fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

חוכמות מסלול: אריאל אינגר | שבט דגל השחמט

חוכמות מסלול: אריאל אינגר | שבט דגל השחמט

אריאל אינגר | צילום: אופק דנון

אנחנו בני האדם אוהבים סמלים. דגלים, צבעים לאומיים… מופתים שאנו מזהים ומזדהים איתם. לכל שבט יש את הצבעים שלו, הסמל שלנו נמצא על גבי דגל שמתנופף לו בשמיים הכחולים, מתחתיו אספלט המוקף בהרי חול מדבריים.

ואנחנו? אנחנו שבט דגל השחמט.

רכובים על גבי האופנועים הרועמים שנמצאים זה עתה על המסלול, מבחינים בדגל המונף על ידי המרשל. זמנם תם, ואני? מתאזר בסבלנות בפיט מבחין במתרחש, קדימה! תורנו הגיע.


המכונה האנושית
ממש כמו הניסוי של איוואן פבלוב שמלמד כי המוח יכול ללמוד דרך פעולה סביבתית (דגל מתנופף) ולהמיר אותה לפעולה אינסטינקטיבית (הפרשת אדרנלין מהבלוטה).

כך אדרנלין לא איחר להגיע וייצר את הקישור לאקט העומד להתרחש:

סל"ד גבוה שמפיק 180 כ"ס שרק מחכים להשתחרר על ידי סיבוב קל של יד ימין.

איך כל הסיפור הזה נשמע? ממש כמו קונצרט, סדר מופתי של פעולות שיוצר הרמוניות שנגלות למי שרק מעז להתבונן.

במבט לאחור זה יכול להישמע כמו מתכון לאסון, כל הכוח הזה על כלי ששוקל 200 קילו? ועוד מוזכר אדרנלין קודם לכן?

האישונים מתרחבים על אף השמש שקופחת על הקסדה, הדופק מתחיל לעלות והזיעה בתוך חליפת העור העוטפת לא מאחרת להגיע.

תהליכים פיזיולוגים אלו, נועדו להכין את הגוף להגיב בצורה מהירה ויעילה למתרחש. כל זה לא לשם קביעת זמני הקפה טובים בלבד אלא כדי להשאיר אותנו על שני גלגלים בסוף היום – דבר חשוב לא פחות.

רוכב מנוסה יודע להשתמש במצב הזה לטובתו ולייעל את רכיבתו. לעומתו רוכב מתחיל התרגשות זו יכולה להביא אותו לעייפות מוקדמת ואפילו מתיחת גבולות שבאופן רציונלי לא היה מגיע אליהם – ועכשיו בהצלחה בלמצוא את האיזון.

 

השעון: חברו\אויבו של הרוכב – סוף לרכיבה בציבורי
אז מה אם אגיד לכם שקיים כלי המסוגל למדוד את סדר הפעולות האלה, ולהגיד לכם איפה אתם עומדים? כלי שמסוגל למדוד את המצרך היקר ביותר לכל רוכב מסלול: הזמן.

הרצון המתמיד להשתפר גרם לכך שהשעון הפך להיות לחלק בלתי נפרד מהרכיבה אצלי במסלול.

בסוף סשן לא ברור איזה פעולה מגיעה קודם: הורדת הקסדה כדי לנשום אוויר צח לאחר 20 דקות של עצימות או הסקרנות לבדוק מה השעון מספר.

סקרנות זו גברה מאימון לאימון ויחד איתה, שאבה אותי יותר ויותר עמוק אל תוך עולם המסלולים. כך, מהר מאוד, הריגוש שנוצר מ-"לתת ברך" בכביש הציבורי נעלם (הרי זו מיומנות בודדת שעוזרת במסלול וגם היא מגיעה כדרך אגב), ובמקביל השניות על צג הלאפ טיימר צברו יותר ויותר משקל.

את העומסים שיש במסלול למזלי לא הכרתי לפני כן (וטוב שכך!).

עם הזמן גיליתי שניתן להעלות קצב, ובכל זאת להרגיש בטוח לעשות את זה. השיגור מפניה לפניה שמתבצע על ידי פתיחת גז הדרגתית ומחושבת, תוך כדי קבלת פידבק מהגלגל האחורי שנמעך ומתפורר כנגד האספלט.

והתחושה?

מה זה?! איך אף אחד לא סיפר לי שקיים תחביב שמספק ריגושים כאלה?

 

מסלול מרוצים: האמת העירומה שלך כרוכב
לא נולדתי עם קליפאון ביד וברך באספלט אך גם לא במקרה מצאתי את עצמי עם אופנוע ספורט במסלול מרוצים. במבט לאחור, הדרך הייתה ארוכה אך צפוייה, מילדותי בארגנטינה צופה במרוצי מוטוGP בימי ראשון, ועד ימי שבת בנס הרים כשלרשותי CBR500R.

מוצא את עצמי יושב בפארק מתחת לכיפת העצים יחד עם חבר והשאלה לא איחרה להגיע: אוקיי, מה עכשיו?

הייתה זו תשובה ברורה, יש מסלולים חדשים בארץ.

כך מצאנו את עצמנו במסלול לראשונה, תחושת שייכות כזו לא חוויתי בעבר. מקום שבו לעשות את מה שאנחנו אוהבים זה בסדר, ולא רק שזה בסדר זה ה-מקום לכך, גם מהנה יותר וגם בטוח.

מהר מאוד גילינו שאנחנו לא לבד, איתנו מגיעים עוד רוכבים משוגעים לדבר.

לאחר ירידה מסשן משובח ומספק, תוך כדי הורדת הקסדה בהתרגשות לא יכול היה שלא להיפלט מפי "וואו!" אדיר.

לאדם שלא יודע איך יום מסלול נראה, נוצרת תחושה מיוחדת כשמגיע זמנם של הרייסרים לעלות. אי אפשר שלא להבחין באופנועים שזה הרגע ירדו מהג'קים ופשטו מהם את מחממי הצמיגים.

לאחר ההכנות הטקסיות, מגיעה ההפתעה האמיתית: פתיחת הגז המהירה אל תוך הפניה הראשונה מראה שיש עוד הרבה מה ללמוד. אני חשבתי שלקחתי את הפניות האלה מהר, אבל במציאות ניתן לעשות אותן בכמה וכמה קמ"שים מהר יותר, נכון יותר ובטוח יותר.

 

ישבו מיטב המוחות כדי לבנות את הכלי החד הזה
המסלול פתח לי את העיניים וגרם לי להעמיק וללמוד על התחום כפי שלא קרה בכל השנים הקודמות.

אופנוע ספורט כבר לא רק אופנוע 'סטייל' שכל אופנוען מכובד חייב להחזיק בעברו או בהווה, זה כלי שנבנה בצורה מדויקת ומחושבת למטרה מאוד ברורה, והיא – לחתוך זמנים במסלולי מרוצים.

ברגע שהבנתי לשם מה המכונה הזאת נבנתה ולאן היא שייכת, כך הבנתי גם מה הוא מקומי.

מה שקורה במסלול, נשאר במסלול.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

3 תגובות ל חוכמות מסלול: אריאל אינגר | שבט דגל השחמט

  1. מסכים עם הכל חוץ מהסוף. מה שקורה במסלול הולך איתך הביתה. הפוסט מורטם רק מתחיל כשאתה מגיע הביתה או כבר בדרך חזרה מהמסלול. אחלה כתבה. סופר לייק.

  2. נ.ב. יש לכתב אחלה סידרה אינטרנטית ביוטיוב שנקראת Becoming a racer. מאוד מועילה ומומלצת למי שרוכב במסלול ולא פחות למי שחושב להתחיל או מתלבט. עונה על הרבה שאלות שצצות לכל רוכב.

  3. אני לא רוכב אבל עכשיו עשית לי חשק להתחיל. אחלה כתיבה!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל