חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו-בטא
פרפקט אופנועים
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
Ad motorsport
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
לארט
KTM עליון קוביה
לרט
HJC
שוברט
HRP קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל

הפוך את ההונדה CB500X שלך למנצח בדקאר

הפוך את ההונדה CB500X שלך למנצח בדקאר

גיא בן ברק

חברת "אבזרי ראלי רייד" הבריטית פתחה קיט לשיפור יכולת ההונדה CB500X בשטחים לא סלולים, כך שיהפוך להיות יותר "אדוונצ'ר".
הדגם נבחר מאחר וזה אופנוע עממי ומאוד נפוץ בעולם (ובישראל), אמין ודורש אחזקה מועטה. למרות  שמדובר בגרסת X ההרפתקנית מבין השלוש, יכולת אוף רואד אינה נמנית על סגולותיו של ה-CB  המקורי: מהלך מתליו 140 מ"מ מלפנים ו-120 מ"מ מאחור, לא רע לאופנוע כביש אבל דו"ש זה לא, מושבו בגובה 810 מ"מ ומרווח הגחון 165 מ"מ, מידות מוגבלות לשטח הלא סלול, גם חישוקי החישורים היצוקים וצמיגי הכביש על חישוקים בקוטר "17 לא מיועדים למשהו מעבר לכורכר פה ושם.
בהתאם כולל הקיט של ראלי רייד פתרונות למגבלות אלה. הקיט הבסיסי כולל חישוקי שפיצים, קדמי בקוטר "19 ואחורי "17 כמקובל בעולם האדוונצ'ר, ועליהם צמיגי קוביות, מהלך המתלים מוארך עד ל-180 מילימטר מכובדים ואיתו גדל מרווח הגחון משמעותית ל-230 מילימטר, ומותקנת כנף קדמית מתאימה לצמיגים ולקצת בוץ מזדמן. הקיט משווה את נתוני ה-CB500x  לאלה של אדוונצ'ר בנפח בינוני כמו הב.מ.וו F700GS. קיט עשיר יותר של ראלי רייד יכלול גם מגינים לשילדה והמנוע, רגליות מחוזקות ותושבות מחוזקות לארגזי מטען, הרשימה המלאה מופיעה באתר היצרן המצורף כאן. מחיר הקיט – 2,500 דולר בארה"ב, לא זול, למעשה יותר משליש ממחיר האופנוע… אבל אם זוכרים שמקבלים אופנוע נוסף מבחינת יכולות אז זה פחות נורא.

התקנת הקיט פשוטה בסגנון "בולט און" ולא נדרשים כלים מיוחדים, ניתן להתקין לבד אבל אף אחד לא יקרא לכם חנונים אם תלכו למוסך מקצועי כפי שאני הייתי עושה.

גלריה

תגיות:

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
gogo
אורח
לא עדיף לקנות הונדה חדש?
כותרת
לא עדיף לקנות הונדה חדש?
רובי
אורח
הזוי משהו ...
כותרת
הזוי משהו ...
יהודה
אורח
שווה!
כותרת
שווה!
דון
אורח
משרד הרישוי

זה שינוי מבני. האם משרד התחבורה או היצרן מאשר את שינוי מידות הצמיגים החדשות?
ללא זה אין לקיט הזה ערך.

כותרת
משרד הרישוי
אני
אורח
אין מצב

משרד הרישוי לא מאשר כלום, המצב במדינה מהבחינה הזו מזעזע

כותרת
אין מצב
בעלים של CB500X
אורח
בעלים של CB500X
מוגזם לחלוטין

האופנוע נחמד, עושה את העבודה, אך נא לא להגזים..לדעתי השילדה לא בנויה למאמץ בשטח, לא הפילטרים ולא שאר המכלולים.

כותרת
מוגזם לחלוטין
wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל