fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטוGP אראגון: מתקרבים להכתרה

מוטוGP אראגון: מתקרבים להכתרה

תמי גורלי

צילום: MotoGP

לא מספיק שהיה לו קצב מרוץ מטורף וכאילו לא מספיק שהוא זינק מהפול פוזישן, למארק מארקז ישנה גם היכולת לחמם את הצמיגים ולהביא אותם לטמפרטורה האידיאלית לפני כל הרוכבים האחרים ואם הם צריכים לפתוח בעדינות את ההקפה הראשונה, מארקז יכול לדחוף כמעט מההתחלה. זו הייתה האסטרטגיה והתכנון עבד כמו שעון – לא כזה שצודק רק פעמיים ביממה

מארקז הוביל מהפנייה הראשונה ואחרי כחמישה קילומטרים נוספים, בתום ההקפה הראשונה כבר היה בפער של יותר משנייה. הוא היה צריך את זה, לא קרבות, לא תכנוני עקיפות אלא שליטה מוחלטת. את כל המרוץ ה-200 שלו העביר רוכב רפסול הונדה בהובלה ברורה כשהוא שומר על איפוק שלא להתפרע וחוצה את קו הסיום בפער של קצת פחות מחמש שניות מהמיקום השני, שם סיים אנדראה דוביציוזו.

Copyright: Honda Racing Corporation

דובי שזינק רק מראש השורה הרביעית על הגריד לא יכול היה להשתמש בהול שוט בתחילת המרוץ. הצפיפות והקירבה לפנייה הראשונה בתחילתו הקשו על האיטלקי לסגור את הפער ורק אחרי שאלכס רינס בלם מאוחר וגרם להתרסקות של פרנקו מורבידלי בפנייה מספר 12, היה שם מקום לרוכב הדוקאטי להגביר את הקצב ולדחוף למעלה. בסוף ההקפה הראשונה עדיין היה שביעי, בהקפה החמישית היה כבר במיקום החמישי, בתשיעית עקף את פאביו קווארטררו וכשנותרו קצת יותר משתי הקפות מתוך 23, טיפס למיקום השני שם גם סיים בעונה שעברה. הוא השאיר מאחוריו את ג'ק מילר רוכב קבוצת דוקאטי פראמק שחגג פודיום שלישי העונה וסגירת פער על קווארטררו בקרב על תואר רוכב קבוצת הלווין המוביל.

מילר האוסטרלי שבדרך כלל סובל משחיקת צמיגים בגלל רכיבה אגרסיבית מדי, ניהל מרוץ בוגר וקרבות עיקשים כשהוא מבין שאין טעם לנסות לסגור על מארקז מקדימה "בשלב שעקפתי את פאביו בפנייה 12, יכולתי לראות את מארקז רק דרך משקפת, החלטתי להיות סובלני וזה מה שאיפשר לי לשמור על הצמיגים" סיפר האוסטרלי שעקף את מאווריק וינאלס בהקפה האחרונה כשהוא לוקח את המיקום השלישי על הפודיום מרוכב ימאהה שנראה שבור בכניסה למוסך ולא לפארק פרמה בתום המרוץ.

Copyright: MotoGP

החולשה של הימאהה משאר היצרנים בישורת בלטה מאוד גם בעין לא מזוינת כשהקפה אחר הקפה רוכבי ימאהה איטיים משאר הרוכבים בכ-10 קמ"ש. "כשאתה נותן את הכל ואתה לא משאיר שום דבר, זה לא כואב לאבד מקום על הפודיום" אמר הספרדי אחרי שנרגע. "נלחמתי עם הדוקאטים ועלינו להמשיך להילחם כי אנחנו עדיין רחוקים, בעיקר מהונדה, ואנחנו חייבים להמשיך לעבוד כדי לסגור את הפער". וינאלס יכול אולי להתנחם רק בכך שסיים לפני הרוקי של ימאהה ולפני ולנטינו רוסי שחצה את קו הסיום רק במיקום השמיני כשהוא סובל מהבעיה (החוזרת) של אחיזה בחלק האחורי.

קאל קראצ'לו הצליח לסיים שישי אחרי קרבות רבים ואחריו במרוץ מצויין, חצה את קו הסיום אליקס אספרגארו עם האפרילייה. הספרדי התקבל במחיאות כפיים ביחד עם בן קבוצתו אנדראה יאנונה שהצליח לסיים במיקום ה-11. רינס שנדחק לאחור אחרי המגע עם מורבידלי ואפילו עשה הקפת עונש ארוכה, הצליח להילחם עם כנפון אווירודינמי אחד ולסיים תשיעי, מיקום שנתן לו מספיק ניקוד כדי לחזור לסגנות שנייה בטבלת האליפות על חשבונו של דנילו פטרוצ'י שחווה עוד סופ"ש בעייתי. בתחתית הרשימה מיקה קאליו במרוץ ראשון מאז קטלוניה בשנה שעברה, וגם חורחה לורנסו בפער של 46 שניות מהמנצח וללא נקודה אחת לספר עליה בבית. הספרדי התחיל לא רע אבל איבד תחושת אחיזה והתדרדר לאחור הקפה אחרי הקפה.

בזמן שהרוכבים התראיינו, הפאדוק החל באריזה למרוצים המרוחקים כשהראשון במסלול צ'אנג, בוריראם שבתאילנד ובו מארקז יוכל לסגור את האליפות אם יצליח להגדיל את הפער מדובי בשתי נקודות בודדות.

Copyright: Michelin

 

1. מארק מארקז
2. אנדראה דוביציוזו
3. ג'ק מילר
4.מאווריק וינאלס
5. פאביו קווארטררו
6. קאל קראצ'לו
7. אליקס אספרגארו
8. ולנטינו רוסי
9. אלכס רינס
10. טקאקי נקגאמי
11. אנדראה יאננונה
12. דנילו פטרוצ'י
13. מיגל אוליביירה
14. חואן מיר
15. טיטו רבאט
16. פרנצ'סקו בגנאיה
17. מיקה קאליו
18. קארל אברהם
20. בראדלי סמית'
21. חורחה לורנסו
22. חפיז שייארין
.
X. פרנקו מורבידלי

Copyright: MotoGP

במוטו2 בראד בינדר רוכב שלדת KTM ממשיך את מסורת הניצחונות מזינוקים מהשורה הראשונה. רוכב קבוצת אקי-איו פתח נפלא מהמיקום השלישי והוביל מתחילת המרוץ עד סופו. במיקום השני סיים חורחה נבארו עם עוד פודיום לספיד אפ וזה אחרי טיפוס נהדר ועקיפות תוך רכיבה במהירות מדהימה בתוך הפניות. שלישי סיים אלכס מארקז שהצליח להגדיל את הפער באליפות העולם אחרי שאגוסטו פרננדז התרסק בהקפה הראשונה וסיים את המרוץ ללא נקודות.

במוטו3 ארון קנאט חוזר לנצח ומצליח לסגור את הפער מלורנזו דה לה פורטה אחרי עוד סוף שבוע לא מוצלח של רוכב קבוצת לאופרד והונדה, שהיה צריך לסיים עשירי אך סיים רק במיקום ה-11, בגלל שקיבל עונש על יציאה מתחום המסלול. זה היה הניצחון הראשון של KTM מאז צ'כיה, שאיפשר לרוכב קבוצת מקס ביאג'י להחזיר את האליפות לקרב צמוד בפער של רק שתי נקודות. באראגון נחגג גם פודיום בכורה למסיים במיקום השני, אי אגורה היפני, רוכב הונדה טים אסיה ושלישי חוזר לפודיום לראשונה מזה שנה, רוכב קבוצת SKY VR46 דניס פוג'ייה.

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל