fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטוGP גרמניה: רגע לפני החופשה מארקז חוזר לנצח

מוטוGP גרמניה: רגע לפני החופשה מארקז חוזר לנצח

תמי גורלי

צילום: MotoGP

כמה שעות אחרי הניצחון של מארק מארקז הוא כבר שיחרר לרשתות החברתיות תמונה משותפת עם אחיו הצעיר כשהם לבושים בחולצות בסגנון הוואי, "אנחנו יוצאים לחופשה עם כל שיעורי הבית גמורים! ניצחון כפול ומובילים!", לא סתם הוא שמח, לפעמים נדמה שהנצחונות של אחיו, אלכס מארקז, חשובים יותר לאלוף העולם מנצחונותיו שלו; אולי בגלל שהניצחון הזה בגרמניה היה – אם אפשר לומר – די צפוי. זו הייתה הפעם העשירית ברציפות שמארקז מנצח בסקסונרינג והפעם השביעית ברציפות בקטגוריה הבכירה, כשהוא משווה לשיא של ולנטינו רוסי שניצח ברציפות במוג'לו בשנים 2002-2008. מארקז פיספס את ההזדמנות לעשות את זה באוסטין, אבל בגרמניה הוא לא ויתר. לדבריו, התוכנית הייתה פשוטה – לפתוח חזק ולהוביל את המרוץ מהפנייה הראשונה עד קו הסיום כ-110 קילומטרים מאוחר יותר, רק שהזינוק לא עבד כל כך טוב ואחרי התנדנדות קלה, בלם מאוחר מאוד והצליח לשמור על ההובלה. גם מארקז הודה שזה היה קצת על הקצה. את שתי ההקפות אחר כך ניצל להתחממות הצמיגים וכניסה לעניינים, הוא בחר ברגע האחרון להחליף את הצמיג האחורי הקשה בצמיג מדיום, זה שלדברי חלק מהרוכבים החזיק מעמד טוב יותר וההחלטה השתלמה.

בתום שתי ההקפות הראשונות, מארקז פתח מבערים, קבע 10 הקפות מהירות עד שישב בבטחה בהובלה, עם פער של כשלוש שניות והוריד את הקצב מ-1:25.5 בערך, ל-1:22 פלוס להקפה. הוא ידע שאף אחד לא סוגר עליו ויכול היה להמשיך בשלו, לדבריו המחשבות על אחיו ועל החופש כבר העסיקו אותו בהקפות האחרונות. את הקרדיט להצלחה שלו העונה, העקביות וצמצום ההתרסקויות הוא נותן לניסיון, לבגרות וליכולת הריכוז טובה יותר. רק בסוף שבוע הזה הוא הציל עצמו בזכות זה מהתרסקות בפנייה הראשונה ארבע פעמים. הספרדי מצליח לנקות את הראש ממה שלא חשוב ואולי הוא קצת מותח את האמת, אך הוא טוען שאפילו לא ידע עד שהגיע לפארק פרמה שאלכס רינס על הסוזוקי ופאביו קווארטררו שנראו קצת מאיימים במהלך הסופ"ש, התרסקו מאחוריו בשלבים שונים של המרוץ.

Copyright: MotoGP

הזינוק של קווארטררו לא היה טוב, הרוקי נשר מהמיקום השני על השורה הראשונה עד למיקום השביעי אחרי שלושה רוכבי דוקאטי, רינס, ויניאלס וקראצ'לו. כשניסה לעקוף חזרה בפנייה מספר 3 של ההקפה השנייה, בלם עמוק מדי וסיים את רצף ההצלחות בחצץ. אלכס רינס והסוזוקי נכנסו לקרב קצר עם ג'ק מילר ואחר כך עם קראצ'לו ווינאלס עד שהתמקם בהקפה הרביעית במיקום השני והצליח לברוח קדימה. כשהרוכב במיקום השלישי נמצא בפער של ארבע שניות מאחוריו בהקפה 19, הוא נכנס כ-4 קמ"ש מהר מדי לפנייה 11, מאבד את הקדמי ומסיים עם DNF נוסף. ההתרסקות הזו הותירה את וינאלס וקראצ'לו בקרב לא על המיקום האחרון על הפודיום אלא על המיקום השני בטיבו למארקז. השניים המשיכו בקרב כשרוכב הימאהה נראה חזק יותר מרוכב קבוצת LCR הונדה. קראצ'לו הסביר מאוחר יותר שזו לא הייתה הרגל הפצועה שהקשתה עליו, אלא הרוח החזקה שנכנסה לו לקסדה לאורך המרוץ דרך תריסי האוורור שהשאיר פתוחים. כשכמעט איבד את האחורי בפנייה מספר 10, שתי הקפות לסיום, החליט להסתפק במיקום השלישי. קראצ'לו הסביר את ההצלחה בגרמניה בכך שתנאי המסלול היו לו לעזר, "כשאין אחיזה, ההונדה זז (Slides) הרבה וזה עוזר לי לקחת את הפניות". הבריטי לא עמד על דוכן המנצחים מאז הסבב הראשון של העונה וגם אז הגיע פצוע למסלול, אולי המכשול נותן לו את הדחיפה הנוספת שהוא צריך.

זה הפודיום השני ברציפות לוינאלס והפעם השניה שהוא נראה חזק הרבה יותר מבן קבוצתו, ולנטינו רוסי, שחצה את קו הסיום רק במיקום השמיני. חמור מזה, הדוקטור היה איטי ב-20 שניות מהזמן שקבע במרוץ המקביל בעונה הקודמת כשמארקז איטי רק בשלוש שניות. "זה לא יכול להיות רק הגיל, התבגרתי רק ב-12 חודשים", אמר אחרי המרוץ "צברתי רק שמונה נקודות בארבעה מרוצים. לפני שנה, כשהייתי בן 39 באותה התקופה, עמדתי על הפודיום ארבע פעמים מתוך חמש, זה לא רק הגיל". ולנטינו ינצל את החופשה לנוח, להטעין מצברים, אך גם לעשות חישובים – כולל אולי שינויים בחברי הצוות שלו במוסך, אך עוד לא ברור מה הוא מתכנן לעשות. כי אם זה עבד לוינאלס, זה יכול לעבוד גם לו, מוחות טריים וזווית ראייה חדשה יכולים לסייע לראות את הפתרון לבעיה.

Copyright: MotoGP

לפני ולנטינו חצו את קו הסיום שלושה רוכבי דוקאטי שנתנו קרב רציני לאורכו: ג'ק מילר, המוביל את טבלת רוכבי קבוצות הלווין, בחר בצמיג המדיום האחורי והתקשה בחלק האחרון של המרוץ; אך גם פטרוצ'י שסיים רביעי ודוביציוזו שסיים ביניהם ושבחרו בתרכובת הקשה יותר, התקשו מאוד. הפניות הארוכות והמהירות וגם הפניות הצפופות של המסלול בגרמניה לא טובות ליצרן האיטלקי ו-3 הרוכבים דורשים יותר מדוקאטי ומג'יג'י דלאנייה העומד בראש הפיתוח. 

הסוזוקי היחיד שחצה את קו הוא הרוקי חואן מיר, שממשיך לצבור ניסיון בקרבות ועקיפות. אנדראה יאנונה סיים עם האפריליה במיקום ה-13, כשאליקס אספרגארו מתרסק בהקפה הלפני אחרונה מהמיקום העשירי והמכובד. פול אספרגארו, אחיו, מסיים גם הפעם כרוכב ה-KTM המוביל במיקום ה-12, כשזרקו רושם DNF נוסף. סטפן בראדל, שהחליף את חורחה לורנסו הפצוע, סיים עשירי במרוץ הביתי שלו.

Copyright: MotoGP

הסוזוקי היחיד שחצה את הקו הוא הרוקי חואן מיר, שממשיך לצבור ניסיון בקרבות ועקיפות. אנדראה יאנונה סיים עם האפריליה במיקום ה-13, ואילו אליקס אספרגארו מתרסק בהקפה הלפני אחרונה מהמיקום העשירי והמכובד. פול אספרגארו, אחיו, מסיים גם הפעם כרוכב ה-KTM המוביל במיקום ה-12, כשזרקו רושם DNF נוסף. סטפן בראדל, שהחליף את חורחה לורנסו הפצוע, סיים עשירי במרוץ הביתי שלו.
ראוי לציין גם את טקאקי נקגאמי שהצליח לקחת שתי נקודות עם עקב שמאל שבור, במסלול בו עשר פניות מתוך שלוש עשרה פונות שמאלה. הם עשויים מחומר אחר הרוכבים האלו. 

בסוף המרוץ טבלת האליפות נפרשת עוד יותר. מארק מארקז מוביל ב-58 נקודות על דוביציוזו ו-64 על פטרוצ'י. וינאלס לוקח מולנטינו את ההובלה בימאהה אך הוא כבר מפגר אחר אלוף העולם ב-100 נקודות.

כל הרוכבים ינצלו פרק זמן של כמעט ארבעה שבועות למנוחה, עד לסבב הבא בברנו שבצ'כיה, לצורך החלמה, לצבור כח, לעשות חושבים ולהתאמן – כי יש עוד עשרה סבבים עד סוף העונה ואם לא תהיה הפתעה מוזרה, הקרב על המקום השני באליפות עוד פתוח לחלוטין. 

 

1. מארק מארקז 41,08.276
2. מאווריק וינאלס
3. קאל קראצ'לו
4. דנילו פטרוצ'י
5. אנדראה דוביציוזו
6. ג'ק מילר
7. חואן מיר
8. ולנטינו רוסי
9. פרנקו מורבידלי
10. סטפן בראדל
11. טיטו רבאט
12. פול אספרגארו
13. אנדראה יאננונה
14. טקאקי נקגאמי
15. קארל אברהם
16. חפיז שייארין
17. פרנצ'סקו בגנאיה
18. מיגל אוליביירה
19. יוהאן זרקו
X- אליקס אספרגארו
X- אלכס רינס
X- פאביו קווארטררו
– חורחה לורנסו

 

במוטו2 אלכס מארקז נראה טוב יותר מאי פעם. אחרי שברון הלב באסן, האח הצעיר מוכיח עוד פעם, כי הוא לא רק קרוב משפחה אלא גם מתמודד רציני ומאיים על כתר אליפות המוטו2. מארקז, שאופנועו עלה באש ביום שישי ושאיבד זמן יקר במהלך האימונים, זינק מהפול פוזישן וניצח מרוץ רביעי העונה, אך לא ללא קרב. איקר לקואונה, מרסל שרוטר ובראד בינדר שזינק מהמיקום ה-17 לא ויתרו למי שחזר להוביל את אליפות העולם ונלחמו בו עד שפתח פער כשהשלישיה התרכזה בקרב ביניהם. אחרי מרוץ הירואי, בניסיון להילחם עם שרוטר על המיקום האחרון על הפודיום, לקואונה, רוכב הקבוצה האמריקנית, מתרסק בפניה האחרונה של המרוץ. הספרדי התמודד מול רוכבי שלדת קלאקס ושלדה חדשה של KTM תחת בינדר, הראה עד כמה פוטנציאל יש לו גם עם אמצעים נחותים, כנראה בגלל זה הוא המועמד הבולט להחליף את בינדר שסיים שני בקבוצת המפעל של KTM בעונה הבאה. תומאס לוטי, שהוביל את האליפות בתחילת הסבב, התדרדר למיקום השני אחרי שסיים חמישי כשלפניו דיג'נאנטוניו על אופנוע עם שלדת ספיד אפ. 

Copyright: MotoGP

 

במוטו3 סוף סוף רוכב קבוצת לאופארד, לורנזו דה לה פורטה, מצליח לנצח מרוץ אחרי ארבע פעמים בהן סיים העונה כסגן ראשון. בן קבוצתו, מרקוס רמירז, סיים שני וארון קנאט שזינק מהמיקום ה-22 בלבד, מסיים שלישי אחרי קרב אימתנים ומרוץ מותח עם קבוצה של כ-15 רוכבים. הניצחון של דה לה פורטה נותן לו את ההובלה באליפות והוא מוביל אותה על קנאט בשתי נקודות בלבד.

Copyright: MotoGP

 

את היום פתח מרוץ קצר אך מלא אקשן של הקטגוריה החדשה המוטוE. המרוץ קוצר ל-7 הקפות בגלל מסלול רטוב וכדי לאפשר לרוכבים לעשות היכרות עם התנאים ושתי הקפות חימום לפני הגריד, אך סיפק קרב, קצר אמנם, אבל אימתני, בין ניקו טאולי, בראדלי סמית', מייק די מיגליו והקטור גרזו, כשהפיני מסיים כמנצח אחרי שהונף הדגל האדום בהקפה השישית. לורנזו סוואדורי, שהתרסק בפנייה שמונה אחרי מגע עם גרנדו שהתדרדר לאחור בזינוק, גרם לפיצוץ כרית בטיחות ולעצירת המרוץ. טאולי יוביל את האליפות עד הסבב הבא שיערך באוסטריה, ברדבול רינג, באמצע חודש אוגוסט. ניקולו גוברט, העומד בראש האליפות, שוחח באופן בלעדי עם מוטו בתום יום המרוצים, "ההתרשמות שלי מאוד טובה וחיובית כי הוכחנו והראנו לכולם שאנחנו יכולים לקיים מרוץ אופנועים נורמלי – שזה אומר עם עקיפות ואפילו החלקות…"

Copyright: MotoGP

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

תגובה אחת ל מוטוGP גרמניה: רגע לפני החופשה מארקז חוזר לנצח

  1. נראה שהחברה לא ממש בשלים או מסוגלים למצוא נקודת תורפה אצל ממ
    הבעיה שלי שזה נראה קצת כמו שנות ש90המאוחרות,המשמימות בעידן דוהן
    אגב המנטור התורן של מרקז בימים אלה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל