fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

מדור משפטי | ביטחתם בפול ביטוח חובה – 203 או 204?

מדור משפטי | ביטחתם בפול ביטוח חובה – 203 או 204?

כאשר מנפיקה חברת הביטוח פוליסת ביטוח חובה, שיעור דמי הביטוח מושפע ממספר נתונים, ובין היתר מסוג הבעלות בכלי הרכב ומהשימוש בו.
כאשר מדובר בכלי רכב פרטי לשימוש פרטי, יעשה ביטוח 203 (בעלות פרטית) הזול יותר, ואילו כאשר מדובר בכלי רכב לשימוש עסקי, יעשה ביטוח 204 (בעלות אחרת) היקר יותר.

שימו לב כי כאשר מבוטח מוסר מידע שגוי שאינו נכון – לחברת הביטוח מותר להקטין את הפיצויים אשר ישולמו למבוטח או להקנות לחברת הביטוח זכות לפיצויים מבעל הפוליסה – על פי האמור בסעיף 9 לפוליסה: "השיב בעל הפוליסה לשאלת חיתום תשובה שלא היתה מלאה וכנה בעת שניתנה, ובשל התשובה נקבעו דמי ביטוח נמוכים מדמי הביטוח שהיו נקבעים אילו היה בעל הפוליסה עונה תשובה מלאה וכנה…" יחולו הוראות אלה:
1. אם בעל הפוליסה הוא הנפגע – ישלם בעל הפוליסה לחברת הביטוח פיצוי מוסכם בסכום של עד 10,000 ₪ (נעשה בד"כ על ידי הפחתת סכום הפיצויים שהנפגע מקבל).
2. אם אדם אחר הוא הנפגע – ישלם בעל הפוליסה לחברת הביטוח פיצוי מוסכם בסכום של עד 2,500 ₪ עבור כל אדם אחר שנפגע ומפוצה על ידי חברת הביטוח.

שימו לב כי לאחרונה גובר השימוש של חברות הביטוח בזכות זו, והן מפחיתות מהפיצויים אשר הן אמורות לשלם "קנס" אשר יכול להגיע, נכון להיום, לסכום של עד כ-10,000 ₪.

אז מי צריך לעשות את הביטוח היקר יותר?
למעשה כל אחד שעונה על אחת מהאופציות שלהלן – צריך לעשות ביטוח 204, ואם לא יעשה כן הוא חשוף להפחתה של הפיצויים ו/או לחובת פיצוי כאמור לעיל:
1. אופנוע שרשום על שם תאגיד: חברה / שותפות / עמותה / אגודה שיתופית.
2. האופנוע ישמש לצורכי עסקו של אדם או גוף כלשהו, או כל מקצוע חופשי עסקי אחר ו/או למטרה של שליחויות ו/או לימוד נהיגה פרטי ו/או בי"ס ללימוד נהיגה.
3. עלותו של האופנוע ו/או הוצאותיו השוטפות ו/או הפחת שחל עליו – דווחו או ידווחו בעתיד לשלטונות המס, כהוצאה עסקית (כלומר יופיעו בספרי העסק).

לפיכך, כאשר הנכם רוכשים ביטוח, הקפידו למלא את טופס ההצעה לביטוח בצורה מלאה ונכונה מבלי להשמיט מידע, ובמלוא תשומת הלב, על מנת שלא תיחשבו כמי שמסרו מידע שגוי ולא נכון, דבר אשר יפגע בעתיד בזכאותכם לפיציים.

 


 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ולא נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. 

הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים. 

עו"ד ענת ברדה

לפרטים ושאלות ניתן לפנות בפקס: 03-6355558. 

5 תגובות ל מדור משפטי | ביטחתם בפול ביטוח חובה – 203 או 204?

  1. אופנוע פרטי בבעלות פרטית שנוסעים איתו לעבודה וחזרה (שכירים) ביטוח רגיל או ביטוח עסקי…?

  2. אסף, אם שכיר רק נוסע עם האופנוע לעבודה וחזרה ממנה, זה נחשב שימוש פרטי. אבל אם עושים שימוש לצרכי עבודה זה כבר נכנס ל 204 גם אם הבעלות פרטית. בכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שעושה לכם את הפוליסה, הוא תמיד יכול לפנות למחלקת החיתום בביטוח ולברר מקרה ביניים.

  3. הפער בין הביטח "הזול" לביטוח ביקר, מעלה את השאלה, האם כדאי כעצמאי להצהיר על הביטוח היקר , או "לחסוך" ולרכוש את הביטוח ה"זול" יותר… זה קצת מוזר שיש 2 תעריפים, שכן מבחינת הסיכון של חברת הביטוח אין שינוי, כי בשני המקרים מדובר ברכב דו גלגלי שמסיע רוכב אחד, זו לא משאית עם סחורה… זה מסוג הדברים שמרתיחים, ומסריחים מניצול ציני של עצמאים, כאילו אין מספיק גזרות, אז עכשיו גם אי אפשר להצהיר על שימוש באופנוע לצרכי עבודה אלא במחיר שחיטה מפואר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל