fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
MV קוביה
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו מטייל | לרכב את ארץ המנועים

מוטו מטייל | לרכב את ארץ המנועים

בלה ליטינצקי

צילום: עידן גרינברג

נראה שאיטליה הפכה לפארק השעשועים המושלם לחובבי האופנועים באשר הם. עם מספר אופנועים בכבישי איטליה המוערך בכ-7,000,000 לשנת 2018, לא כולל כלים לשימוש ספורטיבי ואופנועים בעלי ערך היסטורי שהורדו מהכביש. תרבות האופנועים כל כך מושרשת בהווי ובאורח החיים האיטלקי שכל עובר אורח שתדבר איתו יגיד שיש לו, היה לו או יהיה לו אופנוע. גבר או אישה, מבוגר או צעיר, אין אדם שלא נקרה בדרכו איזה רכב דו גלגלי לפחות פעם בחיים.

הארץ יוצרת תרבות והתרבות יוצרת את הארץ
אז מה בעצם כל כך מיוחד באיטליה שהופך אותה ליעד מס. 1 לטיול אופנועים? יש שיגידו הגיאוגרפיה שבה ניחנה המדינה היא חלק מרכזי בעניין. רכס האלפים בצפון מעניק נופים מרהיבים ואין סוף דרכים מפותלות, עיירות ציוריות ובתי מלון עם שלטים ענקיים Bikers Welcome בכניסה. מעברי הרים אגדיים כמו הסטלביו, או הכביש שעדיין משמש למרוצי אופנועים במקצה Road racing, לויקו-וטריולו (Levico vetriolo).

בצד המערבי של האלפים, קרוב לגבול שוויץ וצרפת, נמתחים עמקים מרהיבים, מרושתים בכבישים צדדיים ומנוקדים בטירות ועיירות. לכל עמק אופי משלו, ודיאלקט מקומי משלו, שלא לדבר על יין וגבינות שתושבי המקום מתגאים בהם.

בעיירה אחת, שלפי הקצב המקומי היא העיר הקטנה ביותר באיטליה עם 12 תושבים בלבד, כולל ראש העיר שעובד בסניף הדואר, יש 5 סוגי גבינות שמיוצרים אך ורק במרתפי בתי הצפחה העתיקים, ששומרים על תנאים מתאימים ומיוחדים בשביל שהגבינות יבשילו ויקבלו את טעמן הייחודי. העיירה היא Moncenisio, והיא העיירה האחרונה באיטליה לפני גבול צרפת בעמק val di Susa שנמתח מטורינו מערבה.

כפי שכבר הבנתם, האוכל באיטליה הוא חלק בלתי נפרד מתרבות האופנועים, ואם מדובר על אופנועים ואוכל אז צריך לעבור לרכס ההרים השני באיטליה, הרכס האפניני. מג'נבה בצפון ועד קצה קצה המגף בקלבריה שבדרום, הרכס האפניני נמתח דרך כל איטליה לרוחבה ולאורכה. אך אחד האזורים החשובים והמעניינים ביותר לטייל בהם כדי לתפוס את הווי האופנועים האיטלקי הוא חלק ההר בין בולוניה (כן אותה אחת שבה מייצרים את הדוקאטים) לפירנצה.

 

Appennino Tosco Emiliano
זה שם שאתם רוצים לזכור. המקום הזה הוא הגראונד זירו בכל מה שקשור לרכיבה. גבעות ירוקות מתגלגלות ואין סוף יעדים ופינות קטנות לחקור רכובים על אופנוע.

בימי שבת, ראשון וחג, מציפים האופנועים המקומיים את האזור ובכל מעבר תוכלו לראות עשרות אופנועים חונים ליד הבר המקומי. אך אין שום מעבר כמו מעבר הרטיקוזה (Raticosa), בחצי הדרך בין בולוניה לפירנצה על כביש ה-Futa העתיק, תוכלו למצוא מאות רבות של אופנוענים המתגודדים בחניית הבר/מסעדה שנמצא בפסגה. כאן תוכלו למצוא אופנועים מכל הסוגים ואופנוענים מכל הגילאים. גם כאלו שמגיעים עם אופנועים משנות השישים שהם קנו עוד אז ועדיין רוכבים עליהם.

דרך אגב, הרטיקוזה כבר נמצאת בחבל טוסקנה וליתר דיוק, במחוז מוג'לו. מחוז מוג'לו מפורסם בזכות הרבה דברים. אחד מהם הוא סטייק הטי-בון המשובח (Bistecca alla fiorentina) והשני הוא כמובן מסלול המרוצים המקומי שמארח תחרויות רכבים ואופנועים רבות במהלך השנה. כמובן שלראות את מרוצי המוטוGP במוג'לו זו חוויה, אך אני ממליצה בחום דווקא ללכת לראות את אליפות הסופרבייק האיטלקי (CIV) באווירה משפחתית ופתוחה יותר שנותנת לחוות את עולם המרוצים מקרוב.

ממוג'לו מובילות הדרכים חזרה, מעבר לרכס האפניני, לחבל רומניה – צפון מזרחה לכיוון מיזאנו. גם מיזאנו מפורסמת בזכות שני דברים בעיקר. הראשון הוא היצע מאכלי הים במסעדות של עיירת הנופש הקטנה והשני הוא כמובן, מסלול המרוצים. גם מסלול מיזאנו מארח סבבי תחרויות רבים במהלך השנה, כמו גם ימי מסלול נגישים. אחת לשנתיים מתקיימת שם גם התאספות הדוקאטים העולמית הגדולה ביותר: WDW או World Ducati Week

צמוד למיזאנו תמצאו את סן מרינו, מדינה קטנה ועצמאית בתוך איטליה שיושבת לה בשקט על גבעה המשקיפה על העמק מתחתיה. בעמק הזה, קצת מדרום למסלול המרוצים לכיוון העיירה אורבינו, בחבל מארקה, שוכן כפר קטן בשם טאבוליה. כביש הגישה לטאבוליה מעוטר בדגלים צהובים הנושאים את המספר 46 וקצת לפני הכניסה לעיירה, מצד ימין, ניתן לראות את מסלול הפלאט טראק של הראנץ' של ולנטינו רוסי. בתוך העיירה עצמה שוכן הבר/מסעדה של ולנטינו, המקום מעוטר בחליפות וקסדות של רוכב המרוצים והשמועה מספרת שאפילו רוסי עצמו עוצר שם לפעמים. יכול להיות בגלל שזהו בית הקפה היחיד במרכז העיירה הקטנה…

אם מאורבינו מובילה דרככם חזרה צפונה לכיוון בולוניה, אז כדאי גם לעצור בעיר אימולה. כפי שבטח כבר ניחשתם, אימולה מפורסמת בזכות שני דברים בעיקר… הראשון הוא סוג של פיתה שטוחה שנקראת פיאדינה –  מוצר מאפה מיוחד שניתן לאכול אך גם להשתמש בו על מנת לתקן חורים בקיר, והשני הוא כמובן מסלול המרוצים על שם אנצו ודינו פרארי.

חוץ ממרוצים וימי מסלול, מתחם אימולה הוא גם הבית של אחד משווקי הפשפשים לענייני אופנועים ורכב הגדולים באיטליה. השוק/תערוכה נקרא mostra scambio והוא מתרחש כל שנה בתחילת חודש ספטמבר. מאות רוכלים, בעלי חנויות, מוסכים וגם קבוצות מרוצים מגיעים להציג את מרכולתם ולמכור ציוד עודף, חלפים נדירים ורכבים עתיקים. בסיבוב אחד ברגל מסביב למסלול תוכלו לראות אופנועי מרוץ חדישים, גושי חלודה קשים לזיהוי, אביזרים חדשים ומשומשים מכל הסוגים, ספרות שקשורה לעולם הרכב, מודלים וגם רהיטים עתיקים. כי… למה לא.

אחרי שמילאתם את ארגזי האופנוע בקניות לא נחוצות ואת הבטן בפיאדינות קשות לעיכול, תוכלו לעצור בעיר בולוניה עצמה. יותר נכון, בפרבר שנקרא בורגו פאניגלה. שם, ברחוב קאווליירי דוקאטי מס. 3 תוכלו לבקר את המפעל והמוזיאון של חברת האופנועים המפורסמת ביותר באיטליה. המוזיאון כולל את היסטוריית הייצור והעיצוב של דוקאטי, דרך דגמים אגדיים כמו הקוצ'ולו שהיה קצת יותר מאופניים עם מנוע ועד לפניגאלה החדיש ביותר. לאחר ביקור במוזיאון תוכלו להזמין גם הדרכה בתוך המפעל עצמו.

אם התמזל מזלכם והגעתם לאזור באחד הימים שבהם פתוח האוסף הפרטי המרשים של Poggi תוכלו לבקר במוזיאון הפרטי הייחודי ביותר באיטליה. מדובר באוסף אופנועי מרוצים של ימאהה היחיד מסוגו בעולם. עם אופנועי מרוצים החל משנות השישים ועד ל-M1 ודגמי GP אחרים, בין היתר של ולנטינו רוסי.

אז מתי לבוא?
איטליה לא ידועה בתור אחת המדינות הקרות באירופה ורוכבים רבים ממשיכים לרכוב במשך כל השנה. אך הזמנים הטובים ביותר לטיולי אופנועים הם ללא ספק חודשי האביב אפריל-יוני, וספטמבר בסתיו. חודש ואוגוסט לא מומלץ בגלל חוסר אירועים ועומס חום רב.

איך להגיע?
בחרו נמל תעופה קרוב ליעד הטיול הראשון שלכם ואל תפחדו לקחת טיסה עם עצירה ברומא. לא תמיד יש טיסות ישירות משתלמות עד היעד.

טיפ למתקדמים: טיסה ישירה למילאנו ומשם רכבת מהירה לכל נקודה שאתם רוצים, רכבות חברת איטלו יביאו אתכם ליעדכם במהירות של 300 קמ"ש.

איך להתנייד?
על אופנוע, כמובן. באיטליה קיימות מספר חברות להשכרת אופנועים והתחרות הגדלה בשוק הזה מאפשרת ליהנות ממבחר גדול של אופנועים, במחירים יותר ויותר נוחים. אנחנו טיילנו על אופנוע בחסות חברת HP Motorrad אשר מציעה מגוון רחב של אופנועים ב-15 נקודות איסוף ברחבי איטליה.

איפה לישון?
חוץ ממלונות ו-B&B מומלץ לבדוק אם יש אפשרות ל-Air B&B לאורך המסלול שלכם. חוץ ממקומות לא צפויים ובתים עתיקים תוכלו לרוב למצוא חווית אירוח חמה ומשפחתית.

 

טבלת אירועים
תערוכת אימולה: תחילת ספטמבר
מוטוGP מוג'לו: תחילת יוני
מוטוGP מיזאנו: תחילת ספטמבר
אליפות איטליה מיזאנו : סוף יולי
אליפות איטליה מוג'לו : תחילת מאי, סוף ספטמבר
מיזאנו קלאסיק וויקאנד: סוף אוקטובר
The reunion: monza סוף מאי
מרוצי כביש civs המתבצע בחלקי כבישים ברחבי צפון-מרכז איטליה, תאריכים באתר הפדרציה FIM.

תגובה אחת ל מוטו מטייל | לרכב את ארץ המנועים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל