מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
שרקו
קונה אופנוע
סטומפ
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רפידו
רוית דדוש עליון
תמוז
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM שמאל
הארלי שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
HJC

קאסטום השבוע: Spitefire Rollin' Bones

קאסטום השבוע: Spitefire Rollin' Bones

אופיר דואק

צילום: יצרן

בתחום בניית הקאסטומים כמעט הכל אפשרי אם אין מגבלת תקציב. סדנאות רבות מייצרות בעצמן כמעט כל חלק שתוכלו להעלות על דעתכם ואת ממה שלא תמצאו בסדנה אחת תוכלו למצוא בקטלוג מוצרים של סדנא אחרת. לבנות אופנוע חדש מדף חלק זה בהחלט אתגר אבל לבנות משהו חדש על בסיס מכלולים של אופנועי קיים, ועוד בן 60 שנה, זה כבר עניין אחר.
פול קאוואלו (Poul Cavallo), הבעלים של סדנת Spitefire Motorcycls, אוהב אתגרים מהסוג הזה. סדנת ספיטפייר הוקמה בשנת 2007 אך לפול ניסיון של 21 שנים בתחום בניית הקאסטומים וכמו בוני אופנועים רבים החליט להביא לידי ביטוי את ניסיונו וכישרונו בסדנא משלו. בסדנה של פול מייצרים מגוון חלקים תחליפיים לכלל אופנועי הקאסטום אך פול אוהב להתמקד בעיקר בבניית צ'ופרים מינימליסטיים עם כידון גבוה כמו ה-Rollin' Bones שלפניכם.

הבסיס ל'מגלגל העצמות' הוא מנוע הארלי דייוידסון פאנהד משנת 1951 עם תמסורת בעלת 4 הילוכים. המנוע כמובן נבנה מחדש וצופה כולו בכרום, כולל מוטות הדחיף. שלא בדומה לאופנועים מודרניים ההנעה הסופית נעשית באמצעות שרשרת ולא באמצעות רצועה. פול השתדל להעניק לאופנוע מראה רזה ככל האפשר עם מוטות דקיקים למזלג הקדמי, מכיל דלק צנום, מפלטים דקיקים וחישוקי ענק של "26 מלפנים ו-"23 מאחור שיחסית אליהם המכלולים נראים קטנטנים. הטאץ' הייחודי של פול בא לידי ביטוי בחלקים רבים באופנוע שנראו כאילו גולפו ביד אמן, או יותר נכון ביד המחרטה. חלקי המזלג העליון, הרגליות, כיסויי המפלטים ועוד. הכל נראה חרוט ומפוסל בצורה מקסימה כשהצבע הכתום הנוצץ מעניק ניגודיות לכרום הבוהק.
אז למה קוראים לאופנוע "עצמות מתגלגלות"? הסבר אחד ניתן למצוא בחישורים המפוסלים של החישוקים שנראים כמו עצמות. הסבר אחר ניתן למצוא בזנב ללא השיכוך ובתנוחת הרכיבה שיגרמו לחוליות שלכם לרקד. כך או כך, מדובר באופנוע יפיפה ומושקע אך לא היינו ממליצים עליו למי שסובל מבריחת סידן.

8 תגובות ל קאסטום השבוע: Spitefire Rollin' Bones

  1. היה בעבר הרחוק מטוס חד מנועי בשם ספיט פייר.

  2. הצ'ופרים המעוצבים בעבודת-יד ונבנים מן היסוד, בעולם וגם אצלנו- זה לא רק בניית אופנוע- זו יצירת אומנות. תשומת הלב שכל חלק דורש היא משימה שנדרש לה אורך רוח, סבלנות, ידע טכני ומחשבה מרחיקת לכת. אין שום קשר לחלוטין לחלוטין לכלי מייצור סדרתי- זו בכלל ראיית עולם שונה לחלוטין. כאן בכלל לא עולה השאלה- כמה סוגר? או כמה צורך? זו ליגה אחרת לגמריי של נתונים, ביצועים ו….יחודיות.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל