מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר באנר קוביה שמאל
אייפקס
לרט
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
סטפן
Ad motorsport
לארט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
ברקום קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
שוברט
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון

מזלג הפוך – למה זה טוב?

מזלג הפוך – למה זה טוב?

סטפן אבנדיצ'י

צלם: אריק רוזנבלום

משימת שיפור הרכב הדו-גלגלי ע"י היצרנים בעולם נובעת לאורך השנים מהרצון להצליח בתחום המכירות ומשיפור ביצועי הכלים ולכן, בין היתר, ביצועים משופרים יסייעו בכמות המכירות! 

למשל, כשיצרן מסוים מצהיר בפרסום שלו שבאחד מהכלים יש שיפור בהתנהגות הכביש, הדבר יהיה אטרקטיבי יותר ללקוח.
בעת נסיעה ברכב דו-גלגלי, העומסים הגבוהים ביותר הקיימים הם על החלק הקדמי של האופנוע והוא גם האזור שהכי ישפיע על היציבות ובטיחות התנועה של הכלי.  

המזלג הקדמי בנוי מבקבוק טלסקופ העשוי מאלומיניום נוקשה, יחד עם  מוט טלסקופ העשוי פלדה ובו ישנה גמישות טבעית מסוימת. 
בפרונט קונבנציונלי, החלק שמחובר למשולשי ההיגוי, דהיינו, אל האופנוע, הוא מוטות הטלסקופ העשויים מפלדה כזכור מעט גמישה, עם גימור ניקל מבריק ועל כן עקב אותה גמישות מובנית, בעת בלימות חזקות או שינויי כיוון חריפים בנסיעה, מוטות הטלסקופ יתעוותו מעט וזה יתבטא בנדנודים קלים של האופנוע או במילים אחרות העסק יהיה פחות יציב.

במזלג הפוך, פשוט הפכו את היוצרות והחלק שמתחבר אל משולשי ההיגוי הוא בקבוקי הטלסקופ העשויים מאלומיניום ולהם קשיחות מובנית העדיפה על זו של מוטות הפלדה, ומכאן שיתעוותו פחות בעת עומסים המופעלים עליהם. 

החסרון של פרונט הפוך שהוא מעט כבד יותר מהפרונט הרגיל אך היצרנים מפצים על כך במקומות אחרים באופנוע . .

לסיכום,
עם השנים, עקב עליה עקבית בהספקי המנועים ושיפור ביכולות הצמיגים של האופנועים, עולים העומסים המופעלים על השלדה והפרונט ולכן נדרש במקביל שיפור גם ביכולות מרכב האופנוע לשאת את העומסים המתגברים. חלק משיפור זה הושג ע"י הפיכת הפרונט . .   
שימו לב גם שהיצרנים בונים את השלדה באופנועים כך שחלקה הקדמי יהיה חזק ועבה יותר. הסיבה לזה היא ששם (ובאזור הפרונט) מופעלים רוב העומסים בעת נסיעה. דבר זה נועד גם הוא כדי להקנות לכלי את היציבות הנדרשת. 
סטפן.

תגיות:

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל הימורים