fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

מה קורה עם עונת 2020 של המוטוGP?

מה קורה עם עונת 2020 של המוטוGP?

תמי גורלי

צילום: MotoGP

בצל מגפת הקורונה וההגבלות שחלות על הכניסה למדינות רבות הביאו לביטול מרוץ המוטוGP שאמור היה להיערך בסופ"ש בקטאר, לעומתו סבבי המוטו2 והמוטו3 יתקיימו כסדרם. כל עונת המוטוGP הקרובה הופכת מבולבלת וסבוכה בעקבות הנגיף, לכן תמי גורלי עונה על כל השאלות שעלו בתקופה האחרונה.

 

● למה התבטל בעצם?

אחד ממוקדי נגיף הקורונה נמצא באיטליה, צפון איטליה בפרט, משם מגיעים 29 רוכבים וכ־1000 אנשי צוות העובדים בפאדוק, בערך שליש מהעובדים באליפות המוטוGP ובקטגוריות הקטנות. ישנם שני יצרנים איטלקים – דוקאטי ואפריליה – המשרדים של ימאהה וסוזוקי באיטליה, ובקטגוריה הבכירה לבדה ישנן שש קבוצות בהנהלה איטלקית. למעט קבוצת טק3, בכל קבוצה עובד חבר צוות איטלקי או גר באיטליה.

איטליה הייתה אחת המדינות הראשונות שהחלו לערוך בדיקות וירוס הקורונה באופן רציני עם מידע פתוח לקהל ולכן המספרים משם מאוד גבוהים יחסית למדינות אחרות. השערים העולמיים למגיעים משם נסגרו עם הנתונים שהגיעו מאיטליה ושר הבריאות של קטאר החליט גם הוא על איסור כניסה משם והכנסה לבידוד לשבועיים באופן מיידי.

 

● אז למה כן המוטו3 ומוטו2, להם לא מסוכן?

קבוצות הקטגוריות הקטנות בחנו במסלול בסופ"ש האחרון. כולם שם ולכן יתאפשר לקיים את המרוצים שלהם. אין חשש בקטאר, החשש הוא ממי שנכנס.

 

● למה לא ידעו קודם והשאירו את רוכבי וקבוצות המוטוGP בקטאר?

הקפיצה במספר החולים האיטלקים הייתה דרמטית. בסוף שבוע אחד מ־700 ל־2,500. אף אחד לא צפה את זה.

 

 

● דורנה לא באמת ניסו, נכון? לא!

כרמלו איש מאוד חזק. יש לו קשרים פוליטיים וכלכליים מחוב לרשויות אבל דורנה מחוייבת לנהוג ע"פ הנחיות הרשויות המקומיות ואם הקטארים אומרים שכל מי שמגיע מאיטליה או היה שם (גם תאילנד, כשדרום קוריאה, יפן וסין לא מורשים כניסה גם הם) נכנס לבידוד של שבועיים לא משנה מה – אז הם בבעיה. דורנה ניסו להעביר רשימות של איטלקים העובדים באליפות והגיעו ל־500 איש. הם צמצמו את מספר האנשים ל־160 והציעו להטיסם מניס בצרפת ולארגן שהות במקום אחד ללא מגע עם מקומיים, אך גם זה לא אושר. דורנה הציעו לקיים מרוץ עם מספר מצומצם של אנשי צוות אבל רק רפסול הונדה הסכימו לכך. דורנה היא חברה עסק והם לא רצו לבטל או לשנות ללא הנחיית המדינה המארחת כי רק כך זה נחשב פורס מז'ור (כוח עליון – משמע רעידת אדמה, שיטפון או מגיפה עולמית במקרה הזה)

 

● האם הקבוצות הפסידו כסף? 

ברור אבל בגלל סעיף הפורס מז'ור דורנה ישלמו לכל הקבוצות כאילו היה מרוץ.

 

● אז למה התבטל המרוץ בתאילנד?

הוא לא התבטל, הוא נדחה וגם במקרה הזה זו הייתה החלטה של הרשויות המקומיות האוסרות על התכנסויות ובמסלול צ'אנג היה צפי למסלול מלא שזה כ־100,000 אוהדים.

 

● אז למה לא לקיים את המרוץ, פשוט בלי הקהל?

חוץ מהקטע האיטלקי (המוסבר מעלה), הקהל זו הדרך של המסלול להחזיר השקעה ואת התשלום לדורנה על אירוח הסבב, בלי קהל המסלול ישקע בהפסדים.

 

● האם תהיה אליפות בעונת 2020?

כן. כשהבוס אומר "המקצוע שלנו זה לייצר מרוצים, זו העבודה וזה מה שנעשה" צריך להאמין לו.

 

 

● לוח שנה החדש

דורנה מחוייבת ל־FIM לקיים 13 מרוצים בעונה כמינימום. ודורנה יעשו כל שבכוחם כדי לעשות יותר מהמינימום ולקיים את 19 הסבבים הנותרים ולדברי אספלטה "אנחנו נתחרה גם בכריסמס במדינה מתאימה לזה מבחינת מזג האוויר אם יהיה צורך". מי שקצת מכיר את פועלו של האיש – זה יקרה, אם נגיע לנקודה זו.

את המרוץ הבא במסלול האמריקות דורנה קיוו להזיז לחלקה השלישי של העונה ולעשות החלפות עם אראגון, כך שהאליפות תיפתח במסלול הספרדי, היכן שיש פחות סיכוי לבעיות והפתעות ועלויות המשלוח נמוכות. אבל באראגון לא יכלו להתארגן לארח מרוץ בתוך חודש מבלי לשקוע בהפסדים והרעיון נדחה. אבל אראגון כן הזיזו את תאריך קיום המרוץ כשהם מקדימים בשבוע ובתאריך שלהם יתקיים הסבב התאי. זהו בלאגן לוגיסטי וזו אינה הפעם הראשונה שאראגון מצילים את דורנה. הסבב נכנס לאליפות כשהמסלול בלאטורינג בהונגריה לא היה מוכן בעונת 2010.

במידה והסבב האמריקאי לא יתאפשר באפריל, דורנה ינסו להכניסו בספטמבר, אבל זה יהיה קשה מאוד. לשלבו אחרי ספאנג בסוף אוקטובר יהיה כבר בעיה של מזג אוויר אבל כמו שכרמלו ציין "אנחנו מפעילים כעת את הדמיון במידה וכל בעיה אפשרית או תרחיש יקרו, יש לנו רעיונות לפתרונות לכל דבר שיקרה".

 

● מה יקרה כעת

עדיין לא ברור לאן יוטסו כל הארגזים המחכים בפאדוק ואלו של המוטו3 והמוטו2 שיתווספו אליהם ביום ראשון בערב. מדובר על כמות ציוד הממלאה ארבעה מטוסי ג'מבו ואין טעם להטיס הכל לאוסטין טקסס אם עדיין יש ספק לקיום הסבב האמריקאי בתחילת אפריל. בדרך כלל כשמוטס הציוד לאירופה הוא מוטס למיקום קרוב  לסבב הבא, ומה יעשו כאן? אפשר להטיס לספרד ושכל קבוצה תאסוף את הציוד, אבל אם יהיה סבב בארגנטינה או ארה"ב יצטרכו להסיע אותו חזרה למקום המראת המטוסים. גם אי אפשר לצפות ממסלול חרז לשמור ולאחסן את כל הציוד עד מאי. מסלול לוסייל בינתיים מאפשר לדורנה להשאיר את הקונטיינרים. כל ההתנהלות הזו שלהם, הנסיונות לסייע ולמצוא פתרון, זה משהו שכרמלו יזכור להם לטובה.

 

 

● אם אין איטלקים וכל הציוד שם מי ארז?

זו הייתה בעייה אמיתית ומי שארז עבד קשה יותר. בדרך כלל הכל מתקפל בכ־4 שעות אחרי שנגמר המרוץ והפעם זה לקח כמעט יומיים, גם כי הרבה מהאופנועים היו מפורקים. רוב חברי הצוותים היפנים נשארו בקטאר בשבוע וחצי מתום המבחן והקבוצות הטיסו חזרה את חברי הצוות שיכלו להיכנס. קבוצת טק3 הלוקחת חלק במוטו3 פיקחה ועזרה בקיפול הציוד של KTM. קבוצת אווינטייה, שרובה ספרדים, עזרה לקפל את קבוצת דוקאטי ולקבוצת פראמאק שני חברי צוות ספרדים שטסו חזרה לקטאר. בימאהה, פטרונס היו אלו שסייעו לקפל גם את ציוד קבוצת המפעל.

 

● אז מה קורה בסופ"ש?

המוטו3 והמוטו2 ינהלו את ההצגה ואין ספק שיתנו כזו כשהם יודעים שלראשונה רוכבי ומנהלי הקבוצות יצפו בהם מהבית. עם כל החוזים (למעט ויניאלס, קווארטררו, רבאט ומארקז) הכל פתוח ורוכבי המוטו2 רוצים מקום. זו ההזדמנות למשוך תשומת לב. חוץ מזה שבדרך כלל הם נותנים הצגה נהדרת. המוטו2 ייערך בשעה המיועדת למוטוGP ולכן גם יתחרו לראשונה מזה כמה עונות בחושך, זה חדש עבור כולם למעט לוטי וקורסי.

אז אולי אין את המנה העיקרית אבל נקבל יופי של אפרטיף וקינוח.

 

לראשונה ספורט 5 ישדרו את כל מקצי האימון במהלך סופי השבוע.
מקצי הדירוג יחלו ביום שבת בשעה 16:00
שידורי המרוצים יחלו בשעה 15:00 זמן ישראל ביום ראשון

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל