מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
שרקו
רוית דדוש עליון
1 על 1
לרט
תמוז
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
סטומפ
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
אייפקס

השקה מקומית: תרבות ווסטפילד

השקה מקומית: תרבות ווסטפילד

תמי גורלי

כמה שנים שהפרויקט של מכוניות ווסטפילד מתבשל, זה התחיל אצל ליאור לוי מדרייב ארט כבר לפני שלוש שנים, כשתכנן כיצד לבנות רכב לנהיגת מסלול בחו"ל, אך המסלולים שנפתחו בארץ כמו פצאל, ערד ושדה תימן נתנו תקווה ישראלית ללוי ושותפיו לפרויקט. און יעקבסון מדרייב ארט, מדריך נהיגה ועיתונאי; לאון טאובס מנהל המכירות; נהג המרוצים אלון דאי והמכור למנועים, השף חיים כהן.

דווקא כהן, אותו מכיר און מאז התוכנית המשותפת 'המופע המוטורי' עליה עבדו לפני יותר מעשור, היה מי שעליו חשבו השותפים כשבנו את התוכנית להתחיל ביבוא בלעדי לארץ של המכוניות. בעיני רוחם ראו גבר אוהד מהירות, מרוצים ואדרנלין שאין לו זמן, סבלנות או חשק להתעסק בכל מה שקשור באחזקת רכב המתאים לנהיגת מסלול. "ישנן מכוניות זולות ומהירות יותר אך בחנו והחלטנו ללכת על ווסטפילד אחרי שהשוונו כיף לשקל" מספר בבדיחות דעת ליאור בהשקת המכוניות שנערכה השבוע במסעדה של כהן, יפו-תל אביב. "מה שעמד לנגד עיננו זה שמרוצים זה כמו לגדל ילדים, 90% מהזמן זה חרא ורק 10% הם האושר האילעי. כל העבודה מסביב והאנרגיה שצריך להשקיע בשביל כמה דקות של הנאה. עם מכוניות מרוץ זה אותו הדבר, רק שזו פריבילגיה ולרובנו, אין זמן להתעסק עם הכל". אז החמישייה בנתה מערך שלם הכולל יבוא הרכבים, טיפול לוגיסטי, הרכבה, התאמה, הדרכה, ארגון ימי מסלול, טיפול שוטף ואולי בהמשך, אם יהיו מספיק מעוניינים, גם ליגה.

"חיפשנו משהו שנחלום, בתור אנשים מבוגרים, לנהוג בו", מספר יעקובסון ומוסיף "רכב ורסטילי לנהיגת מסלול מדויקת אבל כמו שלאןן אוהב, מתאים גם לדריפטינג. זה לצד זה – ג'ימקאנה וטיים אטאק. רכב שיכול לעשות הכל אך עדיין סלחן גם לאנשים לא מיומנים. לא צריך אינסטינקטים של ילד בן עשרים, הרכב לא מאיים, הוא לא מפחיד והוא לא בשביל אלו עם דם בעיניים, אלא מי שרוצה תחביב".

המכוניות מיוצרות באנגליה בחברה המשפחתית שהוקמה אחרי שבעליה החליט לבנות רפליקה של מכונית המרוץ האהובה עליו – הלוטוס 7. שנה אחר כך, ב-1983, הוקמה רשמית ומאז סיפקה כ-13,000 מכוניות סה"כ – כ-400 מכוניות בשנה בלבד – ומעכשיו גם לנהג הישראלי.

הצוות הישראלי בשיתוף עם הצוות האנגלי, עיצבו את המכוניות המתאימות לשוק המקומי ולמסלולים בארץ. "עשינו הרבה שינויים בכל הבט", מספרים חברי הצוות על תהליך החשיבה, "אפילו הדיפרנציאל אחר, הבודי רחב מערכת קירור מותאמת לישראל. הגענו למסקנה שלנהגים האירופאים העדפות פשוטות וזולות וזה לא היה עובד בארץ". הם בנו ביחד שלושה דגמים: ה-GP3, ה-GP2 וה-GP1 כשהמחירים נעים בין 180,000 ש"ח, 195,000 ש"ח ל-220,000 ש"ח בהתאמה.

בסיס המכוניות דומה, כולן דו מושביות, פתוחות, בעלות מנוע קדמי והנעה אחורית. הן שוקלות כ-570 ק"ג עם כלוב ומושב מרוצים תקני ע"י ה-FIM. מנועי פורד Zetec בנפח 2 ליטרים עם הספק בין 150 ל-200 כ"ס למכוניות השונות ויחס ההספק/משקל נע בין 3.8 ק"ג לכל כ"ס ל-2.85, יחס טוב יותר מלפורש 911 GT3. מאחר והווסטפילד היא מכונית הרכבה (Kit Car) האופציות רבות וכל לקוח יוכל לעבוד עם הצוות כדי להתאים את המכונית האידיאלית עבורו ולהוסיף או לשדרג חבילות אוירודינמיות, גלגלי תנופה, מוטות מייצבים, הגה נשלף ואפילו את ציפוי האבקה לשלדה. מי מהם שירצה גם להרכיב פיזית את הרכב יוכל לעשות זאת בסיוע של הצוות המקצועי שיפקח גם על תחזוקתן בהמשך. בניית הרכב אגב, מוערכת בכ-120 שעות עבודה.

לאורך כל ההשקה הצוות מתעקש שלא מדובר רק ביבוא של רכבים למכירה אלא ביבוא של תרבות, של תפיסת עולם. במקומות רבים קיימים מועדוני נהגים לאלו החולמים את אותו החלום וחולקים את האהבתם למהירות ולמנועים. "מועדון הנהגים של ווסטפילד" יוקם בארץ כמו אלו הקיימים באנגליה, ארה"ב, יפן, צרפת, גרמניה, הולנד, אוסטרליה ועוד ויעניק בית חם ומקום מפגש לבעלי הרכבים – כשהמטרה למכור כ-30 רכבים בשנה וליצור אחווה שכזו שתמשוך את הנהגים ליטול חלק פעיל במועדון ונוכחות בימי המסלול שיאורגנו על ידם. הנהגים יקבלו אוטומטית חברות במועדון הרייסר שיעניק להם סיוע טכני, יעוץ בנהיגה ובכיווניון הרכב, כלי שירות במסלול, אירוח והשתתפות במפגשי העשרה. לאלו שיבחרו להשתתף במועדון הג'נטלמנים היוקרתי יינתנו גם הדרכות ע"י אלון דאי וצוות דרייב ארט, טיפולים תקופתיים, תדלוק ואפילו אגרת ימי מסלול חודשיים.

לאון, שניהל אליפויות בארץ, למוד ניסיון ומקווה לבנות תשתית שתשמור על עניין גבוה אצל קהל הנהגים "מהניסיון שלי בימי מסלול, מכירה והפקת ליגת מרוצים הבחנתי שהתשוקה וההנאה דועכות מכמה סיבות", הוא מסביר "בימי המסלול של רוב הליגות עשרה נהגים, מקסימום, נלחמים על הגביע וכל השאר מבואסים – ולכן כולם דורשים לשנות את חוקי הליגה כל כמה חודשים. לעומת זאת מהימים הפתוחים, כולם מרוצים. אבל אפילו שהצלחנו לגייס נהגים חדשים שבאו ונהנו, גם אם לא היו ברכב ספורט, הם מיצו את הפעילות אחרי כמה פעמים או שפרשו כשהבינו את העלויות", לאון מתעקש שכל מעוניין ברכב חייב לעבור קודם נהיגה מעשית באחת משתי מכוניות הווסטפילד שנחתו בישראל (GP2 ו-GP1), מסביר שכשעשה חישוב של עלות רכב הווסטפילד מול ירידת ערך של רכב שהוסב למכונית מירוץ, הווסטפילד בסופו של דבר שווה יותר לבעליה. חוץ מההנאה ארוכת הטווח החלפת החלקים זולה בהרבה – לפעמים גם בפערים של מאות אחוזים – בבלמים, עמידות הצמיגים ואפילו המנוע, בשלבים מאוחרים יותר, כשכרגע עלותו מוערכת בכ-900 פאונד בלבד. מבחינתו השלב הבא הוא גם ליגת אינדורנס ואת זה הוא מסביר בכך שייתכן שיהיו לאותו הרכב מספר בעלים וכך יוכלו גם להתחרות יחדיו בליגה. הטיים אטאק מבחינתו זו אופציה נוספת.

כששתי המכוניות עומדות בתל אביב, בוהקות בשמש, החמישה וצוות המדריכים לא מפסיקים לחייך. אול זו ההקלה שהן שוחררו מהמכס, אולי זה צליל המנועים במרכז ישראל, אולי זה שכל מי שעבר ברחוב עצר להסתכל או אולי כי זו יכולה להיות התחלה של משהו נפלא.

 

הדגמים:

GP3

  • משקל כולל כ-570 ק"ג
  • כלוב מרוצים תקני ע"י ה-FIM
  • מושב מרוצים תקני ע"י ה-FIM
  • מנוע פורד Zetec, בנפח 2 ליטר עם 150 כ"ס
  • מחשב מנוע omex
  • מצנן שמן
  • בלמי דיסק 4 בוכנות בציר קדמי ו-2 בוכנות אחורי
  • בולמי Coilover מתכווננים – Gaz shocks
  • תיבת הילוכים פורד – 5 הילוכים
  • היגוי מהיר – 2.4 סיבובים מנעילה לנעילה
  • יחס הספק/משקל של 3.8 ק"ג/כ"ס

 

GP2

  • משקל כולל כ-570 ק"ג
  • כלוב מרוצים תקני ע"י ה-FIM
  • מושב מרוצים תקני ע"י ה-FIM
  • מנוע פורד Zetec, בנפח 2 ליטר עם 170 כ"ס
  • מצערות כפולות 45 מ"מ
  • מחשב מנוע omex
  • מצנן שמן
  • בלמי דיסק מחורצים 4 בוכנות בציר קדמי ו-2 בוכנות אחורי (240 מ"מ -245 מ"מ)
  • בולמי Coilover מתכווננים – Protech
  • תיבת הילוכים פורד – 5 הילוכים
  • היגוי מהיר – 2.4 סיבובים מנעילה לנעילה
  • יחס הספק/משקל של 3.25 ק"ג/כ"ס

 

GP1

  • משקל כולל כ-570 ק"ג
  • כלוב מרוצים תקני ע"י ה-FIM
  • מושב מרוצים תקני ע"י ה-FIM
  • מנוע פורד Zetec, בנפח 2 ליטר עם 200 כ"ס
  • מצערות כפולות 45 מ"מ
  • גלגל זיזים משופר
  • ראש מנוע Race
  • מצנן שמן
  • בלמי דיסק מאווררים ומוגדלים 4 בוכנות בציר קדמי ו2- בוכנות אחורי 283 מ"מ – 260 מ"מ
  • בולמי Coilover מתכווננים – Nitron
  • היגוי מהיר: 2.4 סיבובים מנעילה לנעילה
  • לוח שעונים דיגיטלי
  • גלגל "8 מאחור
  • יחס הספק/משקל של 2.85 ק"ג/כ"ס

תודה לדניאל אדמון על התמונות

תגובה אחת ל השקה מקומית: תרבות ווסטפילד

  1. הי, מזל טוב והצלחה גדולה… לא הבנתי את האופציות? אחת לרכוש ולהחזיק איתכם ולהתחרות… האם יש אופציה לשכור, לליגה או ימי מסלול?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2