fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

מוטו פוגש | הרוכב הווירטואלי – ראיון עם לורנזו דארטי

מוטו פוגש | הרוכב הווירטואלי – ראיון עם לורנזו דארטי

תמי גורלי | צילום: YAMAHA MOTOR RACING SRL, MotoGP.com, Lorenzo Daretti

רגע לפני שהחלה העונה השלישית של אליפות הגיימינג של המוטוGP, קבוצת מונסטר ימאהה הפתיעו עם ההודעה על ההחתמה של לורנזו דראטי כרוכב מן השורה לצידו של ולנטינו רוסי ומאווריק ויניאלס. דוראטי המוכר כ-Trastevere73 בעולם המשחקים, היה אלוף משחק המוטוGP פעמיים ולין ג'רביס, ראש מחלקת המרוצים של ימאהה, בחר להיות ראש הקבוצה הראשון שמחתים רוכב על אופנוע מפוקסל. "הכישרון שלו יוצא דופן וזה מגיע ביחד עם אישיות זוהרת אשר מתאימה לקבוצה שלנו", אמר ג'רביס בעת שהודיע על שנה נוספת בה הוא מחתים את האיטלקי, רגע לפני תחילת עונת 2020, "הוא הראה תשוקה אמיתית גם לגבי ה-ESport וגם אופנועים באופן כללי וזה קרץ לנו בימאהה, בתקווה שיש לזה את אותה ההשפעה על אוהדי המוטוGP האוחזים באותם התחביבים כמוהו", הוסיף אחד האנשים החשובים בספורט המוטורי.

מביתו שברומא לא יכול לורנזו להסתיר את ההתרגשות "זה היה החלום שלי מאז שהייתי ממש תינוק!", הוא מספר. "התחלתי בגיל מאוד צעיר, כמו בכל ספורט צריך להתחיל בגיל צעיר והיו לי את כל משחקי המוטוGP. ברור שאני מאוד אוהב את המוטוGP האמיתי, את העולם האמיתי ואני רוכב במציאות עם האופנוע האמיתי שלי במסלולים, אבל בשביל להתחיל צריך הרבה מאוד כסף אז בחרתי ללכת על משחקי מחשב. אבא שלי הוא זה שקנה עבורי את הפלייסטיישן הראשון שלי, פלייסטיישן 2 כשהייתי בן חמש, אז הוא לא יכול להגיד לי כלום, אבל אמא שלי לעומת זאת, כשהייתה שמה לב שאני משחק הרבה שעות הייתה נוזפת בי ואומרת לי שזה לא טוב. עכשיו זו העבודה שלי אז הם שמחים, אבל אמא שלי רוצה שאתמיד בלימודים", הוא מספר מדירת שותפים אחרי שחזר מהאוניברסיטה, שם הוא לומד תקשורת מדעית.

את האהבה לספורט המוטורי קיבל בבית "אבא שלי מאוד אוהב את המרוצים האמיתיים וכיום הוא גם אוהב לצפות בי משחק. אמרתי לו לפני מספר שנים 'תראה אבא, אני מהיר, אני מהיר מאוד, אני יכול לעשות זאת' וכעת הוא בוטח ומאמין בי ואין מאושר ממני מכך. אבל אני אוהב גם ספורט אמיתי", חשוב לו להדגיש שעסק בקיקבוקסינג ובכדורגל עד שהתמסר לאופנועים בעולם הווירטואלי והאמיתי כשהוא רוכב על ה-R6 שימאהה נתנו לו ומשתתף במחנה האקדמיה VR46 של ולנטינו רוסי כצ'ופר מהקבוצה.

הוא גבוה ורזה ומדגיש שיש הבדלים אבל הכל כל כך דומה "צריך גם לעבוד על הגוף בשביל להיות מה שאני מגדיר ה"ספק". ברור שבחיים האמיתיים אם תעלה שני קילו תרגיש את זה בטופ ספיד ובעולם הווירטואלי לא, אבל זה קריטי להיות נקי בראש ובגוף. אם תשחק אחרי ארוחה גדולה, אחרי קרבונרה או פסטה תהיה כבד. אם תהיה נקי, תהיה מהיר", הוא מסביר ומפרט שאינו שומר על דיאטה ספציפית "אין לי תפריט מיוחד אבל אני מודע ועירני למה שהגוף שלי צריך, שלא ירגיש כבד. גם עבורינו זה חשוב להתנהל כמו רוכב אמיתי, כמו ספורטאי".

לורנזו מדגיש כי אחת התכונות החשובות המשותפות עם הרוכבים האמיתיים זה עניין הריכוז אך לווירטואלים הרבה יותר קל פיזית, לכן אינו עושה אימוני תגובה כמו בני הקבוצה שלו "כרגע אני מרגיש שמה שרץ לי במוח מספיק מפותח. עבורינו זה קל יותר, מהמוח אנחנו משדרים פעולות לידיים ועל האופנוע יש להגיב עם כל הגוף, שם זה ממש אימון גופני. בעולם הווירטואלי של האופנועים אנחנו משתמשים בג'ויפד ולא בסימולטור כי זה יקר מאוד ויש רק מספר קטן מאוד של אופנועי דמה בעולם".

לורנזו דארטי ברכיבה אמיתית מחוץ למחשב, על ימאהה R6.

הוא סבור שכדי להצליח צריך כמו בכל תחום תשוקה ואהבה, אחרת קשה להתמיד "אני צריך אתגר, זה הבסיס בשבילי ואני צריך לגדול, ללמוד והרבה. אני למשל משחק ארבע שעות ביום במהלך העונה. שעתיים בבוקר ושעתיים אחרי הצהרים. בשביל זה צריך תשוקה אבל גם להיות רגוע, להיות סבלני כדי להשתפר צעד צעד. לא להיות אגרסיבי כלפי עצמך. צריך אמונה ביכולות ולבחור את התחום המתאים לכל שחקן וירטואלי כי לכל משחק ולכל פלטפורמה יש את התכונות והאופי שלה", הוא מוסיף לפני שמתפרץ בצחוק שאם היה משחק פורטנייט מול אלוף העולם שלהם, היה מת בשניה.

העמדה שלו נמצאת בחדר השינה שלו והיא צנועה בהרבה ממה שאפשר לדמיין שתהיה לאחד הטובים בעולם בתחומו. כיסא נוח ומסך יחסית קטן "יכולת התגובה כשמשחקים מול מסך גדול היא איטית יותר, לוקח זמן להבחין בכל ההתרחשויות. על המסך הקטן העיניים רצות מהר ומאפשרות תגובה בזמן קצר יחסית, זה סוד ידוע לכל שחקני ה-eSport ולכל העוסקים בגיימינג". את סודות המשחק וסודות הרכיבה הוא נותן ומקבל בהתאמה מהרוכבים האמיתיים, רשימת החברים שלו כוללת את בני קבוצתו, את קווארטררו שאוהב מאוד לשחק (המשחק האהוב על ולנטינו זה דווקא הגרנד טוריסמו הוותיק) והרבה מאוד רוכבים איטלקים צעירים מהמוטו2 והמוטו3 כמו קורסי, די ג'אנאנטוניו, אנטונלי, מיניו, ארבולינו ועוד. הוא מלמד אותם כיצד לפצח את המשחק והם עוזרים לרכוב נכון יותר גם בעולם הווירטואלי "כשולנטינו ניסה את ה־MotoGP19 הוא יצא מפניה לפניה קצת מוזר אז הוא הסתובב אלי ואמר לי 'ההילוכים פה קצרים יותר, זה קשה יותר' ", הוא מספר ומסביר שהכל עניין של התמקצעות "אם אתה רוכב אמיתי שצופה בנו משחקים זה כמו בחיים האמיתיים כי אנחנו מהירים מהם במשחק, משהו כמו שלוש שניות. אנחנו מצליחים להוציא לפועל טוב יותר את הקווים ונקודות הבלימה שאנחנו רוצים וכשהם מנסים לשחק הם לא נקיים בבחירות שלהם. צריך לשחק, להתאמן, ללמוד את המשחק וזה מסקרן אותם כי זה דומה למה שהם עושים. לכן אם ויניאלס או ולנטינו מסתכלים עלי או עוקבים אחרי במשחק הם יכולים לתת לי הרבה טיפים כמו היכן אפשר לבלום קצת יותר מאוחר, מתי לפתוח מצערת קודם וכאלו".

העולם הווירטואלי הפך לכלי אימון לרוכבים רבים בשנים האחרונות ולא סתם הוא הפך דמות מוערכת בפאדוק
"זוהי דרך נהדרת ללמוד מסלולים למשל קימירינג בפינלנד שיארח את המרוץ הראשון בו, אין לי ספק שרוכבים רבים ישחקו במשחק כדי ללמוד את המסלול. ברור שזה שונה כשהם יושבים על האופנוע האמיתי אבל זה מקל קצת בלדעת מה לעשות עם הכלי מבחינת מתווה המסלול, נקודות בלימה אופציונליות וכדומה". אבל לא כולם מבינים את העולם הזה "ישנם אנשים בפאדוק, כמו למשל אגוסטיני, שאני בספק אם הוא בכלל יודע מה אלו משחקי מחשב וישנם גם מהדור הצעיר שלא אוהבים משחקי מחשב. אני מרגיש שרובם מכבדים אותי ואת העיסוק שלי אבל אין ספק שישנם גם כאלו שלא ממש אוהבים את התחום או יודעים מי אני. לפעמים אני מצליח לשנות דעות קדומות כמו עם טרוי קורסר; הוא למשל לא ידע בכלל מה זה ה-eSport. אחרי שדיברנו קצת הוא צפה ביחד איתי במרוץ שעשיתי והוא כל כך התרשם, הוא בירך אותי על רכיבה נבונה וזה היה מאוד מרגש כי קורסר היה רוכב מאוד מהיר שמאוד אהבתי לעקוב אחריו. בסופו של יום אני בטופ העולמי של תחום מאוד ספציפי".

הוא נשמע ומדבר כבחור צעיר עם רגליים על הקרקע כשמדי פעם הוא מזכיר עד כמה הסיטואציה של להיות רוכב וירטואלי מוחתם זו סיטואציה מטורפת, אך הוא רואה כל הזמן את הדמיון "להתחרות במרוץ וירטואלי זה פחות או יותר כמו בחיים האמיתיים, עליו לדעת את מבנה המסלול, קווי הרכיבה הנכונים והנקודות הנכונות לעקיפה אז המוח עובד – עד כמה שניתן לומר – כמו של רוכב אמיתי. כשאני צופה במרוץ אמיתי אני יכול להבין את הלך הדעת, את האסטרטגיה, את הצורה שבה רואה הרוכב את הדברים כי זה כמו החיים הווירטואליים.
ברור שזה שונה כי אין את רמת הסיכון. אם מתרסקים בעולם שלי אז אתה אומר פאק הפסדתי שלוש שניות אבל לא קורה דבר. נפצעתי רק בחיים האמיתיים אבל בעולם הווירטואלי אני הרבה יותר בטוח. ברור שאם אשבור את היד במהלך עונה זה יהפוך אותה לבלתי אפשרית אז אני חייב לשמור על עצמי ויש לי בחוזה סעיף פחות או יותר כמו לולנטינו ומוטוקרוס…".

דוראטי סיים את עונת 2019 כסגן בפער של שתי נקודות בלבד והוא רוצה לחזור לטופ "כדי להתמודד עם דור צעיר, מעודכן וחזק יותר של שחקנים אני חייב להמשיך ולהתמיד, צעד צעד, לעבוד קשה ואני כעת מהיר יותר ממה שהייתי בעונה הראשונה. כל שנה ישנם אתגרים ורוכבים וירטואליים חדשים שמאוד רעבים לנצח. אבל גם אני רעב לנצח שוב. צריך להמשיך להשתפר, בכל שנה זה משחק חדש, צריך להתחיל מאפס, מההתחלה". לדבריו לא יהיה פשוט העונה – כשהמשחק החדש מושק רק חודש לפני המרוץ הראשון שאמור להיערך כבר בסוף מאי, ולוקח מנסיונו חודשיים רק ללמוד משחק חדש, לכן הוא מקווה למצוא חיבור טוב כבר בהתחלה.

יש לו הרבה תקוות לעתיד, אחת מהן היא שיהיו רוכבים וירטואלים נוספים חתומים (יהיה רוכב נוסף חתום בדוקאטי, אלוף העולם לעונת 2019, AndrewZh) אך הוא עדיין אוהב יותר את הדבר האמיתי מאשר את זה הווירטואלי ולא רוצה שהמדומה ישתלט "לא נראה לי, אם זה יקרה, זה אומר שהספורט גמור וזה משהו שאני ממש לא רוצה, אני אוהב את הספורט ואני כולי תקווה שהעולם הווירטואלי לא יחליף את האמיתי, לא במקרה של אופנועים, כדורגל או כל ענף ספורט אחר. למרות שזו התשוקה שלי ועכשיו זו העבודה שלי וזה מדהים שאני יכול אפילו להזכיר את שתי המילים הללו ביחד כדי לתאר את העבודה שלי".

טיפים מלורנזו דארטי

● לא להיות עוויתיים ברכיבה אלא לזרום.
● להשקיע זמן בכיוונון, זה יכול לעשות את ההבדל.
● להאמין בפוטנציאל ולא להתייאש.
● לא לזלזל ביריבים שלך .
● לא להילחץ אף פעם במהלך מרוץ או מקצה דירוג, רוגע – זה הסוד.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל