מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
סטומפ
לרט
קריפטונייט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
סטפן
HJC
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

האביר על הצרעה הירוקה

האביר על הצרעה הירוקה

צח כנען

כל הפוקד את בית אישימוטו בתל-אביב מבחין מיד עם היכנסו בשתי וספות מוזרות ונדירות המעלות מיידית מסכת שאלות והשערות לגביי שנת הייצור והדגם. שרון אביר המנהל את חנות האביזרים של אישימוטו הוא האמן האחראי בשתי ידיו לשחזור יצירות הפאר הללו, תוצאה של סיפור אהבה אישי ארוך שנים עם דגמי הצרעות האיטלקיות השונות. סיפור האהבה לא מסתכם רק בצמד הנ"ל ובמחסן צמוד הוא מציג בפניי דגם נוסף הצבוע בשחור רומנטי בוהק.

מזה תריסר שנים תר שרון אחר וספות נדירות ברחבי העולם. משצדה עינו צרעה, במצב סופני אשר יהא, הוא משלב את הידית השמאלית כלפי מעלה ומתחיל בשיפוצה מהמסד ועד הטפחות כששעות העבודה הרבות הנדרשות לפרויקט כלל לא נספרות. לעיתים אף נצרך שרון בהשקעה כספית אסטרונומית ובזמן רב לאיתור ויבוא חלקים מקוריים ארצה וכמובן בתום ההחייאה, דאגה לתקינה חוקית בכבישי ישראל.
הכל החל בעוד שרון היה עובד צעיר בתחום הריהוט והתאהב בוספה PX 200 ירוקה משנת 1986.  התאהבות עזה זו גרמה לו התפטר מעבודתו ובמשך חודש רצוף, מהשעה חמש בבוקר ועד עשר בלילה עסק אך ורק בשיפוצה שכלל פירוק לגורמים, אוברול, פחחות וצביעה. מדובר בסטאז' מקדים וחסר פשרות שהביא אותו באופן ישיר להיכנס לעובי הקורה האיטלקית בפרויקטים עתידיים, מסובכים, מאתגרים ונדירים ככל האפשר.


אחת מהוספות של שרון, לפני שזכתה לטיפולו המסור

אם דגמים כגון הספרינט מהשנים 1969-1971 אינם נדירים מספיק המשך הדרך הביא להתמקדות בדגם  VM2T 125 דה-לוקס משנת 1953, בעל שלושה הילוכים, ששכב כאבן שאין לה הופכין בקצה מחסן עמוס בדנמרק. בעליה הוותיק סרב למוכרה אך שרון יודע להקסים כשמדובר בחיזור. לאחר מאמצי שכנוע שארכו חצי שנה ועוד חצי שנה נוספת, שהוציאה את המיץ, למטרת הנפקת רישיון היבוא נחתה היפיפייה במחסנו- וקדימה לעבודה.

אחרי הפרויקט הדני התקיים בליינד-דייט נוסף במהלך טיול במיאמי עם דגם ALLSTATE 125 הנדיר משנת 1952 ממנו יוצרו 500 יחידות בלבד עבור השוק האמריקאי. דווקא גל ארכובה מנוע שסיים את חייו היה הטריגר להחייאתה. אמנם מד"אא שרון הגיע למקום אך חברת התובלה שגבתה כבר מזמן את מחיר השינוע פשטה רגל והתאדתה. עוד כמה חודשי סבלנות ואף צרעה זו קיבלה את לוחית הרישוי הצהובה המוכרת לנו כשגם יכולת דמיון מפותח במיוחד לא ינחש את עברה.
עוד ועוד דגמים מהנדירים ביותר עוברים תחת ידיו של האביר, אהבה זו אהבה- ולאהבה אין מחיר. אנחנו מחכים כבר לראות את התוצאות של הפרויקטים הבאים.

צילומים: שרון אביר

15 תגובות ל האביר על הצרעה הירוקה

  1. מדבר איתך בגובה העינים ונותן את כולו, מקסדה ועד ZZR.

  2. למי שיש מקום כדאי לשמור דברים.
    כל הכבוד לכתבה.

  3. רוב החברה שרוכבו על דו גלגלי…בחייהם בטח שנתקלו ברכיבה על וספה.

  4. פעם כל הכוסיות היו מצתלמות על וספה. הוא היה כלי עם 0 תקלות.רק חוטי מצמד היו נקרעים כי היו כאן חוטים חליפיים זבל.

  5. הכי מדהים שיש, סחתיין על הכתבה, כיף לראות שיש מישהו ששומר עליהם

  6. ווספה כזו…? צח, אתה יכול לתת הערכה מהשיחה שלך עם שרון ?

  7. שלום רב. תודה על התעניינותך. הנושא הכספי מלחתחילה לא עלה במפגשנו מכיוון שבחרתי לכתוב סיפור אהבה ונוסטלגיה. אתה מוזמן לחנות אישימוטו ברחוב הרצל 115 תל-אביב, לאחר שתרגע מהאקזמפלרים תוכל לפגוש את שרון ולהרחיב את הידע האישי בשיחה עמו. בטוחני כי הוא ישתף אותך בהערכה זו- כמובן לפי אופי והיקף השיפוץ הנדרש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
מטרו מגדל שמאל