fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

דקאר 2020: תוצאות היום הראשון

דקאר 2020: תוצאות היום הראשון

אביעד רייס

צילום: יח"צ

מאות רוכבים, נהגים, נווטים ואנשי צוות התייצבו על קו הזינוק בג'דה, העיר המזרח תיכונית הראשונה בהיסטוריה שממנה יוצא לדרך מרוץ השטח הקשה בעולם. כל השמות הגדולים היו שם: טובי פרייס רוכב ק.ט.מ שניצח את דקאר 2019 שנגמר בשליטה כתומה כמו בעשרות המרוצים האחרונים.

נאסר אל עטייה והטויוטה שמתכוננים להגן על התואר גם השנה, איגניסיו קסאלה הצ'יליאני שמשיג את הנצחון ה-20 שלו בסטייג'ים בדקאר – רוכב הטרקטורונים היחיד שהגיע להישג זה. קסאלה והימאהה רפטור 700 הם ללא ספק הפייבוריטים השנה.

קייסי קורי והקאן-אם מאבריק X3 חוזרים השנה לסיבוב נוסף, וינסו לשפר את המיקום הרביעי בו סיימו בשנה שעברה. סיריל דפרה נוטש את הגה המכונית ועובר לכלי SBS חדש וידני של קבוצת רד בול שעליו מדברות השמועות שהוא דגם חדש של RZR. האם ההגמוניה של קאמאז תשבר השנה? 4 צוותים עם המשאיות האימתניות מרוסיה התייצבו על קו הזינוק. 

לסיפתח זכו המתחרים לסטייג' באורך של 752 ק"מ משולבי דיונות חול ובולדרים עצומים ומשוננים – קבלת פנים כיאה לדקאר. באופנועים – אין חדש תחת השמש כאשר הונדה שוב רודפת אחרי ק.ט.מ. טובי פרייס מסיים את הסטייג' הראשון אחרי 3 שעות, 21 דקות ו-33 שניות במקום הראשון – כל זה כאשר הוא רוכב את רוב המקטע ללא ספר דרך שכשל. איזה פנומן. חמש שניות בלבד אחריו מגיע ריקי בראבק רוכב הונדה האמריקאי ו-40 שניות אחרי פרייס מגיע מתיאס וולנקר רוכב ק.ט.מ נוסף, שסוגר את שלישיית הרוכבים הראשונה. 

בטרקטורונים זהו כאמור קסאלה הצ'יליאני שמסיים את הסטייג' הראשון במקום הראשון לאחר רכיבה של 4 שעות, 17 דקות ו-37 שניות. במקום השני אחריו רפאל סוניק, פולני שרוכב גם כן על ימאהה רפטור 700 ומגיע 5 דקות ו-36 שניות לאחר המוביל. 

במכוניות הפתעה – צוות מליטא עם מיני מנצח את היום הראשון לאחר נהיגה של 3 שעות, 19 דקות ו-4 שניות כש-שתי דקות אח"כ מגיע צוות מיני נוסף, עם סטפן פטרהנסל מאחורי ההגה. 

סטפן פטרהנסל

את הסטייג' הראשון בקטגורית ה-SSV (רכבי SBS ורכבים מיוחדים) מסיים צוות פולני לאחר 4 שעות ו-58 שניות של נהיגה עם הנהג ארון דומזלה מאחוריו ההגה של הקאן-אם מאבריק X3. במקום השני, דקה ו-51 שניות אחרי המוביל מסיים קייסי קורי, גם הוא מאחורי ההגה של ה-X3. 

במשאיות גם כן אין חדש כאשר משאית של קאמאז שוב חוצה ראשונה את קו הסיום – לאחר 3 שעות, 40 דקות ו-35 שניות של נהיגה. במקום השני צוות משאית "מאז" מבלארוס שמגיע לקו הסיום דקה וחצי אחרי המשאית המובילה. 

ואסור לשכוח את קטגורית ה-"Original by Motul" או כמו שאנחנו קוראים לה – קטגוריית הפסיכים, אולי הקטגוריה הקשוחה ביותר בדקאר בה מתחרים רוכבי אופנועים ללא צוות סיוע – מה שאומר שכאשר (אם) הם מצליחים להגיע לסוף הסטייג', לא מחכה להם שום סיוע ואת כל התיקונים וההכנות ליום המחרת הם עושים לבדם. בקטגוריה זו מסיימים שלושה רוכבי ק.ט.מ בשלושת המקומות הראשונים. 

בסטייג' השני ב-6 לינואר יפגשו המתחרים מסלול שפוי יותר באורך של 393 ק"מ בלבד – אנחנו ממשיכים לעדכן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל