fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מדור משפטי | נפצעת בתאונה ואין ביטוח חובה, אפשר לתבוע?

מדור משפטי | נפצעת בתאונה ואין ביטוח חובה, אפשר לתבוע?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מסדיר את הפיצוי הניתן לנפגע תאונת דרכים בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים. במדינת ישראל אדם שנוהג ברכב חייב לרכוש ביטוח חובה אשר מכסה את נסיעתו, וחברת הביטוח שהנפיקה את ביטוח החובה היא זו המפצה אותו במקרה של תאונת דרכים. 

באופן עקרוני, מי שלא דאג לעשות ביטוח חובה לא יכול לתבוע. ביטוח החובה תקף רק מהרגע שבו שולמה הפוליסה ולא ניתן להסדיר כיסוי ביטוחי באופן רטרואקטיבי. לא שילמת? המשמעות היא שאין פוליסה תקפה ולא תקבל פיצוי. 

כאשר מדובר בהולך רגל, מאחר ואין לו שליטה על קיומו של ביטוח חובה לרכב שפוגע בו, הולך רגל יוכל לתבוע את קרנית אשר מחליפה במקרה זה את חברת הביטוח. קרנית תפצה את הולך הרגל, ולאחר מכן תחזור בתביעת שיבוב אל הנהג ו/או בעל הרכב. 

כאשר מדובר בנהג עצמו, הוא כמובן אינו זכאי לתבוע את קרנית ולכאורה אין לו אפשרות לתבוע. האופציה היחידה האפשרית מבחינתו לתביעה בגין נזקי גוף כאשר אין ביטוח חובה תקף היא כאשר יש צד ג' שמעורב בתאונה והוא זה שאשם בתאונה. במקרה כזה יכול הנהג להגיש תביעת נזיקין ולא תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולתבוע את ביטוח החובה של הנהג שאשם בתאונה.

חשוב להדגיש – תביעה כזו מבוססת על אשמה (להבדיל מתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים) ולכן: 

●  אם הנהג שנהג ללא ביטוח חובה הוא זה שאשם בתאונה – אין לו את מי לתבוע. 

● אם הנהג שנהג ללא ביטוח חובה לא אשם בתאונה – הוא יכול לתבוע את צד ג' שאשם בתאונה. כלומר –  התביעה אפשרית רק כאשר הנהג השני הוא זה שאשם בתאונה. 

תביעה לפי פקודת הנזיקין שונה במעט מתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בעיקר בעובדה שהיא מבוססת על אשם ועל הנפגע להוכיח שהצד השני הוא זה שאשם בתאונה, בעובדה שניתן להפחית מהפיצוי בשל רשלנות תורמת, ובפרוצדורה שלתביעה כזו צריך לצרף חוות דעת רפואיות מטעם הנפגע כבר עם הגשת כתב התביעה.  

כמובן שההמלצה הברורה היא לדאוג לקיומו של ביטוח חובה אשר מעבר לכך שהחוק מחייב לעשות אותו, הוא מבטיח פיצוי ללא קשר לשאלה מי אשם בתאונה. 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ולא נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. 

הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים. 

לפרטים ושאלות ניתן לפנות בפקס: 03-6355558. 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל