אתר בהרצה. אם מצאתם טעות, אנא ספרו לנו ונתקן בהקדם.

מטרו ימין 4
רוית עליון
קרוזים מטרו עליון מתחת ל- MENU
פרפקט אופנועים
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
תמוז
Ad motorsport
אופנוסנטר קוביה שמאל
לארט
HJC
HRP קוביה שמאל
שוברט
מטרו מבצעי אוגוסט – קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל

איך מרגיש אופנוען מתחיל-מנוסה על AJP PR5 250/ חלק 3 ואחרון

איך מרגיש אופנוען מתחיל-מנוסה על AJP PR5 250/ חלק 3 ואחרון

צילום: ליאור בנאי

 

 


אחרי שתי כתבות שלי בתור רוכב מבוגר, אבל ממש מתחיל בשטח, החלטנו שהפעם יכתוב את הכתבה מישהו הפוך ממני – רוכב צעיר אבל מנוסה בשטח, הבן שלי, בן 15, בעל רישיון מירוצים אפור, עם ניסיון מוטוקורס ואנדורו ע"י מאמנים 
ישראלים, אבל באמתחתו גם שתי סדנאות מקצועיות של מדריכים מחו"ל, האחת של רוכב ה MX2 ומדריך מעולה – Serjio Castro הספרדי, שעשה כאן שבוע רצוף של קייטנת מוטוקרוס לילדים בקיץ שעבר, וחסך להורים לא מעט התעסקות של ריצות יקרות לחו"ל, כשהביא לארץ את היכולות והניסיון של רוכב בטופ העולמי, והסדנא השניה, סדנא ארוכה ומקצועית הרבה יותר, שנמשכה בחורף למשך 3 חודשים תמימים, עם 2 אימונים בשבוע, של 3-4 שעות לכל אימון, ע"י המדריך ורוכב העבר בטופ העולמי של ה MXGP, Kori Nemeth האגדי, בליווי בכיר המאמנים הישראלים – רועי שלומי.


אז כן, לילד הרבה מאד שעות כידון על מוטוקרוס ילדים (קאוואסקי KX85 שתי פעימות) ובחודשים האחרונים צבר ניסיון לא מבוטל על אופנוע פול סייז הכי מקצועי שיש, KTM SX-125 2017 עם מתלי האוויר המהפכניים והשנויים במחלוקת, ללא ספק מכונת מוטוקרוס בטופ של הרמה העולמית, עם מעל 44 כ"ס של הספק 2 פעימות מתפרץ, ועם משקל בלתי נתפס של 89 קילו, מעניין מה יהיה לחוליגן הקטן, שגם הוא במשקל נוצה, להגיד על ה AJP שהוא בכלל מכונת אנדורו, אבל אנדורו מתון.


 

ברכיבת המבחן הראשונה של הילד על ה AJP, כשהיה בן 14.5, הוא חזר אחרי רבע שעה עם 2 משפטי מפתח, שאנחנו המבוגרים פשוט חייכנו מהתמימות הטהורה:

 

1. האופנוע חלש אבא !!! (טוב חמוד, אתה רגיל למכונות מוטוקרוס מתפוצצות).

2. המנוע מקולקל אבא, כשעוזבים גז, יש בלימת מנוע 
(טוב, ככה זה כשכל חייו הילד רוכב על 2 פעימות, שם בלימת המנוע אפסית).

לאחר כמה אימוני אינדורו בשטחים פתוחים וללא מכשולים מיוחדים (עבורו), המקלדת עוברת אליו … אז ככה, רכבנו כמה פעמים במסלול כפר הס ובחדרה בבור (אסור לי לרכב בשבילים ללא רישיון צהוב), האופנוע מרגיש יותר רך מאופנוע מוטוקרוס, המתלים יחסית טובים למחיר של האופנוע, האמינות נראית בסדר גמור, כי המנוע הוא של הונדה והוא עם הזרקת דלק ולא קרבורטור, המנוע יחסית חלש לעומת אופנוע מוטוקרוס, או אופנועי אנדורו מקצועיים יותר, הגיר מעט קשה יותר ממוטוקרוס, הברקסים סבבה, סבירים פלוס, האופנוע מעט גבוה וכבד (116 קילו, אכן כבד ממוטוקורס טהור, אבל יחסית לאנדורו הוא ממוצע) ביציאה מפניות צפופות במסלול, האופנוע מאיץ לאט יותר מאופנוע מוטוקרוס טהור, אבל לא היתה בעיה להאיץ גם בשטחים חוליים.

גם אני (ליאור), אחרי רכיבה שלי על אופנוע המוטוקרוס של הילד (125 2T) ואחרי רכיבה על אופנוע אנדורו 250 מקצועי ויקר יותר (WR250-f) יכול להוסיף שיש עוד כמה הבדלים, החלק הקדמי של המושב צר יותר מאופנועים אחרים, כי מיכל הדלק ממוקם מאחור, ולכן קל יותר להעביר את הגוף ואת המשקל קדימה, כי מיכל הדלק ממוקם מאחורה והכלי צר יותר בחלק הקדמי של המושב, והאופנוע מרגיש מעט מסורבל יותר בשטחים ומסלולים צפופים, אבל מפצה על כך מאד בשבילים פתוחים ובמהירויות גבוהות בשטח, עם יציבות כיוונית וביטחון מצויינים, בקיצור יש לנו כאן אופנוע אנדורו עם מנוע מתון ופשוט, ועם שילדה ומתלים טובים ומוכחים (זקס), ולמעשה הכלי ממקוקם ממש בתפר בין אופנוע דו שימושי רגיל, למשל ההונדה CRF-L או קאוואסקי KLX-250, ששוקלים סביב 140 קילו , לבין מכונות אנדורו מקצועיות ויקרות מאד, כמו יאמהה WR250-F או קטמ 250-EXC-F שגם עולים 50% יותר מהAJP, בקיצור אחלה מכונת כניסה לחובב אנדורו מתחיל, או אחלה שידרוג לרוכב של כלי דו שימושי, שרוצה הרבה יותר שטח, על חשבון נוחות יחסית בכביש…

גילוי נאות – בימים אלו עברתי לנהל את השיווק והמכירות של קבוצת HM, שבין היתר מייבאת את SHERCO ואת AJP
כתב – ליאור בנאי
רכב – יובל (יהיה) בנאי


עוד בסדרה:
 
AJP 250 – מפרט טכני
מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים. מקורר נוזל.
 
נפח: 249 סמ"ק.
 
הספק: 27 כ"ס ב- 8,000 סל"ד.
 
מומנט: 2.3 קג"מ.
 
הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית תוצרת DELPHI.
 
הנעה: מתנע חשמלי.
 
גיר: 6 הילוכים.
 
מתלה קדמי: מזלג הפוך מתוצרת זאקס, בקוטר 48 מ"מ, מהלך 280 מ"מ. כיוון מלא.
 
מתלה אחורי: בולם זאקס בעל מחסנית גז, מהלך 300 מ"מ. כיוון מלא.
 
בלמים: קדמי, דיסק בקוטר 260 מ"מ. אחורי, דיסק בקוטר 220 מ"מ.
 
גלגלים: חישוקי שפיצים. צמיגים בקוטר 90/90-21 ו- 12/80-18.
 
גובה מושב: 950 מ"מ.
 
משקל: 115 ק"ג.
 
מיכל דלק: 7.5 ליטר.
 
מחיר: 40,900 שנת דגם 2017

גלריה

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
בני
אורח
האופנוע הזה נותן הכל מהכל, מלבד זה שאני מתלבט על שירות ליד הבית, הוא נראה לי טוב לכל העולמות
כותרת
האופנוע הזה נותן הכל מהכל, מלבד זה שאני מתלבט על שירות ליד הבית, הוא נראה לי טוב לכל העולמות
עמית
אורח
הונדה CRF-L נראה מיושן על ידו
כותרת
הונדה CRF-L נראה מיושן על ידו
חיים
אורח
אהבתי!
כותרת
אהבתי!
זיו
אורח
לבן הצעיר

נהנתי לקרוא, אגב אתה בבעיה… התחלת טוב מידי רחוק מידי, התרגלת לדו"פ. בהצלחה גם לך בהמשך

כותרת
לבן הצעיר
גיל
אורח
"האמינות נראית בסדר"

"המנוע של הונדה" כאן כבר איבדת את האמינות

כותרת
"האמינות נראית בסדר"
ליאור
אורח
תשובה ל 5

אני אעניש את הילד 🙂
ד"א, אם אני זוכר נכון, זה מנוע של זונגשן, מקורר מים ומוזרק, ונחשב אמין

כותרת
תשובה ל 5
רמי
אורח
על הנייר כלי מושלם.

וכנראה גם במציאות.
בעיית סחירות קשה מנעה ממני ללכת צעד אחד נוסף.

כותרת
על הנייר כלי מושלם.
רון
אורח
מתי הפך המנוע הסיני למנוע של הונדה?
כותרת
מתי הפך המנוע הסיני למנוע של הונדה?
wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל