fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

יומסלול | מיזאנו – לרכב בין אגדות

יומסלול | מיזאנו – לרכב בין אגדות

כתבה: בלה ליטינצקי | צילום: עידן גרינברג

 

איפה

מיזאנו היא עיירת נופש שוקקת הנושקת לים האדריאטי. בין בניינים קטנים לחופים מצוחצחים האווירה היא של חופש, נופש ורוגע. יש רק דבר אחד ששוכני הריביירה אוהבים יותר מלנפוש בים וזה כמובן, לרכוב על אופנועים.

חבל רומניה, בו נמצאת מיזאנו, היה גם בית לאגדות אופנועים כמו מאסימו טמבוריני ובנוסף נמצא מרכז העיצוב של אמ.וי אגוסטה, Centro Stile Castiglioni, בקרבת מקום. גם אלדו דרודי (המעצב של ולנטינו רוסי) הוא יליד המקום, כמו גם רוסי עצמו, שעיירת הבית שלו לא רחוקה מהמסלול.

המסלול עצמו ממוקם בקרבה לכביש המהיר וההגעה אליו ברכב היא יחסית פשוטה. כתובתו של המסלול היא רחוב דאיג'ירו קאטו 10 ובדרך לשם תחלפו, לצערנו, ליד פארק קטן לזכרו של ניקי היידן. שמו המלא של המסלול עצמו, דרך אגב, הוא Misano World Circuit Marco Simoncelli על מנת להנציח את זכרו של הרוכב שזכה לפינה חמה בלב כל איטליה.

המתחם

מתחם המסלול כולל את הפאדוק הרחב, בו ניתן לתפוס מקום עם הטנדר, לפתוח אוהל ולחבר את מחממי הצמיגים לאחת מעמדות החשמל הפזורות במקום (יש להצטייד במתאמים לשקע קמפינג תעשייתי). בקצות הפאדוק תמצאו בנייני שירותים ומקלחות נקיים ובצד השמאלי תמצאו את המדיקל סנטר (מרפאה) הפעילה בכל ימי המסלול. כן, אותה אחת שאליה נלקחים רוכבי המוטוGP. לא, אתם לא רוצים להגיע לשם בשביל לחוות את הטיפול הרפואי ולשכב על אותן אלונקות.

בקדמת הפאדוק תמצאו את בניין המסלול שמאכלס את הבוקסים בקומה התחתונה ואת המשרדים וחדרי התקשורת בקומות העליונות. צמוד לבניין המסלול תמצאו גם בר שנפתח עם אור ראשון ואת עמדת הצלמים. מצד ימין של הבר נמצא דלפק הקופה, בצידו הימני של הפאדוק תמצאו גם תחנת דלק ומכשיר כספומט.

ימי מסלול

ימי המסלול במיזאנו נערכים בשתי מתכונות:
ימים של מארגנים וימים פתוחים שמאורגנים על ידי המסלול עצמו.

הימים הפתוחים מתקיימים פעמיים-שלוש בשנה ומנוהלים על ידי המסלול עצמו. ההרשמה נעשית דרך אתר המסלול והתשלום מחושב לפי מספר הדקות שהרוכב צבר במהלך היום. ימים אלו נערכים במתכונת Open Pit Lane, למעשה אין חלוקה לקבוצות או סשנים והכניסה למסלול נעשית באופן עצמאי וללא הגבלת זמן.

לעומת זאת, רוב הימים המנוהלים על ידי מארגנים חיצוניים (כל שבוע, ניתן למצוא תאריכים באתרים של כל מארגן) מתנהלים במתכונת של חלוקה לקבוצות לפי רמה והכניסה למסלול מחולקת למספר סשנים במהלך היום. ההרשמה נעשית באתר של המארגן, עם תשלום מראש ואופציה לביטוח גשם או ביטול. ישנם גם ימי open pit lane המאורגנים על ידי מארגנים חיצוניים, במקרה הזה מדובר על תשלום של סכום קבוע לכל היום או חצי יום ורכיבה ללא הגבלת זמן.

ציוד חובה

הנהלת המסלול שומרת לעצמה את הזכות למנוע כניסתו של רוכב למסלול, אם ציוד הרכיבה לא תואם את הנהלים או אם הציוד במצב גרוע שפוגע ביכולתו להגן.

הכניסה למסלול מותנית בלבישת ציוד מגן מלא שכולל: חליפת עור שלמה (או עם רוכסן לאורך כל ההיקף), מגף רכיבה ממוגן, כפפות ממוגנות, מגן גב וקסדה בעלת סגירת דאבל די. כמו כן נאסר להכניס מצלמות וכל דבר אחר שלא מוברג בבטחה לאופנוע, לתוך המסלול.

תוואי המסלול

מסלול מיזאנו הוא מסלול GP באורך 4.226 ק"מ ובו 16 פניות. המסלול הוא מסלול רחב והמבנה שלו מאפשר לקיחת קווים שונים ברוב הפניות, בכך הוא מספק הרבה אפשרויות לעקיפה.

הרכיבה במסלול מתבצעת עם כיוון השעון, כך שההשתלבות מהפיט ליין היא ימינה. כאשר יוצאים להקפה הראשונה יוצאים לתוך העקומה שאחרי שתי הפניות הראשונות (ואריאנטה דל פארקו) אבל בואו נעשה הקפה מלאה החל מהישורת.

אל הפניה הראשונה ימינה אנחנו מגיעים בסוף הישורת הראשית ובמהירות של כ-240 קמ"ש (270 אם אתם רוכבים על אופנוע מוטוGP), מורידים להילוך שני ומכתיבים קו צר שיאפשר לנו לחתוך ישר אל תוך הפניה השמאלית שהיא החלק השני של ה-Variante Vel Parco. היציאה מהפניה השמאלית היא עקומה ארוכה (כן, זו שהשתלבנו בה מקודם) שבה נרחיב מעט את הקו תוך כדי תאוצה ונעלה הילוך, על מנת להתמקם בצד השמאלי של המסלול, מוכנים לבלימה, הורדת הילוך וכניסה ימינה לפניית דאבל אייפקס, פניות 4 ו-5 שביחד נקראות ריו. חלק זה במסלול הוא די טכני והצלחה בשמירה על קו יחיד בפניה הזאת בטוח תעלה חיוך בקסדותיכם.

אבל אין הרבה זמן לחיוכים כיוון שמיד אחרי פניה 5 משנים שוב כיוון, על מנת להשלים את פניה מספר 6 ולצאת ממנה בתאוצה לכיוון הישורת הקצרה לקראת הקוורצ'יה (עץ אלון בתרגום ישיר) שהיא פניה שמאלית. הקוורצ'יה היא אחת הפניות האלו שאפשר לשרטט דרכה 100 קווים שונים וכל אחד מהקווים האלה יהיה מהיר ויעיל, מה שהופך אותה לפניה טובה במיוחד לעקיפה.

אחרי הקוורצ'יה נתמקם שוב בצד שמאל של המסלול ונתכונן לפניות 9 ו-10, ימינה, שיחדיו יוצרות שילוב מוזר, דאבל אייפקס במהירות נמוכה שנקרא טרמונטו (שקיעה).

זוהי פניית לולאה שביציאה ממנה נשאף ליישר את האופנוע כמה שיותר ונשתדל לא להרחיב את הקו יותר מידי לכיוון שמאל, על מנת שיהיה לנו מקום להאיץ לתוך הישורת האחורית. טיפ: הישורת האחורית היא בכלל לא ישרה, ועל כך מרמז גם שמה של הפניה שנמצאת באמצעה: קורבונה (Curvone), הפניה הגדולה.

השאיפה פה היא להגיע עד לאמצע הישורת בפול גז ולחתוך לתוך הקורוונה תוך כדי האטה קלה, וחזרה כמה שיותר מהירה למצערת. אופנועי המוטוGP מגיעים פה ל-300 קמ"ש, אנחנו נסתפק ב-250…

מיד אחרי הקורבונה, מגיעה סדרת פניות מתהדקות, כולן לצד ימין: פניה 12, 13, ישורת קטנה, ושוב, הורדת הילוך לשני (או ראשון) וכניסה נוספת ימינה. פניה 14, הידועה בכינוייה קארו (Carro) היא הפניה האיטית ביותר במסלול, והמהירות בה לא עולה על 70 קמ"ש.

ביציאה מהקארו מיישרים את האופנוע ומאיצים לתוך פניה 15, לצד שמאל, שאחריה מגיעה גם פניה 16, גם היא לצד שמאל, פה נחתוך פנימה, עם הברך על אבני השפה כדי לצאת רחב ולהאיץ כמה שיותר מוקדם אל תוך הישורת הראשית.

מיזאנו הוא לא המסלול המהיר ביותר באיטליה, גם לא הגדול ביותר, אבל הוא מסלול טכני ומהנה ביותר. התחושה שמיזאנו משאיר היא של פארק שעשועים גדול וככל שמכירים אותו ורוכבים בו יותר, כך מתגלה יותר ויותר הפן הטכני של המסלול הזה.

למה לצפות בפעם הראשונה

אם זהו המסלול הגדול הראשון בו אתם רוכבים, הצמדו לחבר מנוסה, או מדריך אם יש ועקבו אחריו במשך 2-3 הקפות (או סשנים, תלוי ברמת הרכיבה) על מנת ללמוד להתמצא ולהבין את תוואי המסלול. מיזאנו הוא מסלול שטוח ולא תמיד קל לראות מתי מגיעה הפניה הבאה.

טיפ: שימו לב לאבני השפה, הן יופיעו קודם כל בצד שבו אנו צריכים להתמקם (הצד החיצוני של הפניה הבאה) ויהוו סמן ראשוני לנקודת הבלימה ההתחלתית.

מיזאנו הוא מסלול רחב ועל מנת לפתח מהירות נשתדל להשתמש בכל רוחב המסלול שעומד לרשותנו. זה אומר גם שיכול להיות שלא נשייף את הברך בסשן הראשון, או אולי אפילו בפעם הראשונה. אני יודעת שאני לא שייפתי. אבל יש לזכור ששימוש נכון בתוואי המסלול ולמידת קווים נכונים היא הדבר החשוב. הברך תגיע כבר לבד.

זמני הקפה למתחילים: מעל 2.16 דקות

זמני הקפה למתקדמים: בין 2.10 ל-2.15 דקות

זמני הקפה למהירים: בין 2.05 ל-2.9 דקות

זמני הקפה של רוכבים מקצועיים: מתחת ל-2.04 דקות

שיא מסלול: 1.33.640 של טום סייקס בסופרבייק ו-1.31.629 של חורחה לורנצו במוטוGP

גלריה

תגובה אחת ל יומסלול | מיזאנו – לרכב בין אגדות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל