקטגוריה בסקסונרינג ניצח רוכב הונדה את הסבב. ה-KTM הראשון על הגריד במסלול הצפוף והקשה לעקיפה הוא יעקוב קורפייל מהמיקום השישי כשארון קנאט, רוכב קבוצת מקס רייסינג, אחרי טעויות במקצי האימונים, ביטול הקפות מהירות ופיספוס של שניה בתזמון ההקפה המהירה ב-Q1, יזנק רק מהמיקום ה-22.

Copyright: MotoGP

אך לפני הכל יוזנק המרוץ ההיסטורי של הקטגוריה החדשה במוטוGP, המוטוE. אחרי מקצה דירוג בסגנון ה-Epole, בו יוצאים הרוכבים בסדר הפוך לזמנים המהירים שקבעו באימונים החופשיים, להקפה מהירה בודדת. ניקי טאולי, רוכב קבוצת איו, קבע את הזמן המהיר של 1,27.456. לצידו יזנקו הקטור גרזו לקבוצת טק3 ואריק גרנאדו לקבוצת אווינטיה. אורכו של המרוץ רק 8 הקפות כדי לשמור על תחרותיות ואליו יזנקו 18 רוכבים וביניהם גם בראדלי סמית', ניקו טרול, מייק דה מאליו, רנדי דה פונייה וסטה ג'ברנאו.

 

מרוץ המוטוGP יוזנק בשעה 15:00 זמן ישראל

מרוץ המוטוE יוזנק בשעה 11:00/ מוטו3 12:00/ מוטו2 13:20

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: motoGP.com

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל