fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

גיבורים אלמונים מאחורי מירוצים חוקיים בישראל

גיבורים אלמונים מאחורי מירוצים חוקיים בישראל

גיא בן ברק

צילום: לנה טאובס

היום בו נפתח בערד מסלול המירוצים המלא הראשון זה הזמן לספר כיצד עבר חוק הספורט המוטורי בהצבעה דרמטית בכנסת בדצמבר 2004 ומי הביא לכך.

גיבורים אלמונים. ערב ירושלמי בחודש דצמבר, ימים אחרונים של שנת 2004. ביציע כנסת ישראל המתכנסת להצביע על חוק היסטורי, חוק הנהיגה הספורטיבית אשר לראשונה בתולדות המדינה יסדיר ויתיר את תחום מירוצי כלי הרכב, יושבים מתוחים ומאושרים אנשים מענף האופנועים אשר הם הם הגיבורים האלמונים אשר הביאו את עידן מירוצי כלי הרכב החוקי במדינת ישראל באותו ערב ממש.

מירוצים חוקיים, איזה חלום שהתגשם, עבור כול מי שבא מהמירוצים הפירטיים בישראל עד עתה, תחת אימה מתמדת של פשיטות משטרה, לעלות לעידן של המתוקנות במדינות בהן מתקיימים מירוצים כאלה כבר יותר ממאה שנה. כנסת ישראל הולכת לשנות מצב עקום זה, הודות לגיבורים אלמונים, אותם פעילים ספורים היושבים עכשיו ביציע הכנסת כדי לזכות ולחיות את המהפיכה שהביאו. גיבורים אלמונים. סוכן הביטוח גיורא נדל תמוז, שהביא את מומחיותו וניסיונו בתחום ביטוח האופנועים לפתור מול הפוליטיקאים את אינספור נפתולי הביטוח שעלו, דרור גולדמן מבעלי מטרו מוטור המשמש באותה תקופה יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, וגם הוא מבלה בפגישות עם גיורא לתדרך את "ראשי החץ" הפוליטיים שיקדמו את העניין עבורנו, וכמובן רוכב ונהג המירוצים אביב קדשאי, ענק מיתולוגי היושב כאן גם כי הוא חתום עם עו"ד בנאי על אותו בג"צ מפורסם אשר כפה על המדינה להחליט מה היא רוצה לעשות עם תחום המירוצים, שכן לא ניתן עוד להמשיך ולאסור אותו ככה סתם ללא כול חוק שמסדיר זאת כפי שנעשה עד היום מאז קום המדינה. אם זכרוני אינו מטעני, ביציע גם דני אוחנה רוכב המירוצים, האבא של המירוצים בישראל והפעיל עשרות שנים. וכן גם אני כותב שורות אלה, עורך מגזין מוטו באותה תקופה אשר מגויס כול כולו לקידום החוק, תחת המנטור הגדול שלי, טל שביט ז"ל המעורב מחוץ למגזין באותה תקופה ביעוץ בנושאים מקצועיים שונים לחוק, ומשתף בידע האדיר שלו בתחום המירוצים את כול מה שצריך ולא צריך לעשות… אני דואג לצד של התגייסות פוליטית פומבית לטובת הכוחות הנהדרים שעזרו לנו להוליד ולהעביר את החוק הזה.

גיבורים אלמונים. בצד של הכנסת הנהדרת באותה התקופה, ח"כ אליעזר צ'יטה כהן מעל כולם, הטייס רב הפעלים הזה נרתם כול כולו להעברת חוק הספורט המוטורי, מתוך מפלגת האיחוד הלאומי הימנית הקיצונית, כן הצד הימני של המפה זכאי לעיקר הקרדיט על זה שיש לנו מירוצים חוקיים, גייס אליעזר את תמיכת יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, ונכנס לנבכי החוק. וזה היה לא פשוט, יועצים משפטיים מכול עבר, אליעזר כהן סחף איתו דמויות פוליטיות, עוד מהימין עם סגן השר ח"כ צבי הנדל מהאיחוד הלאומי תקומה שנכנס לעניין הרבה בזכות העוזר הפרלמנטרי שלו, איש ירושלמי שומר מצוות יקר רוכב על DR שהיה טוחן את השכל יום ולילה על כמה חשוב שיהיו מירוצים חוקיים, והכניס אותנו לנבכי הוועדות בכנסת בהן בושל החוק. קרדיט מגיע למפלגת שינוי שהייתה אז בממשלה עם השר פורז וח"כ אהוד רצאבי, שניהם בעלי השכלה משפטית שהייתה חיונית להדוף את אינספור ההתנגדויות של המשרדים השונים, מה יהיה עם הביטוח, הרישוי ועוד ועוד סעיפים שהיו חייבים רוח גבית כדי להיפתר אבל זה קרה הודות לחברים המוזכרים לעיל בתוך קצת פחות משנתיים מהשבעת הממשלה החדשה עובר חוק הספורט המוטורי.

הממשלה באותה תקופה נשלטת על ידי הליכוד ואריק שרון ז"ל ושוב חייבים להוקיר את הצד הימני של המפה הפוליטית בכול הקשור להעברת חוק הספורט המוטורי, ללא קשר לזהות הפוליטית באותה תקופה קראתי אז שוב ושוב מעל דפי מוטו לכול רוכב קטנוע או אופנוע לתמוך במפלגה של צ'יטה כהן ואביגדור ליברמן. וגם התמיכה של ראש הממשלה המנוח שרון הייתה מכרעת, שר האוצר מאיר שיטרית אופנוען לשעבר לפי עדותו מעל בימת הכנסת באותו ערב, תמך אף הוא, ופנה לשרון כי גם ראש הממשלה רכב, מזכיר לו ולשמעון פרס ז"ל כי כולנו הינו צעירים ואופנוענים פעם. אם אפשר לתאר את האושר שהנאומים באותו ערב הסבו לכול מי שתחום האופנועים יקר לו, לא רק מדובר מעל דוכן הכנסת ומפי בכירי השרים, אלא אף זוכה לתמיכה נלהבת של הממשלה במיסוד סופי של תחום המירוצים בישראל. היינו כחולמים. אבל הטוויסט בהצבעה עצמה בקריאה ראשונה על חוק הספורט המוטורי, קריאה שמשמעותה שלא ניתן עוד לבטל את החוק גם אם הכנסת מתפזרת – את הטוויסט הזה הביא איך לא צ'יטה כהן.

צילום: יואב זוהר

בעודו קורץ לנו מרצפת הכנסת, שני מטר מתחתינו ביציע, צ'יטה דואג שבמליאה לא יהיו נוכחים חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות מאחר וברור שהמירוצים הולכים להיות בשבת; רק אליעזר צ'יטה הגאון הצליח בקשרים הטובים שלו איתם לגרום להם פשוט להיעדר באותו ערב מההצבעה אשר בנסיבות אחרות הם ללא ספק היו מפילים אותה אפיים ארצה למנוע את חילול השבת ההמוני שבחוק הספורט המוטורי. אנחנו רואים היום מה יודעים לעשות הפוליטיקאים החרדים כשהם רוצים לשבור את הכלים על השבת, ומבינים כמה חשוב מה שאליעזר כהן עשה מולם. ואכן הח"כים החרדים לא נכנסו למליאה בזמן ההצבעה, וחוק הספורט המוטורי עבר בתמיכה מוחלטת של כול הנוכחים בבית באותו ערב נהדר של סוף דצמבר שנת 2004.

עברו שנים רבות, 14 שנה, בטרם הערב מודיעים בחדשות על פתיחת מסלול המירוצים בערד. זה בדיוק הזמן להרים כוסית עם חברי שהיו איתי אז ביציע הכנסת ובתוך בית המחוקקים, הגיבורים האלמונים, עשיתם את זה.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל