חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אבניר באנר קוביה שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
IPONE אמביל
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
סטפן
Ad motorsport
לרט
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
תמוז
לארט
אייפקס
HRP קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC
אוגוסטה קוביה הכי עליון

קאסטום השבוע: Cyril Huze El Mirage

קאסטום השבוע: Cyril Huze El Mirage

אופיר דואק

צלם: יצרן

יש טייפקאסט מאד ברור כאשר מדובר ברוכבי קאסטומים ולרוב גם לאנשים שבונים אותם. הדמות שעולה לראש היא בדרך כלל גברתנים מרובי קעקועים ו/או פירסינגים הלבושים בבגדים מוחצנים ורוב הסיכויים שגם יצוידו בשיער פנים בולט. רוצים דוגמא? פול טויטול סניור ופול טויטול ג'וניור מסדנת OCC  המפורסמת הם דוגמא קלאסית אך יחסית לא קיצונית מידי.

על רקע הסטאריוטיפ הנ"ל נדמה שסיריל האז (Cyril Huz) כלל לא קשור לעולם בוני הקאסטומים אבל למעשה מדובר בדמות מוכרת ופופולארית בארה"ב. סיריל בכלל נולד וגדל בפריס והיה איש פרסום מצליח אבל תמיד היה מחובר לרוח הרוקנרול, הקאסטומים וכל מה שהיה אמריקאי. לאחר שביקר בארה"ב שנת 78 החליט שמקומו ביבשת החדשה והחליט להגר. הוא קבע את מושבו בפלורידה והתחיל לבנות אופנועי קאסטום, בתחילה אצלך סדנאות שת חברים עד שלבסוף פתח סדנא משלו בבוקה ראטון לפני כ-20 שנה. כיום לצד הקאסטומים שהוא בונה לסיריל קטלוג אביזרי קאסטום שהוא מתכנן ומיצר בעצמו וגם מחזיק בלוג פופולארי בקרב חובבי הקאסטומים.
לסיריל יש מניפיסט של 12 הדיברות לבוני הקאסטומים שהחוק הראשון מבחינתו הוא שבבניית קאסטומים אין חוקים ולפיכך הוא גם פועל.

אחת היצירות של סיריל הוא ה-El Mirage שלפניכם, אופנוע המשלב בין מראה רזה של צ'ופר לכוחניות וביצועים של דראגסטר. השלדה הנמוכה שנבנתה על ידי סיריל מחוברת בראש היגוי בזווית של 42 מעלות למזלג עם מוטות דחיף מסוגננות. האופנוע כולו צבוע בצבע כסף/כרום עם שלל פסי עיטור מסוגננים על החישוקים, מיכל הדלק וצינורות השלדה, הכל בביצועו של סיריל . את ההגמוניה הכסופה שוברים רק המפלטים הקצרים שמתחברים בצד המנוע לפתח פליטה בצורת לב. חלקים רבים באופנוע עוצבו כמו להב אולר מתעקל והמוטיב הזה נמצא בין היתר בחיבור המזלג לנאבה, במשולשי המזלג ובכיסוי רצועת ההינע של תיבת ההילוכים.
המנוע בנפח 2,031 סמ"ק (124 אינץ' מעוקב) מבית TP Engineering המספק 124 כ"ס ומחובר לתיבת 6 הילוכים של בייקר. מלפנים ישנו צמיג דקיק על גבי חישוק "21 כאשר מאחור ישנו חישוק בקוטר "18 עם צמיג ברוחב של 300 מ"מ.
האופנוע אגב השתתף באליפות AMD  בשנת 2005 והגיע למקום ה-25 בלבד בקטגוריית הפריסטיל. מבחינתנו בכל אופן מדובר ביצירה יפיפייה ולא צעקנית שבמידת מה תואמת את דמותו הצנועה של האיש שבנה אותו.

תגיות:

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל