fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה

יומן מרוצים | גיא יצחק לריאה – מרוצים מהמרוצים

יומן מרוצים | גיא יצחק לריאה – מרוצים מהמרוצים

צילום: לנה טאובס, אלכס גילנסון

לקראת הסבב הראשון בליגת פירלי קאפ שנערכת במקביל לאליפות ישראל הגיע האופנוע החדש, KTM SX-F350 מבציר 2019, ואיזו מכונה מושחזת האוסטרים יצרו, קדמת הטכנולגיה – מפות הצתה, בקרת זינוק, בקרת החלקה – איזה דבר מדהים, חד כתער.

כל קודקודי החברה מעודכנים, דרוכים ומצפים לראות את הכלי על המסלול, מוסך הפודיום ואנוכי מפנים את הלו"ז הדרוש להכנת האופנוע, ממתינים בקוצר רוח לבואם של החלקים. כבר בעיון בקטלוג ה-Power Parts התחלתי להתרגש כמו ילד בחנות ממתקים.

כל ממתק – ממתק, חישוקי אלפינה אלומניום טיובלס, מערכת בלימה קומפלט של ברינג'ר עם 6 בוכנות, מערכת פליטה מטיטיניום של חברת FMF, מערכת PHDS לשיכוך זעזועים בכידון, קיט זינוק, עוד כמה מיגונים, צמיגים, קיט מדבקות מגניב, עוד קצת חלקי פקטורי ואנחנו מוכנים לסבב הראשון במסלול פצאל כאשר למ-ח-ר-ת סבב מס' 4 באליפות ישראל במסלול ערד. יאפ! שני סבבים, שתי ליגות שונות, שני מסלולים שונים ומהנדס העונה לשם אחד גיא יצחק לריאה.

הרהורים, התייעצויות, דילמות עד שהוחלט – זהו! אנחנו הולכים על זה. Yeah Baby, Yeah! אנחנו בדרך לסופ"ש קשוח בכל קנה מידה וההרגשה – הכי רייסר בעולם.

סופ"ש מוטורי בפתח – תכננתי והתכוננתי, פיזית ונפשית. אוכל, ישן, מתאמן, מייעל ושומר על קור רוח. יום המרוץ הגיע במהרה, הפקה – קרנבל, כזה וויב חיובי מורגש בסבב הראשון של ליגת פירלי קאפ, כל הכללים והנהלים אומצו מה-FIM, התוצאה מדהימה. השתתפות של עשרות רוכבים, 6 קטגוריות שונות.    

ד.ל.ב מוטוספורט הקימו עבור רוכבי ק.ט.מ פיטס מתוקתק למשעי ובעיקר קשוב לרוכבים. יודעים מה? אפילו מזגן הביאו איתם. תענוג.

מקצה הדירוג ואני ממוקם שני על הגריד אחרי לי ברדה, הבחור טייס קרב. נקודה. כולם על הגריד ואני מפעיל את בקרת הזינוק, מכניס להילוך שני ו….בום! זינוק מהסרטים, זינוק שלא מבייש את האפריליה SXV450 שלי הזכורה לטובה, עכשיו אני ראשון לפניה, לוקח את ההול שוט כשלפתע ברדה עוקף אותי ואנחנו ממשיכים בטירוף לימנית הארוכה. גז ועוד גז, דאבל קלאץ', גז עד המנתק, מוריד הילוך ונכנס בדריפט סופרמוטו אופייני לשמאלית, מיד אחריה שיקיין מהיר, מעלה עוד הילוך ומוריד שניים לקראת ההרפין הטריקי שממוקם בסוף ירידה, אני חש ים צ'אטרים (רעידות) בגלגל הקדמי, בדיוק האות עבורי שאני לוחץ מידיי את הק.ט.מ המוסב.

פ'סדר, הבנתי, תודה, הכל בהתאם לתכנון, עוד קצת גז בראבק וכך אני יוצר פער מהחבורה שמאחורי, ברדה בקצב מהיר ואני שומר על קצב טוב ומהיר בלי יותר מידי סיכונים.  הרעיון היה לסיים על הגלגלים שכן למחרת הסבב הנוסף של אליפות ישראל במסלול בערד שכולל שני מרוצים עם שני קטעי שטח. למרות החום הכבד שבפצאל קטפתי גביע מקום שני ואני שמח ביג טיים. מתנה מאבא לבני ריי לכבוד כיתה א'.

יום מרוץ אליפות ישראל במסלול המרהיב שבערד – לאחר לילה באכסנייה קרובה למסלול וארוחת ערב מזינה, אכלנו ארוחת בוקר ב-Yellow, הגענו למסלול והתדרוך מתחיל. האופנוע הוכן מראש לסט אפ לא הכי אופטימאלי לאף מסלול, אבל כזה שיתאים לשני המסלולים – אבל בלי אבל – אין תירוצים, הכי חשוב מבחינתי לייצר לעצמי עוד ועוד ימי מרוצים וכמה שיותר.  

היינו 7 רוכבים סה"כ בקטגוריה הבכירה S1 , אני שישי מאחורי אילן ברוורמן, על קטמ SX-F350 כמו שלי, היה ידוע שיהיה בינינן קרב יפה ואכן כך היה. בזינוק של המקצה הראשון ברדה כמעט עף אך מצליח להציל את ה-TM שלו (אווה) ממש ברגע האחרון. אני וברוורמן גלגל לגלגל, הוא לפני, סוגר לי את הקווים הפנימיים; נשמתי, התרכזתי ולחצתי תוך כדי שאני מזכיר לעצמי שיש עוד מקצה – צריך לסיים כאן על הגלגלים.  

אני ואילן טסים, עוד קצת נסיונות עקיפה שלא צלחו עד שלפתע הגענו ליוחאי חכם, שכנראה נפל וחזר להתחרות, אך כעת מקבל דגל כחול ועליו לפנות את הקו המהיר, לשמחתי חכם מאלץ את אילן להישאר בחיצוני כשאני בפנימי מצליח לעקוף את אילן, אך משהו מרגיש לי לא בסדר, כאילו ניצלתי את הטעות של חכם ואת המצב שאילן נכנס אליו, סימנתי לאילן לחזור לקרב המגניב בינינו כשאני משוכנע שאוכל לעקוף אותו באופן תחרותי.

לצערי זה לא קרה. אילן ניצח אותי בקרב ממש צמוד על אופנוע דומה לשלי.

היה ממש טוב, אין חרטות למרות שיכולתי לנצל את המצב, החוקי יש לציין, ולסיים לפניו, אך מה שהיה – היה.

כעת מנוחה, החזרת נוזלים ומלחים לקראת המקצה השני, אומר לעצמי – הפעם לא אהיה ג'נטלמן על המסלול ועוד בזמן מרוץ, אין מצב. בקיצור, לא דובים ולא יער, כבר בחימום שרירי הרגליים שלי נתפסו, פאק פאק ועוד פאק, חומצות החלב יצאו מגדרן ואני כמעט גמור, מנהל המרוץ מחליף אותי עם חכם שאיחר ואני ממוקם רביעי על הגריד. שואל את עצמי האם אוכל לסיים את המרוץ הזה? האם שווה לסכן את שאר הרוכבים? השרירים תפוסים וכואבים טילים. שבריר שנייה ואני מרים יד לשופט ומתגלגל החוצה לרחבת הטיפולים, מבואס ופגוע מהגוף שלי עצמי. פשוט לא היה אפשרי ולא אחראי לזנק למרוץ במצב כזה.  החבר'ה בפיטס בהלם, לא מבינים מה קרה, אני גם בהלם, אבל יודע מה קרה, אמרו לי "נו נו תעלה תעלה" אמרתי "יודעים מה? פאק איט" בלעתי כדור מלח, ביקשתי להצטרף למרוץ, וסיימתי. אוי וכמה חשובות היו הנקודות האלו. נצחון אישי שלי שוב.

 

תודה ל-
ד.ל.ב מוטוספורט
מוסך הפודיום
נעלי ראדו
מגזין מוטו

 

שלכם,

#המהנדס.

 

יומן מרוצים | גיא יצחק לריאה – מתי לשחרר ומתי להרפות

יומן מרוצים | גיא יצחק לריאה – התחלות חדשות

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל