fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70

ונשמרתם לרשיונותכם – מיקומי מצלמות המהירות

ונשמרתם לרשיונותכם – מיקומי מצלמות המהירות

אופיר דואק

צילום: יח"צ

תחת הכותרת המעומלנת "מתחילים לנהוג אחרת" יצא לדרך הבוקר פרוייקט א3' – פרויקט מצלמות המהירות המגלומני של המשרד לבטחון הפנים.  בשלב הראשון יפרסו 12 מצלמות שינוידו בין 28 עמדות כאשר 9 מהעמדות הן עבור מצלמות מהירות והיתר הן עבור מצלמות רמזור (שמסוגלות לתעד הן מהירות והן מעבר באור אדום). בשלב הבא של התוכנית יגיע מספר העמדות ל-180 כשביניהם ינועו 60 מצלמות כששני שליש מהן יהיו מצלמות מהירות והיתר מצלמות רמזור.

המצלמות שיופעלו הינן מצלמות דיגיטליות מסוג גאטסו שמסוגלות לצלם ברזולוציה גבוהה בכל תנאי מזג אוויר. מכיוון שמדובר במצלמות דיגיטליות יתקצר משמעותית זמן הפקת הדו"ח והוא אמור להישלח לבית הנהג בתוך 96 שעות. המצלמות מסוגלות לצלם בקצב של שתי תמונות לשנייה כך שאם הנהג שמלפניך נתפס גם הנהג שבא אחריו לא יצא נקי. לפי ההערכות מסוגלות המצלמות לנפק כ-1.25 מליון דוחות שיניבו לקופת המדינה כ-900 מליון ₪ בשנה. לעת עתה יקבלו הנהגים 30 ימי חסד בהם מי שייתפס יקבל אזהרה בלבד. מיקומי המצלמות פורסמו גם כן (המיקומים מצורפים בסוף הכתבה ובמפות בצד שמאל) אלא שבניגוד למדינות אירופה בהן יש התראה בשילוט לפני מיקום כל מצלמה, אצלנו מעדיפים לתת לנהגים שלא עדכנו את ה-GPS שלהם להיות מופתעים.

חייך, אכלת אותה!

במקביל מפרסמים במשרד לביטחון פנים סטטיסטיקות שנועד להצדיק את הפרויקט שזכה בשבועות האחרונים לגלי ביקורת בכל אמצעי התקשורת. לפי הנתונים 54% מתאונות הדרכים בשנת 2011 נגרמו בגלל מהירות מופרזת וסטייה מנתיב כשהסיבה העיקרית לסטייה מנתיב היא מהירות מופרזת. נתון שעומד קצת בסתירה לנתוני האמת שמעידים שפחות מ-3% מהתאונות נגרמות עקב מהירות. יחי ההבדל הקטן. עוד עולה מהנתונים שבכבישים שנבחרו להפעלת התוכנית התרחשו 24% מהתאונות הקטלניות בין השנים 2006 ל-2010 שרובם נגרמו עקב מהירות מופרזת. משום מה לא ציינו במשרד מהו אותו אחוז וגם לא התייחסו לאורך הקטעים והכבישים בהם הוצבו המצלמות כך שלכאורה, יתכן שנכללו בחישוב בנתונים כל התאונות שהתרחשו על כביש 4 בעוד שהמצלמות מותקנות רק בנקודות המכסות קטעים שוליים ביחס לאורכו של הכביש.
באופן מפתיע מעדיף המשרד לביטחון פנים לא השתמש בנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המשטרה או הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אלא על נתוני עמותת "אור ירוק".

אבל למרות הכל ישנה נקודת אור קטנה. לפי מומחים החוק לא מאפשר קבלת דו"ח שהונפק על ידי מצלמה דיגיטלית כראיה בבית משפט מסיבה פשוטה, בזמן שנחקק החוק לא היו קיימות מצלמות דיגיטליות. לדברי המומחים, על מנת שראיה כזו תשמש קבילה יש לבצע תיקון בחוק מה שכרוך בהליך פרלמנטרי של הצבעה ב-3 קריאות במליאת הכנסת, עניין שצפוי להימשך כחצי שנה.
מכיוון שכך הדבר האופציה המתבקשת עבור מי שנתפס, ויש לו אורך רוח להיאבק במערכת, הוא לבקש בקשה להישפט. מעבר ללחץ שקיים במערכת המשפט שידחה את השלילה וגביית הקנס ישנם סיכויים גדולים שיהיה ניתן לבטל את הדו"ח, לפחות עד שיכנס התיקון בחוק לתוקף. עם זאת צריך לציין שיתכן בהחלט שחלק מהשופטים יעדיפו להתעלם מהעובדה שטרם בוצע התיקון מה גם שהבקשות להישפט צפויות להגיע לבית המשפט במקביל לביצוע התיקון.

פריסת המצלמות באזור הצפון
צומת אחיהוד (ממערב למזרח) – מצלמת רמזור
מחלף אבליים לדרום (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
מחלף חנה (ממזרח למערב) – מצלמת רמזור
מחלף עכו מזרח (מדרום לצפון) – מצלמת רמזור
מחלף נחל חדרה (ממזרח למערב) – מצלמת רמזור
מחלף יבור (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
מחלף שפיה (ממזרח למערב) – מצלמת רמזור
כביש 65 מהק"מ ה-15 לק"מ 34 (ממזרח למערב )- מצלמת מהירות
כביש 784 מק"מ 0 עד לק"מ 14 (מצפון לדרום ולהפך) – מצלמת מהירות

פריסת המצלמות באזור המרכז
צומת השרון (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
מחלף מורשה (מדרום לצפון) – מצלמת רמזור
מחלף השבעה (ממזרח למערב) – מצלמת רמזור
מחלף הוד השרון צפון (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
מחלף בית דגן (ממערב למזרח) – מצלמת רמזור
מחלף נווה ימין (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
מחלף גינתון (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
כביש 44 מק"מ 23 עד ק"מ 35 (ממזרח למערב ולהפך) – מצלמת מהירות

פריסת המצלמות באזור הדרום
צומת פלוגות (מדרום לצפון) – מצלמת רמזור
צומת גבעתי מזרח (ממזרח למערב) – מצלמת רמזור
מחלף אמונים (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
צומת בית קמה (מצפון לדרום) – מצלמת רמזור
מחלף חטיבת הנגב (מדרום לצפון) – מצלמת רמזור

גלריה

19 תגובות ל ונשמרתם לרשיונותכם – מיקומי מצלמות המהירות

  1. פרוייקט מטופש שלא יעזור לנוע תאונות ורק יכניס כסף למדינה שתמשיך לממן פרזיטים

  2. לתומי חשבתי כי מדובר במשרד התחבורה. אבל מה זה משנה??!! הכסף נכנס לאותו הכיס.

  3. אני סופר פה שבעה אפסים. כנראה זה נכון… יש אצלנו הרבה אפסים בארץ.

  4. לדעתי זה דווקא טוב- אחרת יהיו יותר מדיי בלימות פתע. לא לשכוח לחייך.

  5. אולי תשלחו אלינו לשכונה שוטר אחד… רק אחד- שיראה איך בני 14 קונים בערב, בדיל היומי של הפיצוציה: בקבוק פינלנדיה + שישה xl + קרח +פיצוחים. ובבוקר הוא יוכל להבחין בשברי בקבוקים, פחמי נרגילה, כוסות חד-פעמיות והרעלות אלכוהול בחדרי-מיון. אבל מצלמה אחת תכניס לו את היומית במקום עוד נער שנפלט ממסגרת.

  6. ואז במקום לגלגל את החוק המחודש ייקח שש שנים, במקום שישה חודשים.

  7. כל הכבוד, אני מצדיע לכוחות הבטחון. הגיב:

    ולהקציב כח אדם לובש מדים- להסתובב ולהעיד בבתי המשפט לתעבורה- לבזבז חצי יום עבודה, כדי שיעיד שהצילום הדיגיטאלי היה תקין, הראות בהירה וכו'….כמו כל החארטה שנרשם ברפורטים. אבל מבחינתם זה לא בזבוז- פשוט ייקלטו במשטרה עוד מאה שוטרים בשכר מלא ומכובד, כדי שישבו מחוץ לאולמות המשפט ויעידו בקבלנות.

  8. אל דאגה- ייזכרו בך בעוד 15 שנה, אם בכלל. אבל בלי קשר!!! ליסוע בזהירות ולא להשתולל לשוא- גם בלי מצלמות.

  9. עכשיו רק נותר לכם לספר לנו בפירוט מתי בדיוק, באיזו שעה ומאיזה כיוון יותקפו הכורים של אחמדיניג'אד. אתם עושים פרומו לנושא כבר חצי שנה- תשחררו פיילוט וכך תראו מה נתוני הרייטינג. ואז תתחילו לשלב פרסומות. נקווה שאגם.ר. ובר.ר. פנויות.

  10. אני ממליץ לך להצטרף ליום הדרכת רכיבה ליס"מניקים שלך. ואז תבין שהמהירות זניחה יותר מהורדת נוסע בדלת הימנית- בנתיב השמאלי, ממונית ממוצעת בעיר. ורוכבי דו"ג, דואגים ללמוד רכיבה נכונה ובטוחה, לא רק לפתוח מצערת. אההה. את החיוך שלך למצלמה לא יראו מבעד לוילונות האאודי/סקודה/טרופר/וולוו. או בכל רכב חדש שאתה מקבל מדי חצי שנה.

  11. אור ירוק כמובן מה שמסביר את חוסר הקשר למציאות. עכשיו אנחנו משלמים את המחיר של השקרים שמפיצה העמותה הזו

  12. אין גבול לשחיתות. מעניין אם פרופסור, דוקטור, אינג'יניר, ארכיטקט, ארכיבישופ ומדען הגרעין עוזי רז היה קשור לדו"ח ולסטיסטיקה או שסתם שמואל אבוהב זרק מספרים לאוויר

  13. דופקים אותנו – אנחנו עושים קצת רעש. כותבים תגובות קשות ומסתתרים מאחורי מקלדת. במקרה הכי טוב אנחנו גם יוצאים לרחובות איזה פעם או פעמיים. אבל בסופו של דבר אנחנו מתכופפים ואפילו מביאים ווזלין מהבית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל