fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

רבע מאה לדוקאטי מונסטר – הדגם שהביא את העיצוב לאופנועים

רבע מאה לדוקאטי מונסטר – הדגם שהביא את העיצוב לאופנועים

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בשנת 1993 לקחו דוקאטי הימור רציני כאשר הטילו על המעצב הארגנטיני הצעיר מיגל גאלוזי משימה של יצירת דוקאטי חדש מהיסוד: אם עד אז דגמי דוקאטי ברובם המכריע נועדו לספורט, כולל סופרבייק שכבר החזיק שלוש אליפויות עולם, הפעם הגדירו דוקאטי את הספורט כמעט ממנו והלאה. השם "מונסטר" שניתן לאותו דגם לכאורה לקח למחוזות של קיצוניות פסיכית, וגם נפח המנוע 900 כבר הדליק רעיונות שזה סוג של "הונדה פיירבלייד רק עם שני צילינדרים"… אך לא, הביצועים ירדו למקום משני עם מנוע מקורר אוויר שני שסתומים לצילינדר וייצר 80 כוח סוס בלבד, בזמן שאופנועי 750 ספורטיביים יפניים 4 ציל' של אותה תקופה כבר עברו את ה-100 כוח סוס. לחלופין במונסטר 900 החדש של 1993 גברו העיצוב, ההופעה, הנוכחות, סקס אפיל, המרכיב האישי, הפוך לפס ייצור סדרתי ממנו יצאו עד אז אופנועי העולם. אם במהלך שנות השמונים של המאה הקודמת עטו האופנועים המתקדמים פלסטיקים ומנועיהם עלו עוד ועוד בהספקים, בא המונסטר 900 ומחליף את כוחות הסוס בחוזרו לעיצוב החשוף של אופנועים 20 שנה ויותר קודם עד עידן הקלאסים, מראה חשוף, בוטה, קל היה לראות במונסטר סמל לגבריות עירונית עם לעיתים מרכיבים של חוליגאניות. במקום הפלסטיקים עירום מלא, ומאז כול יצרן ניסה לשווא לעצב אופנוע עירום מדליק כמו המונסטר, כלומר עירום אבל לא רטרו…

מונסטר 900 – המקור.

קשוח או לא – המונסטר 900 של 1993 היה פחות קשה ותובעני לרכיבה מאופנועי הספורט. תנוחת הרכיבה זקופה ומקלה על השליטה, משקל נמוך וממדים קומפקטיים הקלו על התמרון, ומומנט בשרני אפשר רכיבה במגוון מהירויות בלא צורך להחליף הילוכים.

המונסטר S4 היה מקורר המים הראשון ועשה שימוש במbוע ה- 916 האימתני.

צירוף זה של אופנוע מעוצב לתלפיות, למעשה פעם ראשונה שאופנוע סדרתי מעוצב ברמה אומנותית כזו, עם רכיבה שאינה מאיימת או תובענית הביאו למונסטר של דוקאטי קהלים שלפניו לא היו חולמים בכלל לעלות על אופנוע. בחניות משרדי פרסום בעולם, חברות אפנה, היי טק, בנקים, התחילו לראות יותר ויותר אופנועי מונסטר, שוב במקום בו קודם מעולם לא היו אופנועים, הדוקאטי מונסטר הפך לאייקון, למותג, לסטייל. אינספור גרסאות נוצרו – לא של עוד הספק אלא של צביעה, עיצוב שונה, ג'ינס, דיזל, מותגי בגדים, כול סטייליסט רצה את המונסטר הפרטי שלו.

המונסטר 1100 אבו דיזל, למרות השם המבלבל לגם בנזין והיה לאחרון המפלצות מקוררות האוויר.

לכך כמובן היה גם ביטוי במספרי המכירות, ובתוך מספר שנים מהולדתו היה המונסטר לאחראי על חצי ממכירות כלל דוקאטי. עם ההצלחה עוד ועוד גרסאות מנוע מתווספות לעיצוב המקורי, 400 למוגבלי רישיון ולשוק היפני, מנועי 600, 750 סמ"ק; דווקא ב-2001 כאשר דוקאטי משתכנעים לצייד מוסטר במנוע סופרבייק ודגם ה-S4 נולד, שוכך הלהיט ושמו מונסטר. היצרנים המתחרים ובתוכם איטלקים גם הם יצרו אופנועי עירום, עיצוב המשלב מראה עיניים, רגש, עם ארגונומיה ואבזור שימושי ליעדים, כבר הופך לחובה אצל כול היצרנים, ואפילו האומנים של דוקאטי לא הצליחו למצוא פיתרון לרדיאטור באופנוע עירום כאשר התקינו אותו מנוע סופרבייק במונסטר. לכן דגמי S4RS עם עוד ועוד ביצועים, אופנועי עירום שנוסעים 250 קמ"ש, מתלי אוהלינס, ברקסים למירוצים – לא מצליחים לשחזר את הרעיון המקורי של המונסטר. לכן בשלב מסוים במהלך שנות האלפיים חוזרים דוקאטי למקורות ומציגים את המונסטרים הפשוטים, 620 שני שסתומים לצילינדר קירור אוויר, ובהמשך 695, 696 העוצמתי, 796 שהיה המנוע האחרון מקורר אוויר, ב-2014 הוצג מונסטר 821 מקורר מים עם אלקטרוניקה כמו ה-1200.

המונסטר 797 הוא המצטרף החדש ביותר למשפחת המונסטר, מקורר אוויר, בדיוק כמו המונסטר הראשון.

ב-2009 מותקנים מנועים גדולים במונסטר, 1100 אבו, אך עדיין מקורר אוויר שני שסתומים לצילינדר, יחד איתם מופיעה אלקטרוניקה בהיקף גדל והולך, בסוף 2013 מוצג המונסטר המתקדם ביותר, ה-1200, אשר בגרסת 2016 המכונה R מגיע ל-160 כוח סוס ומתהדר באלקטרוניקה מתקדמת. ושוב כאשר רצים קדימה מאבדים נשמה, ל-2017 חוזרת דוקאטי למנוע 797 במונסטר כחלופה הבסיסית.

25 שנה חלפו מאז שדרג המונסטר 900 של דוקאטי את עולם האופנועים לטעם טוב יותר, לאוו דווקא כוח ומהירות אלא סטייל, עשרות דגמי עירום יפים ומצליחים כיום חייבים למונסטר את עצם קיומם והצלחתם.

גלריה

  • מונסטר 900 המקורי

  • מונסטר 750/800

  • מונסטר 600

  • מונסטר 620

  • מונסטר 900ie

  • מונסטר S4R

  • מונסטר S4

  • מונסטר S4RS טסטסטרטה

  • מונסטר S2R

  • מונסטר 695

  • הדגם הכי מוכר בישראל ה- 696

  • מונסטר 796

  • מונסטר 1100 אבו דיזל

  • מונסטר 821

  • מונסטר 1200R בגרסתו המפלצתית ביותר עד היום

  • מונסטר 797

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל