fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

אופנועי ריאחו בישראל – רכיבה ראשונה על המרתון

אופנועי ריאחו בישראל – רכיבה ראשונה על המרתון

גיא בן ברק

צילומים: יצרן, רוזנברדה.

תחום השטח בישראל בוער וחברה חדשה מתווספת, חברת ריאחו הספרדית ביבוא HM מוטורס ישראל. הדגמים הראשונים להגיע הם המרתון, דו"ש נוטה לשטח, ארבע פעימתי בגרסאות 125 ו-180 סמ"ק המכונה 200. יצאנו לרכיבה ראשונה בישראל על המרתון 200 אך קודם מספר מילים על היצרן והרקע הטכני.


ריאחו הוא יצרן ספרדי (קטלוני ליתר דיוק) הפעיל בייצור טוסטוסים מאז שנות הארבעים של המאה הקודמת. החל משנות השישים ריאחו מייצרת אופנועי שטח קטנים ונחלה הצלחה משמעותית בשוק הספרדי – אך שנות התשעים הן שהעלו את ריאחו לתודעה העולמית, עם אופנועי השטח מסדרת ה-RR, מ-50 ועד 450 סמ"ק, ויצוא הכלים לכול רחבי אירופה, כמו גם השתתפות בתחרויות אנדורו וגם בדקאר עם אופנוע 450 (מנוע ימאהה). כיום נמשכת התפוצה של ריאחו בעולם וכאמור מגיעה עכשיו גם לישראל, דגמי המרתון הם המובילים בשטח בליין ריאחו הכולל גם סופרמוטו ומגוון גדול של אופנועי כביש ספורטיביים. אלינו מגיע המרתון ראשון ובואו נראה מיהו מהו.

מרתון 200, מחירו 34,900 שקל פלוס אגרות רישוי (30,900 ₪ לדגם ה-125) מרשים במראהו, בעל ממדים ונוכחות של אופנוע שטח מקצועי. עם זאת דגש מיוחד הושם על קלות התפעול, הנדסת האנוש הידידותית, המושב גבוה מספיק לרכיבת שטח איכותית אולם אינו גבוה מדי לרוכבים שאינם שחקני כדורסל, ויש אפשרות להנמיך עוד את המושב. המנוע ארבע פעימתי, ימאהה בנפח 180 סמ"ק, מקורר מים ומוזן קרבורטור, השלדה קורות פלדה וזרוע אחורית אלומיניום, בסיס הגלגלים עומד על 1,405 מ"מ וגובה המושב 890 מ"מ, גבוה למדי לדו"ש אך עם אפשרות להנמכה. המשקל הרטוב עומד על 113 קילו קלים, גלגלים קדמי בקוטר "21 ואחורי "18, יש וונטה לרדיאטור, מיכל דלק 6.7 ליטר, לוח שעונים דיגיטאלי. 

על המתלים מזלג הפוך מלפנים אשר כמו גם הבולם משודרג, מה שמביא אותנו לנקודה חשובה, דגם המרתון המגיע לישראל שודרג על פי הכתבת היבואן והוא כולל אבזור עשיר מהמוצע בגרסת הבסיס של המרתון: חישוקים למרוצים, כידון פאט-באר איכותי, גריפים מקצועיים, מגן גחון אלומיניום, רגליות מקצועיות (Foot pegs), מסנן אוויר ספוג מקצועי רב פעמי,  ומצמד הידראולי רך מאוד לתפעול. גם המתלים שודרגו כאמור משמעותית לפי דרישת HM מוטורס, מלפנים מזלג הפוך מקצועי 42 מ"מ מהלך 230 מ"מ המפריד בין הקפיץ הממוקם ברגל הימנית לבין השיכוכים ההידראוליים המוקמים ברגל השמאלית, וזאת לפעולה טובה יותר ויכולת כיוון מדויקת ברמה מקצועית. המתלים מאפשרים כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיוון מהיר/איטי. יחסי ההעברה שונו אף הם ל-14:56 לתגובה טובה יותר ותאוצות משופרות. בנוסף למפרט היבואן שדרג את הדגמים המגיעים לישראל בצביעה באדום וגרפיקה עליזה. 

 

התרשמות רכיבה קצרה / סטפן אבנדיצ'י: 

"רכבתי על הריאחו מרתון 200 כביש ושטח מתון, לדעתי זה אופנוע מעולה למתחילים, אולי אפילו הטוב ביותר בארץ למתחילים, אבל לא רק עבורם. הריאחו מרתון 200 ידידותי במידותיו; מתאים עצמו למגוון גדול של מידות גוף. המושב בדיוק בגובה הנכון, המנוע חי ומגיב, מצערת מדויקת וקלה לתפעול. אהבתי במיוחד את המתלים שלו, רכים וסופגים אבל גם עומדים בעומסי בלימה ופניה ומעבירים רגש".

לסיכום
ההתרשמות הראשונית הקצרה, המרתון 200 נראה מצוין, בעל ממדים ונוכחות במיוחד בגרסת הצביעה הצבעונית, מהתרשמות הרכיבה של אריק, ניסים וסטפן, מרגיש נעים וידידותי אך מספיק מגיב כדי ליהנות. במחיר של 34,900 ₪ חלופה מעולה כאופנוע שטח למתחילים, כשהיכולת לרכב למרחקים קצרים גם בכביש היא בונוס. 

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI

גלריה

2 תגובות ל אופנועי ריאחו בישראל – רכיבה ראשונה על המרתון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל