fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מכונות הנשמה במקום דוקאטי ופרארי

מכונות הנשמה במקום דוקאטי ופרארי

בלה ליטינצקי

צילום: עידן גרינברג

יום ראשון, ה־22 במרץ 2020, היה דומה להרבה ימי ראשון אביביים באיטליה, חוץ מזה שהוא לא היה דומה בשום דבר. יום ראשון הזה היה שקט. מאוד שקט. שקט מידי. ביום ראשון הזה בית הקפה בהר נשאר סגור, וגם אם הייתם מנסים, לא הייתם מצליחים לשמוע אפילו אופנוע אחד שעולה לעבר הגבעות.
עד לפני שבועיים היה עוד מי שתירץ וניסה למצוא רציונל בשביל לגנוב עוד רכיבת אופנוע, עוד טיול בשטח, עוד ריצה אחת בבוקר. "אנחנו צריכים את זה בשביל הנשמה", "זה ספורט יחידני", "אנחנו נוסעים למקום מבודד". רוכב שטח אחד נפל ונפצע, הפינוי והאשפוז שלו דרשו טיפול נמרץ. בינתיים, באותו בית חולים שאליו הגיע היה תור של אמבולנסים שחיכו "לפרוק" את מטענם שכלל חולים עם אי ספיקת ריאות, צעירים כזקנים. לאט לאט התחלנו להבין שאולי לא כדאי להסתכן בכביש, אולי לא כדאי לזלזל.
למי שאיחר להבין, הדוחות לא איחרו להגיע.

בלומברדיה כבר לא נשאר כמעט אף אחד שלא יודע לספר על מכרים או קרובי משפחה שמתו או שמאושפזים במצב קשה עם הוירוס. בחדשות, אישה זקנה מספרת שהיא לא יודעת אם בעלה או אחיה חיים עדיין. לקחו אותם לבית החולים לפני שבוע ומאז היא לא שמעה מהם. בת מחפשת את אביה שנפטר לפני כמה ימים ולא ידוע לאן הועברה גופתו. אולי היא באחת מעשרות המשאיות שעזבו את העיר ברגמו בלילה, אולי היא בתוך אחת הכנסיות שהפכו לחדרי מתים מאולתרים.
לא כולם יזכו לאשפוז, לא כולם יקבלו הנשמה. האמת היא, שכמה שהרופאים מנסים לעזור, אין מספיק מכונות הנשמה לכולם. חלק ימותו במסדרונות בתי החולים, חלק בביתם, חלק נוסף בבית האבות.

השקט המוזר לא פוסח על מפעלי האופנועים והרכב במדינה. פיאט הייתה הראשונה להשבית את הייצור, גם חברות הרכב האחרות לא איחרו להגיע. אמ.וי אגוסטה בישרה על סגירת המפעל, לא לפני שפרסמו סרטון בו הם שמים מסיכה ענקית על אחד האופנועים שלהם. הונדה וימאהה אירופה הודיעו על השבתה כללית של הפעילות, בעוד שבדוקאטי מספר מחלקות ממשיכות לעבוד מהבית בעוד המהנדסים נדרשו על ידי קבוצת פולקסווגן להקדיש מזמנם ומיומנותם כדי לנסות לעזור למערכת הבריאות.
מדפסות תלת הממד במפעל crp (קבוצת אנרג'יקה מוטורס) עובדות מסביב לשעון כדי לייצר שסתומים תחליפיים למכונות ההנשמה, כך גם מרכזי ההנדסה והפיתוח בשלל חברות העיצוב וההנדסה.

בלה והדוקאטי סופרספורט לפני הקורונה

במפעל פרארי לא תראו מכוניות יוקרה נוצצות בקצה פס הייצור. כמה ימים לאחר תחילת מצב החירום, המפעל ביצע הסבה של פסי הייצור כדי לעזור במאמץ ולהרכיב מכונות הנשמה. מסלול מוג'לו תרם את שתי מכונות ההנשמה שהיו במרפאה לבתי החולים, בעוד הרופאים של הקליניקה מובילה (המרפאה של סבב המוטוGP) גויסו כולם לקו האש במלחמה מול הקורונה, מוכנים להסב את המרפאות לבתי חולים-שדה. מנהל המרפאה, מיקלה זסה, מפציר בציבור לא לצאת לרוץ או להתאמן, שכן אימון מאומץ יוצר חלון זמן שבו המערכת החיסונית נחלשת, במיוחד אצל אנשים שלא מתאמנים בדרך כלל.
לצערנו, גם מעולם המרוצים מתחילות להגיע חדשות עצובות, שכן ספרד, כמו איטליה, סופגת מכות קשות. עיתונאי מסלול, הורים, סבים וסבתות של טכנאים ומתחרים כבר נמנים בין הרשימות הארוכות של המתים.

אז אנחנו לא יוצאים לרכוב. מתוך הבנה שזוהי לא פעילות הכרחית.
אנחנו לא יוצאים לרכוב, כי יש לנו את הזכות להיות בבית ולעזור לרופאים בכך שאנחנו נשאר מחוץ לבית החולים.
אנחנו לא יוצאים לרכוב, מתוך כבוד לזכרם של אלו שנפטרו או שמאושפזים במצב קשה.
אנחנו לא יוצאים לרכוב, כשיש עובדים חיוניים שחייבים לצאת מהבית ואין להם ברירה.
אנחנו לא יוצאים לרכוב כדי שעוד רופאים לא יקפצו פה מהחלונות, בגלל הטראומה הנפשית של ניתוק חולים זקנים.
אנחנו לא יוצאים לרכוב היום, כדי שנוכל לחזור ולרכוב עם החברים שלנו בעתיד.

לקח לנו זמן אבל הבנו שלהישאר בבית, אומר להישאר בבית.

בולוניה, 25/03/2020.

אפשר להיות אופנוענים גם בבית

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

5 תגובות ל מכונות הנשמה במקום דוקאטי ופרארי

  1. עצוב, מזעזע, אמיתי, מציאותי, עכשוי ומחנך.
    מצמרר.

  2. גם במצב שיגרתי אני לא מעוניין בדו-קקי????????
    אני מקווה שמכונות ההנשמה שלהם יותר אמינות.

    • כתבה נפלאה וזה מה שיש לך להגיד? היית חייב להשמיע קול? אתה מפוטר מאופנועים לכל ימי חייך.

      וכמוך עוד רבים ו(לא) טובים, שאולי לא מלכלכים כך, אבל חיפשו רק לצאת לרכיבה בימים הנוראים האלו, כי כל מה שמעניין אותם זה הישבן של עצמם, לא חלילה החברה. כמה אגו. וואו. ריסטארט רציני נדרש פה.

      • מי שנשאר גולם בעבר בהווה ובעתיד אלו אנשים מהסוג שלך שלא יודעים קצת היסטוריה ומחבקים למנשקים ומלקקים לאנטישמים כדוגמת האיטלקים מה גם שהדו-קקי שאתה כל-כך סוגד לו אחד הכלים הבילתי אמינים שקיימים בעולם האופנועים בדיוק כמוך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל