מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
איפון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
Ad motorsport
לרט
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
לארט
אייפקס
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
HRP קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל

שנית מצדה לא תיפול

שנית מצדה לא תיפול

גלעד בן-זקן, מחירון לוי יצחק

צלם: גלעד בן-זקן

למסורת יש קטע חזק, ל"ג בעומר למשל זה חג שרבים נגדו, בגלל מלא סיבות שקשורות באש, זיהום והרס, אבל על אפם וחמתם ל"ג בעומר הוא חג שימשיך להתקיים למרות כל ה"שלילי" שקיים בו. 

הרכיבה למצדה זו מסורת ראש השנה בת 15 שנים, שגם אלה שהקימו אותה וגם רשויות החוק היו רוצים שהיא תעלם ועל אפם ועל חמתם – היא לא תעלם.

בשעות הלילה לאחר ערב ראש השנה התאספו מאות רוכבים בנקודה הקבוע בראשל"צ, זה מתוך אלפי רוכבים שהתכנסו ברחבי הארץ לרכיבות שונות של קבוצות רכיבה שונות מכיוון שרבים לקחו את המסורת – ופשוט שינו לה את המיקום הגיאוגרפי. כשגיליתי לפתע שקבוצת ההארליסטים שהייתי אמור לחבור אליה החליטה לרכב לצפון, חתכתי ויחד עם אדם בלנגה ועוד שני חברים חברנו לקבוצת הרכיבה לדרום. רציתי שוב את הרכיבה המסורתית למצדה, זה היה חשוב לי באופן עקרוני ממש, כי מסורת אי אפשר לשבור. יצאנו לדרך הלוך וקיבלנו פסטיבל אופנוענים על הכביש.

122 סוסים ב- "יציקת בטון" אחת

לרכיבה יצאתי על הארלי-דיוידסון וי-רוד נייטרוד ספיישל. אופנוע שרירים אמריקאי, מקורר מים, בנפח 1250 סמ"ק עם 122 כ"ס. זוהי שנתו האחרונה של הדגם הזה שקיים רק בין השנים 2003 ועד 2017. כשהוא נוצר בתחילת דרכו הארלי מקורר נוזל נראה היה כחילול הקודש, כיום מנועים רבים בהארלי מקוררי נוזל כבר. בחלון הזמן הזה זכיתי סופסוף לחוות את היצירה הזו. האופנוע הזה הוא חתיכת יציקת בטון אימתנית, בנוי בחתיכה אחת שלמה שלא מתעוותת תחת כלום עם מנוע פשוט מדהים, עוצמתו החלטתית מאוד והייתי משוכנע שמדובר בהספק הרבה יותר גבוה עקב תאוצות הרמזורים החזקות שלו, בפניות צמיג ה- 240 מאחור מקשה על הטיית האופנוע על צידו ודורש צורת רכיבה שונה, פשוט נתלים הצידה מהכידון ומטים את כל ה- 300 קילוגרם שלו כמה שניתן והוא משתף פעולה ככה, מדהים בכבישים הטכניים, כמו רכבת הרים שמחוברת למסילה מהגלגלים. אחיזה מדהימה והתנהגות כביש קשה ובטוחה. תחושת עוצמה משגעת שקשה להסביר, זה פשוט משהו שונה מכל אופנוע כביש שהכרתם ועם זאת אני משוכנע שכל רוכב כביש ימצא את הכיף בהתנהגות הכביש העוצמתית הזו.

בן-זקן לא מנוסה בסלפי, על כך נוותר לו בהתחשב בגילו

נקודת הכינוס לצפייה בזריחה נקבעה, כמו בשנה שעברה, בחניון התחתון של מצדה – עקב סגירת חניון מצדה ע"י המשטרה. המסורת מצד אחד לא תיגמר לעולם ומצד שני אפשר להבין את המתנגדים. התנהגות הרוכבים כקולקטיב במקום נראתה כמו ארץ אנרכיה לאחר אפוקליפסיה. לא מחמיא מאוד אבל זו המציאות. עדיין אני לא פוסל את המשך החוויה בערב זה בכל שנה כי סביר להניח שגם אני אמשיך להיות מכור ולהגיע מידי שנה, יש דברים שאינני מסוגל לוותר עליהם, זו מסורת עם עוצמה רבה ושכולם ירכבו לאן שבא להם וינסו לעצור את מה שבא להם, כל עוד אנחנו במדינה חופשית ולא ניתן לאסור את החופש (ברוך השם) אז נמשיך להתראות במצדה מידי שנה כי שנית מצדה לא תיפול.

שנה טובה ומוצלחת.

 

תודה לסשה בנימינוב על הגלריה המלאה

תגובות

הונדה מגדל 299