מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
קונה אופנוע
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
1 על 1
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטפן
סטומפ
KTM עליון קוביה
לרט
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

גולדפינגר במונקו. זה סרט טוב!

גולדפינגר במונקו. זה סרט טוב!

כתבה וצילמה: נועה גולדפינגר

ה"טינג" שלי הגיע לפני כחודשיים, לאחר התכתבות ארוכה בעקבות ביקור קודם במונקו, וכלל הזמנה אישית לביקור במועדון הרכב המלכותי של מונקו- הזמנה שלא היה בכוונתי לוותר עליה, ולכן החלטתי לשלבה בכינוס רפואי אליו הוזמנתי. 


יופיו של המקום, הממוקם לחופי הים התיכון, הכבישים המתפתלים על צלע ההרים בין כפרים קטנים ומדהימים ותנאי מזג האוויר הנוחים לנהיגה/רכיבה במרבית חודשי השנה הופכים את מונקו למוקד משיכה של טיילים וחובבי נהיגה.

סיפור הקמתה של מונקו החל בשנת 1297, לאחר השתלטות משפחת גרימלדי על מונקו, קולוניה בשליטת העיר ג'נבה. ומאז ועד היום, כ- 700 שנה, שולטת המשפחה על מונקו.

לאחר הנחיתה בנמל התעופה בניס, מתחילה נסיעה של כשעה בכבישים מפותלים, מנהרות וחופי ים כחולים, לאחריה התארגנות קצרה ומעט פינוקים שהמתינו לי בחדר בחסות פרארי, ופגישה עם בחור צעיר העובד במחלקת ההסברה של מועדון הרכב המלכותי, שציין בפני שבמידה ואני מוכנה לצאת לטייל באיזור- עומד לרשותי רכב. מיותר לציין מה רבה היתה הפתעתי כשנודע לי שהרכב הממתין לי בסבלנות בחניית המלון הוא לא אחר מאשר Aston Martin חדשה.

מונקו היא נסיכות קטנה אך מהונדסת למופת. הכל נמצא במרחק הליכה, אך בשל גודלה של העיר לעיתים ניתן להיתקע בפקקי תנועה שנמשכים זמן רב. אבל אם נתקעים בפקק, לפחות מכוניות הבנטלי, הפרארי והמרצדס המפוארות עומדות לצידך. פקק התנועה במונקו מצטלם נהדר…

הכביש העובר בריביירה הצרפתית הוא יצירת מופת של ברזל, בטון ואספלט, עם כמות בלתי נתפסת של גשרים ומנהרות הבנויות לאורך חופי הים התיכון הכחול, והוא מוביל ממונקו אל ניס וקאן הסמוכות.
מהירות הנסיעה במונקו מוגבלת ל- 50 קמ"ש, ובכל פינה ניצב שוטר המשוריין במצלמת מהירות. קנס על מהירות בעיר יכול להגיע עד 450 יורו, ולא יעזרו תחנונים וניסיונות שכנוע על מנת שזה יוותר על הקנס.

תרבות הנהיגה מורגשת בכל פינה בעיר, אם זה על ידי תמרורים, חניות מסודרות, שפע אופנועים מסוגים ודגמים שונים לצד מכוניות פאר ומכוניות עתיקות משופצות בקפידה.

ביום המחרת הופיע המלווה שלי חמוש בשתי קסדות וחיוך מאוזן לאוזן, וסיפר לי שהיום ממתין לי אופנוע BMW GS800  ובשל תנאי מזג האויר הנוחים נצא לרכיבה בכפרים בסביבת מונקו. אני על ה- GS800  שלי והוא על ה-T-MAX שלו. נלקחתי ברוב פאר באסטון מרטין שלי לאחת מחנויות הציוד באיזור על מנת להתאים לי ציוד רכיבה ממוגן, ולאחר זמן מה יצאנו לרכיבה מחוץ לעיר.

לאחר היציאה מהעיר יצאנו לרכיבה מהירה יותר לכיוון הכפרים הקטנים השוכנים באזור. נסענו בדרך מפותלת וצרה שדורשת ריכוז יתר ומיומנות, כשלאורכה פרוסים בתי קפה קטנים ומסעדות מקומיות נהדרות ההופכות את הטיול לחוויה קולינרית לצד חוויה מוטורית.

מסלול הנסיעה מדהים ביופיו. מצדו האחד של הכביש נראים חופי הים התיכון, ומולם כפרים קטנים וטירות ענק ברום ההרים. הטירות האלה הן בבעלותם של אילי הון וידוענים למיניהם: בונו, שון קונרי, אלטון ג'ון ועוד. 

בתום טיול רכיבה של מספר שעות הוזמנתי כלאחר כבוד לארוחת צהריים במועדון הרכב המלכותי. המועדון מיועד לחברים בלבד וכל כניסה אליו מחייבת אישור ותיאום מראש. את פני קיבל מישל בוארי, נשיא מועדון הרכב המלכותי משנת 1972, שבין יתר עיסוקיו (חבר פרלמנט לשעבר ועו"ד של משפחת האצולה) הינו אחד האנשים החזקים והחשובים ב-FIA FédérationInternationale de l’Automobile)). לאחר שיחה ארוכה על מצב הספורט המוטורי בישראל, תקנות וחוקי תעבורה וקצת על היותי רוכבת אופנוע, יצאנו לביקור באוסף המכוניות העתיקות של מונקו. האוסף ממוקם בסמיכות למסלול הפורמולה בעיר ומרוכזות בו מכוניות ישנות מדגמים שונים, עם דגש על מכוניות אירופאיות ששימשו את בני האצולה האירופאית. אחרי ביקור באוסף המרשים המשכנו לעבר מסלול הפורמולה.
 
שני אירועים מוטוריים חשובים ביותר מארחת העיר מונקו:

בינואר- ראלי מונטה קרלו- מרוץ הרכב המאורגן ע"י מועדון הרכב של מונקו וידוע בשל תנאי כביש קשים של שלג וקרח.

אירוע נוסף והחשוב ביותר- אם לא היוקרתי ביותר- הוא מרוץ פורמולה 1 המתקיים בעיר בחודש מאי. המיוחד במרוץ זה הוא שהמרוץ אינו מוגבל לזירת מרוצים סגורה, אלא מתקיים ברחובות העיר. צופים רבים מרחבי העולם מתקבצים בחודש זה על מנת לצפות באחד ממרוצי המכוניות המעניינים והמדהימים שיש, ובימים האלה הנסיכות כאילו עומדת דום ורק רעש המנועים של מכוניות הפורמולה 1 הופך באמת לרלוונטי. 

זה בערך היה השלב בו מיציתי את ההסברים, נפרדתי ממארחי ועליתי חזרה על האופנוע לטיול נוסף, והפעם לכיוון העיר ניס. מדובר ברכיבה של 45 דקות בתוך שפע מנהרות באורך של מאות מטרים כשעל פני חולפים חופי הריביירה.

ביומי האחרון נפרדתי בצער רב מה- BMW GS800 שהתגלה כאחד מהאופנועים שאישית היו לי יותר נוחים לרכיבה (למרות גובהו, אבל הבעיה נפתרה על ידי גרסה מונמכת), ועברתי לאופנוע ספורטיבי יותר- קוואסקי  Z800. 806 סמ"ק המספקים 113 כוחות סוס ותנוחת רכיבה רכונה לפנים הופכים את העליות והפיתולים של מונקו למאתגרים למדי. תנאי מזג האוויר (שכללו רוחות חזקות) וזמן מוגבל אילצו אותי לצאת לרכיבה רגועה יחסית בתחומי העיר ומחוץ לה, והפעם לכיוון הרי איטליה השכנה. דרך מפותלת אך כזו מאפשרת רכיבה מהירה וספורטיבית.

בסיומם של ארבעה ימים, בחסות מועדון הרכב, נפרדתי מחבריי החדשים- אך לא לפני שקיבלתי הזמנה רשמית, נוספת, והפעם למרוץ הפורמולה 1 שיתקיים בחודש מאי. החוויה במונקו היתה אחת מחוויות הרכיבה/נהיגה המדהימות בחיי, עם נופים קסומים וכבישים מאתגרים, בחברת אנשים שמבינים ומעריכים את התחום המוטורי.

באנר פרסומי:


9 תגובות ל גולדפינגר במונקו. זה סרט טוב!

  1. ראשית – רצתי למראה וגיליתי …הורקתי מקנאה…
    שנית- יש לי זמן להתחתן עד מאי …..

  2. כתבה מגניבה,
    תמונות יפות
    חבל שאין תמונות של הכתבת(לתשומת ליבך)
    וכמו תמיד אחלה!!!

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2