אתר בהרצה. אם מצאתם טעות, אנא ספרו לנו ונתקן בהקדם.

קיוואי בנלי
רוית עליון
קרוזים מטרו עליון מתחת ל- MENU
פרפקט אופנועים
אפריליה
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
Ad motorsport
KTM עליון קוביה
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
לארט
ברקום קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
מטרו מבצעי אוגוסט – קוביה שמאל
HJC
שוברט
כרמיאל קוביה שמאל

מזלג הפוך – למה זה טוב?

מזלג הפוך – למה זה טוב?

סטפן אבנדיצ'י

צלם: אריק רוזנבלום

משימת שיפור הרכב הדו-גלגלי ע"י היצרנים בעולם נובעת לאורך השנים מהרצון להצליח בתחום המכירות ומשיפור ביצועי הכלים ולכן, בין היתר, ביצועים משופרים יסייעו בכמות המכירות! 

למשל, כשיצרן מסוים מצהיר בפרסום שלו שבאחד מהכלים יש שיפור בהתנהגות הכביש, הדבר יהיה אטרקטיבי יותר ללקוח.
בעת נסיעה ברכב דו-גלגלי, העומסים הגבוהים ביותר הקיימים הם על החלק הקדמי של האופנוע והוא גם האזור שהכי ישפיע על היציבות ובטיחות התנועה של הכלי.  

המזלג הקדמי בנוי מבקבוק טלסקופ העשוי מאלומיניום נוקשה, יחד עם  מוט טלסקופ העשוי פלדה ובו ישנה גמישות טבעית מסוימת. 
בפרונט קונבנציונלי, החלק שמחובר למשולשי ההיגוי, דהיינו, אל האופנוע, הוא מוטות הטלסקופ העשויים מפלדה כזכור מעט גמישה, עם גימור ניקל מבריק ועל כן עקב אותה גמישות מובנית, בעת בלימות חזקות או שינויי כיוון חריפים בנסיעה, מוטות הטלסקופ יתעוותו מעט וזה יתבטא בנדנודים קלים של האופנוע או במילים אחרות העסק יהיה פחות יציב.

במזלג הפוך, פשוט הפכו את היוצרות והחלק שמתחבר אל משולשי ההיגוי הוא בקבוקי הטלסקופ העשויים מאלומיניום ולהם קשיחות מובנית העדיפה על זו של מוטות הפלדה, ומכאן שיתעוותו פחות בעת עומסים המופעלים עליהם. 

החסרון של פרונט הפוך שהוא מעט כבד יותר מהפרונט הרגיל אך היצרנים מפצים על כך במקומות אחרים באופנוע . .

לסיכום,
עם השנים, עקב עליה עקבית בהספקי המנועים ושיפור ביכולות הצמיגים של האופנועים, עולים העומסים המופעלים על השלדה והפרונט ולכן נדרש במקביל שיפור גם ביכולות מרכב האופנוע לשאת את העומסים המתגברים. חלק משיפור זה הושג ע"י הפיכת הפרונט . .   
שימו לב גם שהיצרנים בונים את השלדה באופנועים כך שחלקה הקדמי יהיה חזק ועבה יותר. הסיבה לזה היא ששם (ובאזור הפרונט) מופעלים רוב העומסים בעת נסיעה. דבר זה נועד גם הוא כדי להקנות לכלי את היציבות הנדרשת. 
סטפן.

תגיות:

הגב

avatar
מיין לפי:   חדש | ישן
רני
אורח
טוב לדעת וללמוד ובטח מהדוקטור
כותרת
טוב לדעת וללמוד ובטח מהדוקטור
ניר
אורח
האם הטכנולוגיה הקודמת כביכול פוגעת באופנוע - שחיקה של הזמן?
כותרת
האם הטכנולוגיה הקודמת כביכול פוגעת באופנוע - שחיקה של הזמן?
סטפן
אורח
המזלג הקודם

אינו פוגע בקטנוע בשום צורה ולאורך זמן, אין הבדל בין שני סוגי הפרונטים

כותרת
המזלג הקודם
דני
אורח
הקשיחות שונה בגלל הגיאומטריה

הסיבה העיקרית לשינוי בקשיחות המזלג ההפוך הינה גאומטרית ולא חומרית. קוטר יותר גדול בחלק העליון "בקבוקים"מאשר קוטר המוטות הפנימיים שהם קטנים יותר כמובן, זה אומר קשיחות עדיפה יותר לנשיאת כוחות ומומנטים. לשינוי בקוטר יש חזקה שניה שינוי בחוזק ובחזקה שלישית שינוי בקשיחות.

כותרת
הקשיחות שונה בגלל הגיאומטריה
רונן שמחיוף
אורח
סטפן, מה לגבי משקל מוקפץ?

במזלג הפוך, המשקל המוקפץ קטן יותר ולכן גם התגובות של המזלג בשיכוח זעזועים באינטרוולים מהירים, טובה יותר

אתה מסכים?

כותרת
סטפן, מה לגבי משקל מוקפץ?
דודי
אורח
+1 לדני
כותרת
+1 לדני
המהנדס
אורח
על מודול החתך שמעתם?
לצינור חתך טבעתי(חלול) שלו עמידות טובה יותר כנגד כוחות פיתול על פני מוט(מלא). על אותו שטח חתך, צינור מול מוט מלא, צינור יהיה יותר קשיח. בנוסף, למוט בבולם ההפוך מיוחס משקל יותר נמוך בהשוואה לבולם "ישן",ואז לכאורה הבולם יכול לאפשר לגלגל הקדמי לעקוב טוב יותר אחרי תוואי הקרקע. אז אולי שיפור קל בקשיחות ובתגובה לתוואי הקרקע, אבל זה זניח. מבחינת אמינות, הבולם ה"ישן" טוב יותר כי האטמים עובדים בו פחות קשה, וגם זה זניח. ראו מה השתנה באופנועי הקאב מאז שנות החמישים(מעט מאוד), וזה כל הסיפור. מה לעשות, אי אפשר להמציא את הגלגל מחדש. מה לא יעשו כדי להציג שיפורים… קרא עוד »
כותרת
על מודול החתך שמעתם?
wpDiscuz

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל