fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

הונדה ויז'ן במבחן: לא עוזב את העיר

הונדה ויז'ן במבחן: לא עוזב את העיר

כתב: אדם בלנגה        בחנו וצילמו: בלנגה / רוזנבלום

שורה תחתונה: 
קטנוע קטן, קל ונעים שנבחן אצלנו בעבר במבחן ארוך טווח. יתאים למי שמחפש קטנוע עירוני איכותי עם תג מחיר שמאוד קל לבלוע.

קצת יותר בהרחבה
מורגש שהויז'ן של 2017 שונה מהדגם היוצא כמעט מכל זווית, הונדה הצליחו לשנות את כל החלקים הקטנים של הקטנוע הזה ועדיין לשמר את ה- DNA של הדגם היוצא. הויז'ן החדש דומה יותר ל- SH Mode עם הקווים העגולים והגלגלים הגדולים מאשר לאותם קטנועים תאילנדים קטנים מהם הוא הגיע. בנוסף לעיצוב של האחים הגדולים, גם הגיעו איכות הרכבה טובה יותר וטכנולוגיה שמצליחה להפוך את הכלי הזה למתאים יותר למשתמש הפרטי. בעוד שהדגם הקודם היה חסר אביזרי נוחות, הרי שהחדש מהווה עליית מדרגה אמיתית – כבר לא כלי לשליחים בלבד.
 

כל מה שאתם צריכים בשביל העיר
הויז'ן מצויד במנוע שוכב, מקורר אוויר בנפח 110 סמ״ק שמצליח להפיק הספק מירבי סביב 9 כ"ס; אם זה נשמע לכם מעט, אתם לא טועים, מדובר בהספק צנוע לכל הדעות. המנוע יביא אתכם ל- 90 קמ״ש בכביש הציבורי, לשימוש עירוני מדובר בהרבה יותר ממספיק, אפילו בהרכבה הויז'ן הקטן מצליח להיות פרטנר טוב. את הביצועים המצויינים אפשר לרשום בעיקר לטובת הוריאטור החלק והנעים של הכלי הזה שמצליח לדחוף אותנו קדימה בחלקות ובמהירות. הביצועים בהחלט טובים יותר מהנתונים הצנועים שנראים בפרוספקט של הויז'ן.
 
מקדימה גלגל "16 ומאחור 14, הגלגל הקדמי דק במקצת מהגלגל האחורי, את הגלגלים מצמידים לקרקע מזלג צנוע למראה מקדימה ובולם בודד מאחור, נכון, לא נועד לעקוף את פדרוסה ומארקז על המסלול, אבל להסיע אותם בפאדוק או בשביל לקפוץ עם חברה לסיבוב העיר הוא מצליח יפה מאוד (ואפילו לרכך את המהמורות של מע״צ, כמה שרק ניתן). במערכת הבלימה של הכלי הצנוע תוכלו למצוא מספר הפתעות, הראשונה, שמקדימה ישנו דיסק בודד שמספק רגש ויכולת בלימה טובים, מאחור תמצאו תוף שלמרות מראהו המיושן עוצר בצורה טובה. היתרון של השילוב הזה יחד עם מערכת הבלימה המשלובת של הונדה CBS הוא שלחיצה על הבלם הקדמי, תפעיל מעט את האחורי ולהפך, ובכך תהפוך את הבלימה לבטוחה יותר בזכות חלוקת בלימה טובה שתמנע ברוב המצבים נעילת גלגל פתאומית – תסתכלו על זה כעל ABS רק ממש בזול – עובד מצויין, ומוריד את מחיר ביטוח החובה של הכלי. ביג לייק.

יאללה מאמי, נגמר החלב במקרר
החבר׳ה בהונדה יודעים שאת רוב היחידות של הכלי הזה יקנו חברות משלוחים שמחפשות משהו זול ואמין "לפרק" בכבישי הכרך הסואן – אבל לא על טהרת השליחים בלבד. ב- 2017 ציידו את הויז'ן בלוח שעונים ברור יותר שמזכיר את אחיו הגדולים (מהירות, דלק ונוריות אזהרה), כאשר נסיים להסתכל על לוח השעונים נראה מתג חדש בצד ימין שמפעיל ומבטל את מערכת דימום המנוע בעצירה – פיצ׳ר שעובד טוב מאוד, כמה זה משפיע על תצרוכת הדלק? בדקו בעבר ולא הגיעו לתשובה חד משמעית, התרומה הבטוחה של המערכת היא ההתנעה השקטה המשתמשת בסלילי הטעינה במקום סטרטר שגרתי ומהווה שיפור באיכות הפעולה לעומת מערכת התנעה רגילה. מי שמבלה זמן רב על הקטנוע ישמח לגלות ש״הכיסים״ שנמצאים מתחת לכידון נשארו במקומם גם בדגם החדש ועדיין נוחים מאוד לשימוש.
 
נקודה קטנונית שהפריעה בדגם הקודם הייתה מיקום סוויץ פתיחת תא המטען מאחורי המאותת השמאלי, מי שרכב רבות על הויז'ן ציין שזה מסרבל את ההתנהלות והוצאת דברים מהקטנוע – ישמח לשמוע שכעת פתיחת המושב מתבצעת דרך הסוויץ' הראשי. אגב, אותו תא מטען יצליח להכיל קסדה מלאה קטנה או קסדת 3/4 יחסית בקלות, בכל מקרה הונדה מספקת את הויז'ן עם סבל קטן שתמורת 500 ש״ח גם תקבלו משענת למורכב, או לארגז הפיצה, מה שתרצו.

 

ההוויה התל אביבית

אל מבחן הדרכים לוויז'ן אני מגיע לאחר סופ״שׁ עמוס רכיבות על כלים בנפחי מנוע של ליטר צפונה, ועדיין, הקטנוע הזה מצליח להעלות חיוך על פני. הוויז'ן הוא כלי תחבורה קטן ויעיל, ולמרות הפשטות המסויימת שיש בו – הנובעת מתכונות אלו, תופתעו למצוא בו איכות נסיעה לא רעה בכלל. 

הגלגלים הגדולים, יחד עם היגוי ומתלים שלא מתרגשים מפניות, הופכים את הרכיבה בעיר למעניינת. נכון, אמנם המנוע לא ייספק לכם ביצועים עוקרי ידיים, אבל בהחלט זה כלי שנעים מאוד לבלות איתו ברכיבות בכרך הגדול. זוג המראות אינפורמטיביות, ועושות את עבודתן בצורה יעילה. 

כמה מילים אחרונות על עיצוב הקטנוע: מודרני – צעיר וגם סולידי באותו זמן, כך שיכול להתאים לקהל מגוון יותר של רוכבים. הגלגלים הגדולים אותם הזכרנו, מקנים לוויז'ן מראה גדול יותר ממה שהוא בתכל'ס, ואי אפשר שלא להחשיב את זה כיתרון. הגרסה החדשה מתקרבת לשפת העיצוב של האחים הגדולים, ובכך מקבל הוויז'ן חיזוק לשורשים ההונדאיים שלו. כלי המבחן הגיע בצבע לבן, ויש בנמצא גם בצבע שחור מט (יפה מאד לטעמנו ומוסיף הרבה יותר סטייל מהלבן הרגיל). סה"כ אהבנו מאד. 
 

לפרויקט הונדה ויז'ן במבחן ארוך טווח:

תעודת זהות

הונדה וויז'ן

שנת ייצור: 2017

מחירון: 13,900 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון: A2 

דרגת זיהום אוויר: 4

 

 

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, קירור אויר, 4 פעימות OHC
נפח: 108 סמ"ק
הספק: 8.5 כ"ס ב- 8,500 סל"ד
הזנת דלק: אלקטרונית PGM-FI
התנעה: חשמלית
גיר: אוטומט
מערכת בלימה: משולבת CBS
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי
מתלה אחורי: בולם יחיד
בלם קדמי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: תוף בקוטר 130 מ"מ
צמיג קדמי: 80/90-16
צמיג אחורי: 90/90-14

מדידות

בסיס גלגלים: 1,225 מ"מ

גובה מושב: 760 מ"מ
מרווח גחון: 120 מ"מ
משקל רטוב: 102 ק"ג
מיכל דלק: 5.5 ליטר
צריכת דלק (יצרן): 52 ק"מ לליטר

 

צריכת דלק מבחן ממוצעת: 33 ק"מ לליטר

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל