מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
סטומפ
KTM עליון קוביה
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

קאסטום השבוע: Top Fuel II

קאסטום השבוע: Top Fuel II

אופיר דואק

צילום: יצרן

כשחושבים על אופנועי קאסטום, במיוחד מבניה עצמית, קשה לקשור בינהם לבין ספורט מוטורי. אם מתאמצים אפשר להעלות על הדעת את מרוצי הדראג שהם ספורט מוטורי שנוי במחלוקת אך מאד פופלארי במולדת הקאסטומים ארה"ב. אבל מסתבר שאפשר לבנות אופנועי קאסטום בהשראה של ספורט מוטורי כפי שמראים בסדנת DP Custom Cycle.

סדנת DP Custom Cycles מתמחה בעיקר ביצור אופנועי "קפה רייסר" בהזמנה אישית ובקאסטומים בעלי מראה רטרו. כמובן שכמו בכל סדנה שמכבדת את עצמה גם ל-DP יש קטלוג מוצרים ואביזרים גדול ומקיף. מאחורי הסדנה עומדים שני אחים, ג'סטין וג'רוד דל פראדו, שהם חובבי ספורט מוטורי מכל הסוגים: MotoGP, נסקאר, אינדי ופורמולה 1 וממש לא נראים כמו הטייפקאסט המקובל של חובבי ההארלי. האחים החליטו לתרגם את התשוקה שלהם לכוחות סוס דרך יצירת אופנועים בניחוח רטרו עם ביצועים משופרים כשהם מצהירים שהאופנועים שלהם מיועדים גם לשימוש יום יומי ואת העיסוק באופנועים בעלי תנוחות רכיבה בלתי אפשריות עמוסי כרום נוצץ הם משאירים לסדנאות אחרות.

נאמנים לגישתם הוציאה הסדנה את היצירה האחרונה שלה המכונה Top Fuel II – אופנוע במראה רטרו/הוט-רוד של שנות ה-50. האופנוע מייצג עבור האחים דל פראדו גם לא מעט סמליות. לדוגמא: השם של האופנוע נבחר על ידי האחים כמחווה לאופנוע הזנב הקשיח הראשון אותו בנו. הבחירה בצביעה הכחולה עם הנגיעות הלבנות נעשתה כמחווה לאחד מנהגי המרוצים החביבים על האחים – נד ג'ארט, שהיה אלוף במרוצי הנסקאר בשנות ה-60.
ה-Top Fuel II מתבסס על הארלי ספורטסטר Ironhead משנת 81' אך בסדנת DP החזירו אותו אחורה בזמן תוך ניסיון להקפיד על מינימליזם. המזלג הקדמי בעל קפיצים ומוטות כנהוג בימים עברו, מאחור ישנו זנב קשיח והשיכוך היחיד נעשה על ידי קפיצי המושב הצנוע שנראה יותר כמושב של אופניים. החישוקים השפיציים בקוטר "19 מלפנים ו-"16 מאחור עוטים גומי בעל פרופיל קלאסי עם כיתוב firestone בלבן לשם האותנטיות. מלפנים יש בלם דיסק בודד ללא חריצי קירור אך מאחור דווקא התפשרו על דיסק מחורץ ומודרני. להשלמת העיצוב השתמשו בסדנה במיכל דלק שנלקח מהארלי סופר גלייד.
המנוע הוא Ironhead קלאסי של הארלי עם מוטות דחיפים חיצונים שנפחו הוגדל ל-1,000 סמ"ק ומוזן על ידי מאיידים של קהיין. המנוע עבר טיפול אינטנסיבי מעבר להגדלת הנפח אך הוא משודך לתיבה המקורית שהיא בעלת 4 הילוכים בלבד. המפלטים הקצרים הצבועים בלבן מזכירים מפלטים של מכוניות הוט-רוד, נטולי עמעמים, ומסתעפים מצידו הימיני של האופנוע.

התוצאה הסופית היא אופנוע שנראה רטרו אבל לא באופן המיושן של המילה. מינימליסטי, שרירי והצביעה לטעמי פשוט יפיפייה והופכת אותו לנחשק גם עבור מי שאופנועי קאסטום הם לא כוס התה שלו.
אגב, יחסית לאופנוע בבניה עצמית ההשקעה הכספית הייתה צנועה למדי והסתכמה בכעשרת אלפים דולר בלבד. אם ה-Top Fuel מוצא חן בעינכם בטח תשמחו לדעת שהוא עומד למכירה וטכנית, מכיוון שהוא מוגדר כאופנוע משנת 81', תוכלו אפילו להכניס אותו ארצה תחת הגדרה של רכב אספנות.

9 תגובות ל קאסטום השבוע: Top Fuel II

  1. אתם תותחים שאתם ממשיכים את מסורת קסטום השבוע. ברכות וחג שמח.

  2. אוהב יותר את החדשים כמו שיש בחלון ראווה בהונדה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל