מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
סטפן
לרט
תמוז
לרט
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

24 שעות עם אלוף עולם

24 שעות עם אלוף עולם

שרון גולדר

צילום: Zoobri photo team

ג'רום ג'ירואדו, אלוף העולם לשנת 2004 בסופרמוטו וכיום מנהל היצוא של המותג FIVE GLOVES  הגיע לביקור עסקי בארצנו. לאחר שהשיקו את המותג בארץ ביום שלישי האחרון התפנו אביזריון ועופר אבניר, יבואני המותג, להרחיב את אופקיו וגם את אופקינו. זה החל בביקור במסלול בכוכב יאיר שם נתן טיפים לרכיבה מקצועית לרוכב עידו כרמון שרוכב בחסותם של אביזריון, והסתיים בסיור מודרך בעיר ירושלים.

יום רביעי, 13:00 – כוכב יאיר
אל כוכב יאיר הגעתי נרגשת ומלאת ציפיה ביום רביעי בצהריים לראות אלוף עולם בפעולה על המסלול. רכבו של עידו כרמון הגיע רתום עם עגלה ועליה האפריליה SXV 450 שאיתה הוא מתחרה.
עידו פרק את האופנוע, בדק לחץ אויר בצמיגים ווידא שהכל כשורה ואז עוד רכב נכנס, זהו ג'רום. אחרי שסנוורתי אותו עם 20 פלאשים בשניה לחצתי את ידו והצגתי את עצמי בשנית. הפעם הראשונה הייתה כאמור בהשקה של המותג FIVE  יום קודם.

ג'רום ניגש אל האפריליה שהוא מכיר כל כך טוב ונדמה כאילו זה היה מפגש איחוד בין אב לבנו האבוד. את האליפות עולם ב2004 ג'רום לקח כאשר רכב על אפריליה. לאחר כמה פטפוטים עידו כרמון עלה על האופנוע ועשה סיבובי חימום בזמן שג'רום דיבר עם שמואל שעיה מבעלי אביזריון על פרטים טכניים ועל המצב של הספורט המוטורי בישראל. מה רצוי ומה מצוי ועל ההבדלים הברורים בין ישראל למדינות אירופה.
לאחר שעידו סיים לחמם צמיגים התחיל הקפות מהירות וג'רום התבונן בו והקשיב ונתן לו עצות בנושאים מכאניים כמו החלפת גלגלי שיניים, כיוון הבולמים ועוד טיפים כמו לחתוך את הכנף הקדמית בכדי לאפשר ליותר אויר להיכנס למנוע ולשפר את הביצועים. לאחר סבב הקפות נוסף ג'רום נתן לו הצעות שיפור ברכיבה כמו בלימות מאוחרות יותר ובעיקר אימונים מרובים כי חיבור עם האופנוע זה הדבר הכי חשוב שיש ברכיבת מסלול. ג'רום לא רכב אותו יום. את הסיבה לכך גיליתי רק בראיון האחרון איתו.

בסוף היום ביקשתי להחליף עימו מספרמילים והוא סיפר לי שלמחרת יש לו סיור מודרך בירושלים ושאל אם ארצה להצטרף אליו לסיור ושם אוכל לשאול אותו הכל. לקח כמה שניות אבל ברגע שחזר לי החמצן למוח הצלחתי לפלוט כן! כמובן שהסכמתי רק בגלל שהידע שלי על ירושלים לוקה בחסר ולא יכולתי לפספס הזדמנות שכזו. קניתם את זה?

יום חמישי, 8:30 – ירושלים
ביום חמישי בשעה 8:30 בבוקר הגעתי אל המלון בו ג'רום התאכסן. הוא עמד בחוץ עם שימי אורון מורה הדרך ופטפטו בצרפתית. אחרי שיחת חולין קצרצרה נכנסנו אל המרצדס המפוארת ויצאנו לדרכנו. בדרך לשם הצלחתי להשחיל שאלה או שתיים בין ההסברים של המדריך החביב. מסתבר שהרושם שהתקשורת השאירה עליו הוא שישראל היא אזור מלחמה אחד גדול. לאחר שהוא ראה שאף אחד לא לובש אפוד מגן ואין טנקים ברחובות נדמה היה שהוקל לו.
בין שיחת טלפון לבדיקת מיילים ג'רום הקשיב לכל מילה שהמדריך אמר, שאל שאלות ושאף היטב את אויר ההרים הצלול. אני חושבת שהנוף המרהיב והמיוחד ריגש אותו יותר מאשר מקומות קדושים לדת כזו או אחרת. הוא לא אדם דתי במיוחד לא ממש מאמין בזה לדבריו. אבל למקרה שתהיתם הוא נוצרי.ביקרנו בכנסיות, ובמקום צליבתו וקבורתו של ישו. נפעמנו מהיופי ובעיקר מהתיירים הדתיים שהתרגשו כל כך. דיברנו על כך שהמקום הזה קדוש לכל הדתות והוא שאל קצת על הסכסוך הפלסטיני- ישראלי המדריך ענה לו בקצרה ומייד חתך את השיחה והסביר לי בעברית שהוא לא מכניס נושאים פוליטיים לסיורים אותם הוא מדריך.

בצהריים עצרנו לאכול במסעדה ערבית, לימדנו אותו מה זה פלאפל ושווארמה ואיך מנגבים חומוס. הוא ניסה ללמד אותי כמה מילים בצרפתית ואני לימדתי אותו בעברית לומר שלום ותודה ולא משנה כמה ניסיתי, את המשפט "אני אוהב אותך" הוא לא הצליח לבטא. טוב נו מילא, לפחות ניסיתי.לאחר הארוחה הלכנו לכותל להניח פתק בקיר. שם התפצלו דרכנו לכמה דקות אבל הצלחתי לתפוס איזו תמונה או שתים שלו עם כיפה על הראש. עייפים אך מרוצים צעדנו בחזרה אל הרכב. כמובן שהמדריך המשיך לדבר אבל אנחנו באיזשהו שלב כבר נחרנו במושב האחורי. הגענו למלון וג'רום אמר למדריך שירושלים היא עיר מדהימה ושהוא שמח שאפשרו לו לעשות את הסיור הזה. הוא הודה שלא ממש התלהב מהרעיון בהתחלה אבל אחרי שהיה וראה הוא הרגיש שריאותיו ולבו התמלאו. נפרדנו לשלום מהמדריך החביב ונכנסנו ללובי המלון ואמרתי לו שאני יודעת שהוא תשוש אבל אני חייבת לדעת עליו כמה דברים. הוא דווקא שמח לשתף פעולה והתיישבנו בשולחן.

ש :איך התחלת לרכב ובאיזה גיל?
ת: "בגיל 19 לערך חבר טוב שלי קנה אופנוע, הוא השאיל לי אותו ומייד התאהבתי בתחושה שאופנוע נותן לך. מסתבר שהיה לי כשרון טבעי והייתי מהיר מאוד. רכשתי אופנוע מסוג ימאההYZF 450 , עשיתי לו הסבה לסופרמוטו והתחלתי לרכב. תוך כמה חודשים בודדים הייתי יותר מהיר מאנשים שרוכבים שנים ואז התחלתי להשתתף בתחרויות. זה היה מאוד קשה מבחינה כלכלית, הכל אתה עושה לבד והעלויות הן אסטרונומיות. באליפות צרפת סיימתי מקום 11 אבל הייתי ראשון מבין כל הרוכבים שאין להם ספונסר. חברה איטלקית קטנה בשם וורטמאטי, שאינה קיימת יותר, ראתה אותי והציעה לי לרכב על האופנוע שלהם. בשבילי זה היה מדהים. באליפות העולם שהשתתפתי הייתי הכי צעיר והזמנים שלי היו מעולים. בשנת 2004 אפריליה הציעו לי חוזה בתשלום ועברתי לצוות שלהם. האופנוע שלהם היה מדהים, הצוות מעולה ובגלל שהתחלתי גם לקבל כסף יכולתי להתרכז ברכיבה נטו. באותה שנה לקחתי מקום ראשון באליפות העולם. ב-2006 זכיתי מקום שני. 4 שנים רכבתי בצוות אפריליה וב-2008 הונדה הציעו לי חוזה שמן ועברתי אליהם. באליפות העולם שנערכה באיטליה נפצעתי קשה מאוד בכתף ובראשי. הייתי בתרדמת ושכבתי 3 חודשים בבית חולים. אמרו לספונסרים שלי שגמרתי את הקריירה. ניסיתי לחזור לרכב בעונת 2009 אבל היו לי בעיות חוזה עם הונדה והפציעה השפיעה עלי אז החלטתי לפרוש בשיא."

ש: איך הגעת להיות מנהל יצוא ב- FIVE ומה התפקיד דורש?
ת: "את הבעלים של חברת FIVE  אני מכיר שנים עוד מזמן שבו התחריתי ואפילו רכבתי עם הכפפות שלו. הפכנו חברים וכשהוא שמע שאני עוזב את עולם המרוצים הוא הציע לי להצטרף לחברה ביולי האחרון. נדהמתי לראות את ההצלחה הגדולה של החברה תוך זמן כה קצר והחלטתי להיות חלק מזה. נכון לעכשיו אני מבקר אצל כל המפיצים שלנו ומעביר מצגות ותדרוך מכירה אצל מפיצים חדשים."

ש: ישראל היא מדינה קטנה ויחסית לעולם כמות הרוכבים בה קטנה. זה לא מטריד אותך מבחינה עסקית? איך הגעתם אלינו?
ת: "המוצר שלנו מעולה ואני מאמין בו. לא סתם אנחנו גדלים בקצב מסחרר והתפשטנו בכל הגלובוס.אני חושב שיש מקום למוצר שלנו בכל מדינה מקטנה ועד גדולה. בכל מקום בו יש רוכבים ויש אופנועים יש מקום לכפפות האלו. בטיחות זה הדבר הכי חשוב מי כמוני יודע. והכפפות שלנו הכי בטוחות שיש ואני באמת מרגיש שאני במין שליחות. כחלק מתוכנית ההתרחבות שלנו שלחתי את הבחור שאני מעסיק למצוא לי מי הסוכנות הגדולה והחזקה ביותר בישראל והוא סיפר לי שזוהי  'עופר אבניר' וחנות האביזרים היא 'אביזריון'. את שמואל פגשתי בתערוכה במילאנו ומשם הכל התגלגל והגעתי לפה. אני מאמין מאוד בשיתוף פעולה החדש הזה ואני מצפה ומאחל לנו עסקים פוריים יחד."

ש: כמו שראית המדינה שלנו לא הכי מפותחת מבחינת ספורט מוטורי. אילו טיפים יש לך לתת לרוכב צעיר שרוצה להתחרות במסלול בצורה מקצועית?
ת: "זה לא הכי משנה באיזו מדינה אתה נמצא כשרוצים משהו מספיק אז עושים הכל להשיגו. קודם כל עליו באמת לאהוב את הרכיבה לנשום אותה. עליו להתחייב ולעבוד קשה מאוד. צריך להתאמן ולשמור על כושר גופני מצוין זה לא משחק, זה יקר מידי ומסוכן מידי בכדי להיות משחק.
עליו להבין שיש הוצאות כלכליות גבוהות כשאתה לבד ולוקח זמן עד שמישהו מגלה אותך הכל עליך, האופנוע הציוד ההגעה לתחרויות ורק באליפויות עולם יש פרס כספי. צריך להיות מקצועי זו עבודה לכל דבר ואם אתה לא מחוייב לזה במאה אחוז, גם אם תהיה הרוכב הכי מהיר שיש אתה לא תצליח. אם יש לך רצון ואתה מחויב, אתה תתמיד ותתאמן ותשתפר ותצליח וזו תחושה עילאית."

ש:  למה לא רצית לרכב אתמול בכוכב יאיר?
ת: "הימים שלי כרוכב נגמרו. אחרי התאונה הקשה שעברתי מאוד קשה לי לדמיין את עצמי על האופנוע. אני שכבתי במטה בבית חולים בתרדמת. כשהתעוררתי לא זכרתי מי זו אמא שלי אפילו. עברתי תקופה קשה."

ש: דווקא כשישבת על האופנוע לי זה היה נראה שמאוד בא לך להניע אותו ולרכב, אני טועה?
ת: "תשמעי, זו האהבה שלי. היא תמיד תהיה ובמיוחד שזה אופנוע של אפריליה שהזכיר לי נשכחות והעלה לי חיוך על הפנים. זה אופנוע מעולה אבל התקופה הזאת בחיי נגמרה. אני בנאדם שלא אוהב להיות מקום שני אני חייב להיות הכי טוב ואם אני לא מסוגל לתת מעצמי 100 אחוז אני לא מנסה אפילו, זה או הכל או כלום. חוץ מזה עכשיו אני בפרק אחר אני מחויב למותג FIVE אני מאמין בו ואני נותן מעצמי הכל כדי לקדם אותו ולהיות חלק ממנו וזה שואב ממני הכל. חתמתי את פרק המרוצים הגיע הזמן להמשיך הלאה."

ש: אז מה אתה אומר על ארצנו? נהנית בביקור?
"מאוד. כמו שאמרתי קיבלתי רושם מוטעה על המדינה. שיש פה בעיות של ביטחון ופחד שורר באופן קבוע. הישראלים שבצרפת מאוד לא נעימים וחששתי שכולם כאלו. אני שמח להתבדות. המדינה יפיפה ממה שהספקתי לראות. האנשים נחמדים מאוד היחס אליי היה מעולה מהרגע הראשון. קיבלו אותי יפה והאנשים של 'אביזריון' ו'עופר אבניר' דאגו לי לסיור הזה. הופתעתי לראות שרוב הדו גלגלים פה הם קטנועים אבל אני מאמין שלאט לאט עולם המרוצים יפתח בפניכם והמצב ישתנה. יש פה המון כשרון וידע והמון אהבה לאופנועים וזה בזבוז. אני אשמח לבקר פה שוב בהקדם ולא רק באופן עסקי."

"זה לא הכי משנה באיזו מדינה אתה נמצא כשרוצים משהו מספיק אז עושים הכל להשיגו. קודם כל עליו באמת לאהוב את הרכיבה לנשום אותה. עליו להתחייב ולעבוד קשה מאוד. צריך להתאמן ולשמור על כושר גופני מצוין זה לא משחק, זה יקר מידי ומסוכן מידי בכדי להיות משחק."

37 תגובות ל 24 שעות עם אלוף עולם

  1. אתם עושים עבודה מדהימה, נראה לי שהוא יחזור לפה מהר מאוד, אחרי טיפול צמוד שכזה. הלוואי ויגיעו עוד כוכבים מהספורט המוטורי ברמתו, שנלמד עוד על תרבות.

  2. עסקים טובים לא יצא לו בישראל. כולם קמצנים וחושבים שהם יודעים הכל.

  3. הייתי בטוח שבאירופה הרבה יותר קל להצליח מבישראל. מה שבטוח אם שם העלויות גבוהות פה הן בכלל יהיו בלתי אפשריות. נותר לנו רק לחלום.
    נהניתי לקרוא!

  4. הייתי מת להחליף איתו כמה מילים מעניין לדעת מה עבר עליו לאורך קריירת המרוצים שלו

  5. אין ספק שהצלחת בדרכך המיוחדת לרתום את האגדה שנקראת ג'רום ג'ירואדו לשמש כשגריר חיובי של מדינתינו ובתחום הרכיבה בישראל.

  6. כל היום בחורה יפה כמוך הלכה אחריו גם אני הייתי רוצה לחזור

  7. וסחטיין דוגרי יצא לכם טוב להעסיק כוסית ככתבת.

    שרון זה נאמר כמחמאה את כותבת יפה מאוד! אני נהנה לקרוא.

  8. אני צריך להיות אלוף לשעבר וחתיך שדובר צרפתית בשביל שתבלי איתי יום בירושלים??
    דביל אני במקומו יש לוקח אותך לרב ושובר כוס

  9. אחלה כתבה ! השגרירה הכי טובה שידע התחום , שאפו !
    איזה כיף שאת חלק מצוות דו"גרי, כבוד ! 🙂

  10. יש לי המון מה לומר על ירושלים שלי. ועל האורח המכובד. ראשית: אם אתה מאמין במוצר שלך…הוא יימכר. שנית: אין מה לעשות אנחנו לא באירופה עדיין ומירוץ הפורמולה עם קריצה ראשונה לחו"ל- נדחה. ולכן ביקור כזה עבור אורח ש"יריח" את השטח, מלבד העובדה שאנחנו לא במקלט- יביא איתו עוד "משקיעים" עוד חברות שיירצו לעשות ביזנס. ולכן זה ממש שולי אם אלו אביזריון, דלב, מטרו או קמור. כל אחד מהם הוא נישה- ומוצרים איכותיים יעלו את רמת הבטיחות. ידרבנו את התחרות. ו…יורידו את המחירים. בהצלחה למותג החדש. Soyez le bienvenu! בהצלחה לשרון.

  11. אם ירדתם לעתיקה. הייתי מציע לכם את חומוס אבו כאמל, לפני כנסיית הקבר- נקי, סטרילי, ללא סודה לשתייה, פלאפל וצ'יפס ישר מהטיגון, מיץ סחוט טרי…הבנתם?? בקיצור, מחר שבת, תחנו בחניון ממילא, תעלו ברגל לשער יפו, (מאתיים מטר)- תרדו למטה בשוק, תתמקחו קצת על גמל מעץ זית, קחו בחשבון שמתחת ל50% מההצעה הראשונה של המוכר- הוא כבר מחיר ריאלי. ויאלל'ה- סינייה, פול וצנובר (הם העלו את המחיר לתיירים ל20-50, כולל שתיה וקפה עם באקלווה). ואם הגעתם אלינו ביום חול- לא להתעצל- עזורא בשוק העירקי במחנה יהודה. יישאר לכם הטעם בפה במשך שבוע. במחיר יהודי כשר. יש לו פאטיו זכוכית מקורה, כך שאפשר גם בגשם. וג'רום….תגיע שוב עם האשה והילדים- ותיקחו ימינה בשבת לבר בהר. לאיזו לבנה ופיתה- ותראו איזה חמישים כלים בחניה. מוכנים לתת בראש בסיבובים.

  12. גם פאביו פאסולה האגדי הגיע אלינו לפני כמה שנים, לימד אותנו לטרוף דיונות. וחוזר לבקר שנה אחרי שנה.

  13. אם לא היה כל-כך יקר בארצנו. היו לנו כלים ארופאים במחיר של כלים מהמזרח. ומה שבעולם בשורה הראשונה…. יטמיע את עצמו גם בארץ. בשכונה קטנה ברומא בארץ המגף יש את הכלים האיכותיים הללו לכל נער. "סבסד לי! מה אני בנק? סבסד לי".

  14. הוא מאוד מוכר זה שאתה לא מכיר אותו זה בגלל שהוא לא הופיע באייל גולן קורא לך. אין לך מה לחפש באתר הזה פה קוראים רק אופנוענים אמיתיים.

  15. אני נהנה לקרוא את הכתבות שלכם אתם תמיד מצליחים להפתיע עם משהו שונה ומרענן יש למתחרים מה ללמוד מכם. שאפו!

  16. את תותחית מאיפה באת לנו פתאום היו צריכים לגלות אותך קודם.

  17. חבל שבארץ אין תרבות מוטורית כמו שבחול.
    חבל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל