fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

קאוואסאקי W800: רקע וטכנולוגיה

קאוואסאקי W800: רקע וטכנולוגיה

טל שביט

צילום: טל שביט

כל מי שרואה את ה-W800 משוכנע שמדובר באופנוע בריטי משנות ה-60', או לפחות ברפליקה מוצלחת של אופנוע כזה. האמת פתלתלה מעט יותר. למעשה ה-W800 הוא רפליקה של… קאוואסאקי משנות ה-60' – סדרת ה-W, אז האופנועים הגדול ביותר של החברה היפנית. אבל גם כאן נדרש הסבר נוסף, משום שסדרת ה-W הגיעה לקאוואסאקי בזכות רכישת מותג יפני אחר, Meguro, שנקלע לצרות. למגורו היה הסכם לייצור העתק של אופנוע BSA מדגם A7, עם מנוע דו-צילינדרי בנפח 500 סמ"ק. אותו אופנוע נקרא בפשטות K – וזהו השורש האמיתי ל-W800 של היום. למעשה, רק לאחר בליעת מגורו על-ידי קאוואסאקי ב-1963 הוקמה באופן רשמי חטיבת האופנועים של קאוואסאקי. לאחר מספר עדכונים לאופנוע של מגורו הגדילה קאוואסאקי ב-1967 את נפח המנוע ל-625 סמ"ק והשיקה את סדרת ה-W עם ה-W1. בשל הנפח המוגדל יש המתייחסים ל-W1 כאלן העתק של ה-BSA בנפח מקביל, ה-A10.

סדרת ה-W יוצרה עד 1975, וב-1999 החליטה קאוואסאקי להוציא לשוק את ה-W650 (שלא יובא לישראל) כרפליקה מודרנית של אופנועיה הקלאסיים. מעבר לעיצוב של שנות ה-60', גם בצד הטכנולוגי היה זה מבחינות רבות אופנוע-רטרו – השילדה והמיתלים בעלי התצורה המיושנת, המנוע מקורר-האוויר שהוזן באמצעות קרבורטורים, ובלם-התוף האחורי. שינוי אחד תמוה היה ההחלטה על שימוש בגל זיזים עילי יחיד למנוע, עם הנעה באמצעות ציר וגלגלי שיניים (Bevel Drive) מצידו הימני של המנוע. מבנה זה מזוהה לחלוטין דווקא עם אופנועי דוקאטי ישנים ולא עם תצורת המנועים הבריטיים בה השתמשה סדרת ה-W המקורית.

ב-2008 הופסק ייצור ה-W650 בשל קושי לעמוד בתקנות זיהום עדכניות, ולקראת שנת הדגם 2011 השיקה קאוואסאקי את היורש, W800. מעבר להגדלת הנפח, השינוי העיקרי לעומת ה-W650 הוא המעבר להזרקת דלק, צעד שאיפשר עמידה באותן תקנות זיהום. המענין הוא שההספק לא רק שלא עלה לעומת ה-650, אלא אף ירד במקצת, מ-50 ל-48 כ"ס – ומענין עוד יותר לראות שגם מנועי סדרת ה-W המקורית היו מעט חזקים יותר, לפחות על הנייר… עדות לאופיו הייחודי של המנוע היא שההספק המרבי מתקבל כבר ב-6,500 סל"ד, והמומנט המרבי – ב-2,500 סל"ד!

כמו המנועים הבריטיים של פעם, גם זה של ה-W800 הוא בתצורת 360 מעלות. דהיינו, שתי הבוכנות נעות יחד מעלה-מטה אך בכל סיבוב של גל הארכובה צילינדר אחר מספק את פעימת הכוח. סידור זה גורם לייצור הרבה ויברציות ולכן מצוייד המנוע בגל-איזון, שמפחית את הרעידות אך לא מונע אותן לגמרי. עוד מאפיין "קלסי" של האופנועי הוא השימוש בצמיגים צרים בקוטר "19 מלפנים ו-"18 מאחור – פעם זו היתה הנורמה, והתוצאה היא תחושת-היגוי שונה לחלוטין מהמוכר לנו באופנועי כביש עדכניים.

4 תגובות ל קאוואסאקי W800: רקע וטכנולוגיה

  1. כואב הלב, כמה ידע, איזה כשרון. כמה עצוב שככה הלכת.

  2. אני מודה, אם לא הייתם חושפים את זה, קשה לי להאמין שמתישהו הייתי מגלה את הפרטים המעניינים הללו אודות ה-W800. תודה לטל"ש ז"ל ותודה לכם דוגרי. אתם עושים עבודה נהדרת, כל אחד ואחד מכם.

  3. מעלה בבני גילי (53) נוסטלגיה וזיכרונות האופנוע יפה בטירוף וכמעט לכולנו היה משהו דומה חבל רק שהמחיר יקר – מטרו לתשומת ליבכם!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל