fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

על הצד או קדימה – גארי ניקסון

על הצד או קדימה – גארי ניקסון

דובי מילר

צילומים: http://garynixon.com/

אני חושב שבפעם הראשונה קראתי על גארי ניקסון זה היה בהקשר של החברות בין ג'יימס האנט לבארי שין, לקראת כתבה שכתבתי בנושא. רשמתי לעצמי הערה לחזור ולקרוא עליו, טיפוס מעניין ששווה כתבה.

הקריירה של גארי ניקסון החלה, כמו כל סיפור טוב על תחרויות האופנועים, אי-שם על מסלולי העפר האמריקאיים, אלו המסלולים האובאליים שגורמים לך לפעמים לתהות אם האופנוע נוסע יותר על הצד מאשר קדימה. בשנות ה-60 החלו מרוצי הכביש בארצות הברית לתפוס תאוצה וחשיבות ודרכו של ניקסון לעבר המרוצים הללו הייתה מהירה, כך גם ההצלחה. בשנת 1967 בעודו רוכב עבור הקבוצה הרשמית של טריומף הספיק ניקסון לזכות בדייטונה 200, אחד ממרוצי הכביש החשובים ביותר באותה העת, אבל במקביל לא זנח לחלוטין את החיבה שלו לשטח וזכה גם באליפות ארה"ב על מסלולי עפר.

כשבוחנים את הקריירה של מיטב רוכבי האופנועים ובעצם גם של נהגי המרוצים מתגלה תמונה מעניינת. רובם עשו את דרכם למעלה כאשר בשלב כזה או אחר בתחילת הקריירה הם "טעמו" את מרוצי העפר, דבר ששיפר ללא עוררין את יכולת השליטה שלהם בכלי הרכב עימו הם מתחרים כמן גם שיפר את יכולת התחרות שלהם. התחרות על מסלולי העפר קשה ובלתי מתפשרת.
תחילת שנות השבעים מצאה את ניקסון מתחרה על גבי אופנוע קאוואסאקי, דבר שהוביל אותו לזכייה נוספת באליפות, הפעם זו של מרוצי הכביש האמריקאיים, סדרת מרוצים שהפכה להיות החשובה ביותר שם בתקופה ההיא.
בעונת 1976 ניסה ניקסון את מזלו באליפות העולם של ה-FIM בקטגוריית ה-F750. לאחר המרוץ בוונצואלה, שם היה אמור לזכות באליפות, בעיה בחישוב הניקוד ושערוריית שיפוט שנלוותה לכך ראתה אותו מאבד את התואר הכל-כך נחשק ליריבו הספרדי ויקטור פאלומו.
שמו של גארי ניקסון החל ללכת לפניו והקריאה להצטרף לבארי שין האגדי בקבוצת הגראן-פרי של סוזוקי לא אחרה להגיע. באחד ממבחני טרום-העונה שערך ניקסון הוא התרסק עם אופנוע המרוצים שלו, נפצע קשה, מה שגדע את החלום שלו להמשיך ולהתחרות לצידו של שין.
אבל בארי שין לא שכח את חברו הטוב. האלוף האנגלי (שעוד יזכה לכתבה ממני בקרוב) שקרא לניקסון בשם החיבה – "KNICKERS" לבש על עצמו טי-שירט של ניקסון בכל פעם שעלה על המסלול.

גארי ניקסון המשיך ללוות את סצנת המרוצים האמריקאית. ניקי היידן, רוכב ה-MOTO GP האמריקאי סיפר פעם כי את העצה הכי טובה קיבל מניקסון שאמר לו שלא יחשוש ממגע עם רוכבים אחרים בזמן רכיבה על מסלולי העפר, וכאשר נוצר המגע הזה שידאג שיהיה מספיק חזק בכדי להעיף את הרוכב שמפריע לו מהדרך…
גארי ניקסון, שגם בגילו המתקדם נהג להגיע מדי פעם אל מסלולי ה-MOTO GP  ולצפות בענף הספורט החביב עליו נפטר בשבוע שעבר מהתקף לב כשהוא בן-70.

לבלוג של דובי מילר באתר באזר

גלריה

3 תגובות ל על הצד או קדימה – גארי ניקסון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל